Sinä, joka syöt Cipralexia (tai rinnak.valmistetta)
Onko auttanut? Mihin syöt? Annostus? Itsellä ahdistuneisuushäiriö. Annos 10 mg. Aloitin 5 mg. La asti syönyt 10 mg ja tänään tuli viikko täyteen. Olen jo hieman havainnut tasaisuutta, mutta ahdistaa vielä. Onko teillä tietoa, vaikuttaako paino annostukseen? Olen aika isokokoinen. Pitäisikö vielä odotella vai soitanko lääkäriin, että annostusta pitää nostaa? Hän käski soittaa, jos tuntuu ettei 10 mg tehoa.
Kommentit (30)
Joo ihme alapeukuttajia liikkeellä taas. Ap:lle paranemisia
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 08:17"]
masennuksesta toipuminen alkaa siitä, että lopettaa lääkeitten käytön. siihen saakka ylläpidetään sairautta.
[/quote]
Olen syönyt masennuslääkkeitä yli vuosikymmenen, tällä hetkellä cipralexin rinnakkaisvalmiste escitalopram. Olen myös vähitellen alkanut kyseenalaistamaan lääkkeet, koska se ei näköjään ole minkään maailman kontrollin tai seurannan alla. Ts. alunperin mtt määrämät lääkkeet, nyt lääkkeen uusinta on ollut jo viisi vuotta terveysaseman heiniä. Kun lääke loppuu, "reseptiautomaatti" uusii sen ja niillä taas mennään eteenpäin reseptin loppuun. Ilmeisesti pitäisi tässä itse jotenkin tietää, tarvitsenko ko valmistetta vai en. Tai en tiedä mitä tästä touhusta ylipäätään pitäisi ajatella.
t. lääketehtaan valokuvamalli
Olen syönyt Cipralexia (tai se rinnakkaisvalmiste on halvempi) jo vuosia annostuksella 25 mg/pv. Ensimmäisenä vuonna lihoin 78-> 102 kg. :(( niistä olen saanut 14 kg pois pikkuhiljaa....Lisäksi syön ketipinoria 25 mg/pv. Luulen, että jatkan näillä lopun ikääni. Sopii mulle hyvin.
Eikös Cipran annostus ole max 20 mg
Olen syönyt rinnakkaisvalmistetta 8 kk 15 mg päivässä, olo on paljon parempi. Ahdistuneisuus ja pelkotilat poistuneet, elämänilo palautunut ja entinen ikuinen pessimisti on jopa alkanut nähdä asioissa positiivisia puolia :) Pahimmat oireet taisi lähteä aika nopeasti lääkkeen aloituksen jälkeen, mutta muutama kuukausi varmaan meni ennen kuin tilanne tasaantui.
masennuksesta toipuminen alkaa siitä, että lopettaa lääkeitten käytön. siihen saakka ylläpidetään sairautta.