Arvosteleeko tarhantädit vanhempien ulkonäköä?
Joo, myönnän että mulla on huono itsetunto mutta tuli tosi paha mieli tänään. Lapsi kertoi että tarhantäti oli sanonut sille että sillä on äidin suu. Mulla on siis epämuodostunut suu ja lapseni on ikävä kyllä perinyt sen ominaisuuden minulta. Tuli tuosta jotenkin tosi ikävä mieli, onko tarhantädeillä muutenkin lupa arvostella vanhempien (tai lasten) ulkonäköä ja onko se yleistäkin? Ulkonäköäni arvosteltiin tosi paljon yläasteikäisenä, mutta sen jälkeen kukaan ei ole sanonut mitään ikävää. Paitsi nyt näköjään tarhantädit...
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 23:18"]
Moni on kysynyt, että onko aloittajan suu oikeasti epämuodostunut. Miksi tähän ei saada vastausta? Eikö kyse siis oikeasta epämuodostumasta olekaan, vai miksi ap välttelee tätä kysymystä?
[/quote]
Luultavati tällä asialla ei ole merkitystä. Oli se suu sitten epämuodostunut tai ei, niin nin ap sen kokee ja luulee, että se suu on kaikista muistakin hirveä. Ja vaikka tarhan täti olisi yrittänyt vain pristää sitä 3-vuotiasta, niin ap saattaa tulkita keskustelun kielteiseksi, koska hän kokee sen suunsa kielteiseksi, eikä voi ajatella, että muut ajattelisivat hänen suustaan myönteistä tai edes neutraaleja asioita. ( Ja tämän tiedän, koska itselläni on komplekseja monestakin epämuodostumasta ja "epämuodostumasta". Olen mm. suuttunut afrikkalaiselle kaverilleni, joka sanoi hiusteni olevan ohuet. en voinut ymmärtää, että häneltä se olisi kehu, kun olin aina kärsinyt hiusten ohuudesta. Ja kehu se oli: hänen mielestään kun ei ole muuta kauniinpaa kuin ohut, silkkinen, piikkisuora hiuslaatu. )
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 22:17"]
Joo, myönnän että mulla on huono itsetunto mutta tuli tosi paha mieli tänään. Lapsi kertoi että tarhantäti oli sanonut sille että sillä on äidin suu. Mulla on siis epämuodostunut suu ja lapseni on ikävä kyllä perinyt sen ominaisuuden minulta. Tuli tuosta jotenkin tosi ikävä mieli, onko tarhantädeillä muutenkin lupa arvostella vanhempien (tai lasten) ulkonäköä ja onko se yleistäkin? Ulkonäköäni arvosteltiin tosi paljon yläasteikäisenä, mutta sen jälkeen kukaan ei ole sanonut mitään ikävää. Paitsi nyt näköjään tarhantädit...
[/quote]
No nyt ap otat ja kasvatat hiukan tuota itsetuntoasi. Jos joku sanoo lapsesta että sillä on isänsä nenä tai äitinsä suu, on isän tai äidin oman itsetunnon puutetta loukkaantua siitä.
Sanotaanhan noin nättienkin aikuisten näteistä lapsista..