Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinun hääsi maksoivat?

Vierailija
13.05.2014 |

Mitä maksoivat omat hääsi tai tulevat maksamaan? Meillä häät tulossa ja budjetti nyt jo paukkunut kaikkinensa yli 20 000 euron... Sinäänsä on kyllä varaa koska omat vanhempani maksavat häistä yli puolet, mutta jotenkin ruvennut terve järki kolkuttamaan viime aikoina. Mihinkään turhaan ei sikäli olla rahaa laitettu, laadukas juhlapaikka, kaunis puku, kiva häämatka ja hyvä bändi. Mutta eihän tässä ole mitään järkeä... Vai onko se niin että annetaan palaa vaan kun kerran naimisiin mennään? Ajatuksia?

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

78 jatkaa:

Ja me siis yritettiin säästää siinä missä voitiin, esim. juomat haettiin Tallinnasta ja pöytäkukka-asetelmat tehtiin itse, samoin kutsut jne.

Vierailija
82/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 000 markkaa hääjuhlaan. Puku teetettiin tuttavalla, maksettavaksi tuli vain silkki- ja pitsikankaat. Sormus olisko ollut 3000 mk. Häämatka ehkä n 5000 mk (Eurooppaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

82 täsmentää, että juhlissa n 80 hlöä.

Vierailija
84/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 700€ jos siihen lasketaan mun mekko, sulhon puku ja ruoat, jotka tein kaason kanssa itse noin 20 hlölle.

Vierailija
85/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi jatkuva alapeukuttaminen on vaan noloa. Miten se on keneltäkään henkilökohtaisesti pois jos toiset ovat laittaneet häihinsä paljon rahaa? Esim. me miehen kanssa säästettiin 3 vuotta kaikki, mitä vaan pystyi ja sen lisäksi molempien vanhemmat auttoi hääkuluissa. Oli joo kalliit häät, mutta mitä väliä ?? Meiltä kun se jonkun täälläkin mainitsema omistusasunto jo löytyy eli ei tarvii säästää sen käsirahaan vielä erikseen ja on auto ja kaikki muukin, mitä nyt elämiseen tarvitaan. Miten jonkun toisen unelmahäät on teiltä pois?

Vierailija
86/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 500 euroa, 50 henkeä. Ihanat ja onnistuneet juhlat, itse maksettiin, minusta summa oli kaikinpuolin kohtuullinen.

Vierailija
87/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä menen uudestaan naimisiin, niin mieluiten pidän ne esim. jonkin ravintolan.kabinetissa, ohjelma vapaa, jotain pientä tarjottavaa, puvun, hiukset ja meikin laitan itse. Jos rahaa johonkin palaa, niin sormukseen ja matkaan. Suureelliset prinsessahäät on jo nähty ja erokin tuli. Ei ne häät vaan se liitto.

Vierailija
88/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 12:26"]

Toi jatkuva alapeukuttaminen on vaan noloa. Miten se on keneltäkään henkilökohtaisesti pois jos toiset ovat laittaneet häihinsä paljon rahaa? Esim. me miehen kanssa säästettiin 3 vuotta kaikki, mitä vaan pystyi ja sen lisäksi molempien vanhemmat auttoi hääkuluissa. Oli joo kalliit häät, mutta mitä väliä ?? Meiltä kun se jonkun täälläkin mainitsema omistusasunto jo löytyy eli ei tarvii säästää sen käsirahaan vielä erikseen ja on auto ja kaikki muukin, mitä nyt elämiseen tarvitaan. Miten jonkun toisen unelmahäät on teiltä pois?

[/quote]

Heh, tässä taas vissiin taustalla se tuttuakin tutumpi kateuskortti. Miten ihmeessä sä voit vetää jonkun peukuttelusta sellaisen johtopäätöksen, että jonkun häihin käyttämät rahat olis jotenkin peukuttajilta pois? Peukut on täällä sitä varten, että lukijat saavat kertoa kirjoitetusta jutusta oman mielipiteensä, niin että hänen ei välttämättä tarvi kirjoittaa sanaakaan. Eihän kenekään tuhlailu ole tietenkään minulta senttiäkään pois, mutta silti ei tulis mieleenkään itse tehdä samoin.

Se, että sinä päätät säästää niskalimassa 3 vuotta tuhlataksesi ne muutamassa tunnissa asiaan, joka meikäläiselle ei ole kolmen vuoden kitkuttamisen väärti, on tietysti puhtaasti ihan oma asiasi, mutta kun siitä tulet keskustelupalstalle avautumaan, niin ei pidä ottaa nokkiinsa, jos joku siitä täällä kommentoi, koska sitä vartenhan tämä keskustelupalsta on olemassa.

