Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinun hääsi maksoivat?

Vierailija
13.05.2014 |

Mitä maksoivat omat hääsi tai tulevat maksamaan? Meillä häät tulossa ja budjetti nyt jo paukkunut kaikkinensa yli 20 000 euron... Sinäänsä on kyllä varaa koska omat vanhempani maksavat häistä yli puolet, mutta jotenkin ruvennut terve järki kolkuttamaan viime aikoina. Mihinkään turhaan ei sikäli olla rahaa laitettu, laadukas juhlapaikka, kaunis puku, kiva häämatka ja hyvä bändi. Mutta eihän tässä ole mitään järkeä... Vai onko se niin että annetaan palaa vaan kun kerran naimisiin mennään? Ajatuksia?

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 25.000 euroa. 

Kiitos äiti :-)

Vierailija
62/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpaikan lasku oli noin 1000 euroa, sisälsi ravintolaruuat normaaline ruokajuomineen kaikille viidelle vieraalle ja hääyön hotellissa (sama paikka).

Lisäksi voidaan hääkuluihin laskea hääpukuni 200 euroa ompelijatöineen, miehen kravatti pukuni sävyyn 50 euroa, kampaus ja meikki jotain 150 euroa, kuljetukset ehkä 100 euroa ja kukat ehkä 30 euroa. Vihkisormuksen olisin varmaan saanut häitäkin järjestämättä, mitähän se maksoi, ehkä 1000 euroa. Häämatkaakaan en itse laittaisi kuulumaan hääkuluihin, mutta meniköhän siihen joku 2000 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 08:57"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 08:25"]

Muistaakseni alle tonnin kaikkineen; karattiin Vegasiin. :)

[/quote]

Alle tonnilla ei 2 aikuista ei pääse edes vegasiin asti saatika tee siellä mitään.

[/quote]

No riippuu aika paljon siitä, mistä sinne Vegasiin lähtee! Vaikka San Diegosta omalla autolla varmaan riittää tonni.

Vierailija
64/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2008... Olisko mennyt n. 2500€, en muista enää tarkkaan. Tuossa hinnassa siis koristelut + kukat, puku, tilavuokra,musat, ruoka ja juoma. Vieraita oli vähän yli 40. Sormus ja häämatka maksoi yhteensä ehkä 3 tonnia tuohon päälle ( sormus 600 ja 2 viikkoa jenkeissä n. 2500 ).

Vierailija
65/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt häistä, joten en halunnut niitä itsekään viettää. Satsasin mielummin kunnon sormukseen ja sain mielenrauhan siitä, ettei tarvinnut häistä stressata. Mies on kiitellyt monta kertaa, ettei tarvinnut omista häistä hössöttää. Ei ne isot häät ole mikään rakkauden mittari. En tule maksamaan tulevaisuudessa lastenikaan häitä, koska se on mielestäni sama, kuin käyttäisi rahoja wc-paperina. Jokainen maksakoon itse häänsä.

Vierailija
66/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 09:29"]

Noin 25.000 euroa. 

Kiitos äiti :-)

[/quote]

heeeheee joku kateellinen av-mamma käy alapeukuttamassa. 

Vierailija
67/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan, mutta itselleni on vieras ajatus käyttää yhteen päivään vuosipalkan verran (vaikka se 25 tonnia) jonkun muun rahoja. Tai ottaa lainaa sitä yhtä päivää varten. Anteeksi off topic, olen vaan kateellinen pienipalkkainen duunari :)

Vierailija
68/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:05"]Kukin tavallaan, mutta itselleni on vieras ajatus käyttää yhteen päivään vuosipalkan verran (vaikka se 25 tonnia) jonkun muun rahoja. Tai ottaa lainaa sitä yhtä päivää varten. Anteeksi off topic, olen vaan kateellinen pienipalkkainen duunari :)

[/quote] No tätähän minä itsekin tässä mietin vaikken pienipalkkainen olekaan... Vanhempani ovat maksamassa suurimman osan ja heillä on siihen kyllä varaa. Se kysymyksen ydin mitä itse olen pohtinut on nimenomaan se, että vaikka kuinka olisi millä mällätä, niin onko se järkevää? Itse esimerkiksi en tykkää ostaa merkkilaukkuja, koska hinnassa on niin paljon ilmaa. Nyt häiden suhteen on tullut sama fiilis. Ei se puku oikeasti ole yli kahden tonnin arvoinen ja onko järkeä maksaa samppanjapullosta ravintolassa yli sata euroa kun kyseinen samppis alkossa maksaa 45€? No, aikamoisia ensimmäisen maailman ongelmia nämäkin... Ap.

Vierailija
69/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormus 1700 mk, mun mekko 600 mk, ruoat + kakkukahvit 40 hengelle 1200 mk (ei alkoholitarjoilua). Juhlapaikka, pöytäliinat ja 2 tarjoilijaa tuli juhlapaikalta häälahjana koska olivat vanhempieni tuttavia.

Oli hyvät häät, ei ollut tarkoitustakaan järjestää isoja bailuja koko kylälle, vaan iltapäivän puhde omille lähisuvuille, en tekisi niissä häissä mitään toisin.

Nykyään mulla on jo eri mies eikä aiettakaan mennä naimisiin, been there done that, didnt like it.

Vierailija
70/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme maistraatissa naimisiin, joten paikka oli 0 €. Molempien vaatteet löytyivät vaatehuoneesta, joten niihin meni 0 €. Kävimme kahvilla, mutta sekin oli 0 € (sukulaiset maksoivat).

Vierailija
71/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:17"]Menimme maistraatissa naimisiin, joten paikka oli 0 €. Molempien vaatteet löytyivät vaatehuoneesta, joten niihin meni 0 €. Kävimme kahvilla, mutta sekin oli 0 € (sukulaiset maksoivat).

[/quote]

Sormuksia emme ostaneet.

Vierailija
72/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku alapeukuttaa kaikki häät jotka on maksaneet enemmän kuin 200 euroa...

miksi?

Vierailija
73/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:29"]

Täällä joku alapeukuttaa kaikki häät jotka on maksaneet enemmän kuin 200 euroa...

miksi?

[/quote]

Alapeukkuja näkyy lähinnä helvetin kalliiden häiden kohdalla. Kuten joku sanoi, sama kun pyyhkisi rahalla perseensä.

Vierailija
74/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki heti alapeukuttaa jos joku kuluttaa häihin rahaa? :D onko väärin jos on rahaa?

On toi 20 000 € aika paljon mun mielestä jos omaa taloustilannetta myöskin vielä nipistää.

Vierailija
75/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:55"]

Miksi kaikki heti alapeukuttaa jos joku kuluttaa häihin rahaa? :D onko väärin jos on rahaa?

On toi 20 000 € aika paljon mun mielestä jos omaa taloustilannetta myöskin vielä nipistää.

[/quote]

mutta jos jollain on laittaa paljon rahaa häihinsä miksi se on sama kuin pyyhkisi rahalla perseensä? nuo tosi kalliit häät on saattanu olla ulkomailla johon esim kaikki vieraat on lennätetty...

t. sellaisissakik häissä vieraana ollut

Vierailija
76/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€

Vierailija
77/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:05"]Kukin tavallaan, mutta itselleni on vieras ajatus käyttää yhteen päivään vuosipalkan verran (vaikka se 25 tonnia) jonkun muun rahoja. Tai ottaa lainaa sitä yhtä päivää varten. Anteeksi off topic, olen vaan kateellinen pienipalkkainen duunari :)

[/quote] No tätähän minä itsekin tässä mietin vaikken pienipalkkainen olekaan... Vanhempani ovat maksamassa suurimman osan ja heillä on siihen kyllä varaa. Se kysymyksen ydin mitä itse olen pohtinut on nimenomaan se, että vaikka kuinka olisi millä mällätä, niin onko se järkevää? Itse esimerkiksi en tykkää ostaa merkkilaukkuja, koska hinnassa on niin paljon ilmaa. Nyt häiden suhteen on tullut sama fiilis. Ei se puku oikeasti ole yli kahden tonnin arvoinen ja onko järkeä maksaa samppanjapullosta ravintolassa yli sata euroa kun kyseinen samppis alkossa maksaa 45€? No, aikamoisia ensimmäisen maailman ongelmia nämäkin... Ap.

[/quote]

Jos todella tunnet näin niin kannattaa miettiä mitä voisi tehdä toisin. Olisi kamalaa jos omista häistä jäisi morkkikset sen takia että koki laittaneensa niihin tarpeettoman paljon omia tai varsinkin vanhempien rahoja. Häiden pitää tuntua hyvältä!

Vierailija
78/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 12 000 euroa (ei sis. häämatkaa). Häät oli viime kesänä ja vieraita about 120. Pitopalveluun upposi suurin osa budjetista eli noin 4000 euroa, siihen päälle juomat 1000 euroa, bändi ja valokuvaaja 800 euroa kumpikin, tilavuokra 800 euroa, lisäksi hääparin vaatteet ja asusteet, sormukset, juhlatilan kukat ja koristeet, karkkibuffet... Alle kymppitonnin olisi ollut vaikea päästä.

Vierailija
79/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 10:55"]

[/quote]

mutta jos jollain on laittaa paljon rahaa häihinsä miksi se on sama kuin pyyhkisi rahalla perseensä? nuo tosi kalliit häät on saattanu olla ulkomailla johon esim kaikki vieraat on lennätetty...

t. sellaisissakik häissä vieraana ollut

[/quote]

taisit lainata väärän kommentin?

Vierailija
80/95 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni noin 1600 mk. Sormuksiin 1000 mk,  mun puku 200 mk, kukkakimppu n. 50 mk ja loput tarjoiluihin. Itse tehtyä kaikki tarjoiltava. Valokuvatkin otti sukulaiset ja sieltä löytyi todella hyvä kuva ns. Viralliseksi hääkuvaksi.

Isoja häitä en edes tämän miehen kanssa ois saanut, mutta onneksi en pidä keskipisteenä olemisesta. Hyvät juhlat hyvällä porukalla kotona. Nyt taivalta takana avioparina 16v. Muuten sitten paljon kauemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi