Sinä, joka syöt Cipralexia (tai rinnak.valmistetta)
Onko auttanut? Mihin syöt? Annostus? Itsellä ahdistuneisuushäiriö. Annos 10 mg. Aloitin 5 mg. La asti syönyt 10 mg ja tänään tuli viikko täyteen. Olen jo hieman havainnut tasaisuutta, mutta ahdistaa vielä. Onko teillä tietoa, vaikuttaako paino annostukseen? Olen aika isokokoinen. Pitäisikö vielä odotella vai soitanko lääkäriin, että annostusta pitää nostaa? Hän käski soittaa, jos tuntuu ettei 10 mg tehoa.
Kommentit (30)
Syö ensin kuukausi, kaksi ja mieti sitten pitääkö annostusta muuttaa. Yleensä tuossa ajassa jo näkyy lääkkeen vaikutus, jos siitä jotain hyötyä tai haittaa on.
Itse söin sitä joskus, ilman apua.
3, joo voin olla hätähousu. Mikä sun diagnoosi oli/on? Auttoiko sinulla joku muu lääke?
Ap
Voi olla settä ihan joku muu lääke kuin mielialalääke auttaa paremmin.
Söin cipralexia kaksi vuotta. Ei auttanut, vaikka annostuksia muutettiin. Sitten kokeilin muutamaa muuta välissä, mutta niistä tuli niin kamalat käyttöoireet, ettei voinut jatkaa. Nyt olen ollut 3kk ilman masislääkettä ja hyvin menee. Unilääke Ketipinor ja zopinox menee iltaisin.
Keskivaikea jatkuva masennus.
-3
No Cipralexin yksi käyttöaihe on ahdistuneisuushäiriö.
No Cipralexin yksi käyttöaihe on ahdistuneisuushäiriö.
6, otatko Zopinoxin joka ilta? Ei pitäisi käyttää joka ilta, saa käyttää max. 2-4 vkoa.
6, otatko Zopinoxin joka ilta? Ei pitäisi käyttää joka ilta, saa käyttää max. 2-4 vkoa.
Mitähän tässäkin oli alapeukuttamista?
Syon rinnakkaislaaketta, vaikeaan masennukseen. Nyt on n. 8 kuukautta takana 10 mg paivassa. Laakkeen teho on alkanut hiljakseen eli voi kestaa kauankin. En koe olevani taysin masennuksesta poissa, mutta toimintakyky on parantunut huomattavasti, paa on selvempi ja pystyy jo olemaan iloinenkin. Sivuoireita ei ole ollut, yleensa reagoin herkasti laakkeisiin.
Joka ilta tarvittaessa. 3,5mg menee illassa. Hyvin toimii, eikä lääkäri ole sanonut mitään päivittäisestä käytöstä.
-3,6
Syön 20 mg päivässä, oon syönyt kohta n. 3 vuotta. Välillä tulee kausia läpi tonkin määrän kun tuntuu ettei auta.
Ekat pari kuukautta meni lääkkeeseen tottumiseen, kunnes alkoi olo tasaantua. Kyllä se ottaa aikansa. Nyt pystyn jo hyvin käymään koulua ja tehdä normaaleja asioita.
Menee aikaa että näkee onko hoitovastetta, syö nyt se kuukausi ainakin täyteen ja jos tuntuu ettei mitään vaikutusta niin soittele lääkärille.
Joo pitänee olla kärsivällinen. Mies huomannut kyllä positiivista muutosta. Lääkeohjeessa vain luki että 14 vrk jos ei tunnu mitään vaikutusta, niin annoksen nosto. Kyllä nyt jo viikon kuluttua tuntuu, että jotain on tapahtunut, odotin kai liikaa että lääke auttaa simbsala bim ;) Kiitos vastanneille ja lisää saa
kommenttia toki!
Ap
Erityisesti jos löytyy ahdistuneisuushäiriö.
Ap
Mulla oikea määrä oli se 10mg ja vaikutus tuli melko nopeasti. En näe siinä hätäilyä, että menisit jo nyt nostamaan tehoja, pääasia, että voit hyvin. Itse muuten söin talvella 15mg, kun silloin asiat olivat vähän hankalampia. Söin lääkettä 2 vuotta, masennukseen ja ahdistukseen.
Mulla ahdistuneisuushäiriö. Olen syönyt Cipralexia jo vuosia. Joskus koittanut ilman ja ahdistuneisuus palaa n. 2kk lopettamisen jälkeen, joten lääkkeen kanssa vissiin naimisissa hautaan saakka :) Mutta ei haittaa kun siitä on iso apu.
Mulla annostus 10mg. Mennyt noiden taukojen jälkeen aina muutama viikko (oisko 3-4), että alkanut taas kunnolla auttaa.
Odota vielä parisen viikkoa ainakin. Sit jos ahdistuneisuus puskee edelleen läpi, soita vaan rohkeasti lääkärille :)
Up