Mielensä pahoittaminen toisten mielipiteistä on moninverroin nolompaa kuin se, että eriävän mielipiteensä asiasta tuo ilmi. Hymistely ja komppauspalstat on erikseen ja AV-ei totisesti kuulu siihen sarjaan, sen sinäkin varmasti varsin hyvin tiedät.

Vierailija
89/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:55"]

Miksi kaikki heti alapeukuttaa jos joku kuluttaa häihin rahaa? :D onko väärin jos on rahaa?

On toi 20 000 € aika paljon mun mielestä jos omaa taloustilannetta myöskin vielä nipistää.

[/quote]

mutta jos jollain on laittaa paljon rahaa häihinsä miksi se on sama kuin pyyhkisi rahalla perseensä? nuo tosi kalliit häät on saattanu olla ulkomailla johon esim kaikki vieraat on lennätetty...

t. sellaisissakik häissä vieraana ollut

[/quote]

Meidän häihin meni kaikkinensa varmaan joku 30 000 euroa. Mutta se oli sen arvoista, ihan joka sentin. Jälkeenpäin olen miettinyt, että vaikka meille tulisi ero, niin oli sen arvoista kokea tuo päivä.

Vierailija
90/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes pitänyt häitä mutta mulle on ihan sama kuinka paljon muut laittaa häihinsä. Tosi asia on se että kaikki häihin liittyvä tulee extrahinnalla ja kokoajan menee kalliimmaksi.

Esim Jenkeissä uutisten mukaan keskimääräiset häät maksaa lähes $30,000. Yksi ystävä pariskunta käytti ainakin 40k häihinsä.

Vierailija
91/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 12:26"]

[/quote]

Niin totta. Ja kun ottaa huomioon, että kalliilla häillä tukee useimmiten suomalaista yritystoimintaa!

Meillä meni rahaa mun suomalaisen ompelijan tekemään hääpukuun. Miehen suomalaisen firman valmistamaan shakettiin. Kummankin kampaajaan/parturiin + mun meikkiin, kaikki kotimaisia pienyrittäjiä. Samoin kukkakauppaan, suomalainen. Paikan vuokraan ja ruokaan, meni suomalaiselle perheyritykselle. Bändi, suomalainen. Ilotulitus, suomalainen firma järjesti. Kaikki esiintyjät suomalaisia.

Ei ole yhtään ihme,että Suomessa ei kohta ole kellekään töitä, kun jo ajatus siitä, että joku käyttää 20 000 - 30 000 euroa suomalaisen työn ostamiseen saa muut irvistelemään. Tilatkaa vaan ne häämekkonne halvalla Kiinasta ja hakekaa alkoholit Virosta ja tanssikaa mankan säestyksellä omalla takapihallanne, sillähän se Suomen talous saadaan nousuun, joo.

Vierailija
92/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000 e v. 2011, 20 vierasta.

Sisältäen:

ruoat, juomat, tarjoilijat 1500

puvut, kaunistautuminen 1500

hääyö hotellissa 500

vihkisormus 1000

pikkusälä 500

+5000 e häämatkaan.

Vierailija
93/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

92 jatkaa: paras päivä siihenastisessa elämässäni! Olisin voinut laittaa vähemmän tai enemmän, ei ollut budjettia etukäteen.

Vierailija
94/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:55"]

Miksi kaikki heti alapeukuttaa jos joku kuluttaa häihin rahaa? :D onko väärin jos on rahaa?

On toi 20 000 € aika paljon mun mielestä jos omaa taloustilannetta myöskin vielä nipistää.

[/quote]

mutta jos jollain on laittaa paljon rahaa häihinsä miksi se on sama kuin pyyhkisi rahalla perseensä? nuo tosi kalliit häät on saattanu olla ulkomailla johon esim kaikki vieraat on lennätetty...

t. sellaisissakik häissä vieraana ollut

[/quote]

Mä pyyhin kerran perseeni kuudella viiskymppisellä. Ei tuntunut hääviltä, ehkä oli liian vähän. Suosittelen käsisuihkua ja just-onea.

Vierailija
95/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000 euroa kolme vuotta sitten. Sisälsi hääasut, kukkakoristelut, gourmet-tason ruuat, juomat, tarjoilijat, kokit, juhlapaikan, valokuvauksen, kampaajan, bändin, sormukset, istumapaikkakortit, hääkarkit. Vieraita noin 60.

Toinen viisi tonnia käytettiin häämatkaan, matkusteltiin kerrankin leveästi.

Ei tarvinnut ottaa lainaa vaan otin summan säästötililtäni, jota olen kartuttanut siitä alkaen, kun olen palkkatyöt aloittanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi