Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yrittäjä joka ei koskaan anna kuittia

Vierailija
13.05.2014 |

Ja silti aika kova tuntitaksa. Miksi verottaja ei syynää?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 21:49"]Minä en ole koskaan saanut kuittia Helsingissä kosmetologilta. Mihin voisin käräyttää? Väittänyt kaksi vuotta, että hänellä ei ole maksupäätettä. Maksan käteisellä tai tilisiirrolla. Tunnettu kosmetologi.

[/quote] no voi itku, oot muuten itekkin syyllistynyt rikokseen kun noin kauan ruokkinut pimeää työvoimaa. Sulle on isot mätkyt tiedossa jos käräytät. Joudut maksamaan palveluistasi alvit ja sakotkin vielä ;/

[/quote]

Miten niin? Olen kahdesti käynyt ja sanottu, että muuttanut juuri ja ei ole maksupäätettä. Hänhän sen petoksen on tehnyt, ei asiakas. Sitäpaitsi hinta on siellä sama kuin muuallakin, ei ole halvempi. Luuletko että tosissani uskon, että joku veroja kiertävä pitsakuski voi myydä halvemmalla pitsaa ja jäädessään kiinni, karhuta asiakkailta lisää maksua? Ei se noin mene.

[/quote]

Sun ois HETI pitäny käräyttää se eikä ostaa taas palveluja. Verottaja on myös sun niskassa jos käräytät. :( ei se yrittäjä niitä karhuakkaan vaan verottaja koska oot rahottanu laitonta toimintaa ja tienny siitö 2 vuotta

Vierailija
22/31 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitillä oli kioski ennen kuin maksupäätteitä oli joka paikassa, eli aika kauan sitten. Kyllä hän joka ikisen pennin kirjasi tarkasti myyntiin. Myös omat otot. Tällaisiin tehtiin helposti verotarkastuksia ja äidillä oli kaksi. Toisella kertaa verottaja oli sitä mieltä, että omia ottoja ei ole tarpeeksi. Ei mennyt läpi se tosiasia, että kaupasta on halvempaa ostaa monia tavaroita kuin tukusta, eikä kaikkea kannata kierrättää kioskin kautta. Noutotukussa tunnin ajomatkan päässä käytiin 2-3 kertaa viikossa, pakkohan se oli välillä kaupassa käydä eikä tukusta ostettu tuoretavaraa, kun siihen ei ollut myyntilupaa. Verottaja mätkäisi omiksi ostoiksi koko perheen arviodut ruokamenot, huomioimatta sitäkään, että yksi veli oli armeijassa, vaikka kotona kirjoilla olikin. Eli kyllä verottaja arvioi, jos tulot on liian pienet. Meillä tehtiin kirjanpito pilkuntarkasti, eikä se silti kelvannut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Loska-Tomi Björckin ravintolaa. Sieltä ei muuta saakaan kuin kuittia. #fuckyougranny #loskatsuuhun

Vierailija
24/31 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 21:49"]Minä en ole koskaan saanut kuittia Helsingissä kosmetologilta. Mihin voisin käräyttää? Väittänyt kaksi vuotta, että hänellä ei ole maksupäätettä. Maksan käteisellä tai tilisiirrolla. Tunnettu kosmetologi.

[/quote] no voi itku, oot muuten itekkin syyllistynyt rikokseen kun noin kauan ruokkinut pimeää työvoimaa. Sulle on isot mätkyt tiedossa jos käräytät. Joudut maksamaan palveluistasi alvit ja sakotkin vielä ;/

[/quote]

Miten niin? Olen kahdesti käynyt ja sanottu, että muuttanut juuri ja ei ole maksupäätettä. Hänhän sen petoksen on tehnyt, ei asiakas. Sitäpaitsi hinta on siellä sama kuin muuallakin, ei ole halvempi. Luuletko että tosissani uskon, että joku veroja kiertävä pitsakuski voi myydä halvemmalla pitsaa ja jäädessään kiinni, karhuta asiakkailta lisää maksua? Ei se noin mene.

[/quote]

Sun ois HETI pitäny käräyttää se eikä ostaa taas palveluja. Verottaja on myös sun niskassa jos käräytät. :( ei se yrittäjä niitä karhuakkaan vaan verottaja koska oot rahottanu laitonta toimintaa ja tienny siitö 2 vuotta

[/quote]

Niin siis mistä olisin voinut tietää, että hän tekee rikoksen? Ei verottaja voi petoksen uhria asiasta syyttäää. Minähän en edelleenkään tiedä kiertääkö hän veroja, sittemmin olen vain epäillyt. Miten joku voi olla oikeasti noin tietämätön kuin sinä? Jos minulla olisi varma tieto veronkierrosta ja ostaisin palveluja, olisin tietysti osasyyllinen, mutta kun minulla ei ole, ei petoksen uhria voi syyttää. Hei haloo...

Vierailija
25/31 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi helvetti! Pankkisiirto on kuitti! 

Vierailija
26/31 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 21:47"]Ja sitä kuittia ei voi pyytää koska .... ?

[/quote]

En tiedä.

[/quote]

Juurihan sanoitte että puhuitte asiasta??

Vierailija
27/31 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 22:02"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eli kaikkia, jotka eivät ole saaneet kuittia jostain paikasta, voidaan syyttää rikoksesta vai? Minä EN ole tiennyt mitään, enkä todellakaan ensimmäisellä kerralla epäillyt mitään vaan nyt kahden vuoden päästä sattuneella toisella kerralla. Kaksi kertaa olen käynyt ja niissä oli kaksi vuotta eroa.

Vierailija
28/31 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritys on vastuuss kuittien jaosta, ei asiakas todellakaan joudu vastuuseen, tai maksamaan mitään veroja lisää, jos yrityksen käräyttää! Jokaisen pitäisi kantaa vastuuta ja käräyttää pimeästi toimivat yritykset. Siten koko yhteiskunta toimisi paremmin, Suomella olisi enemmän rahaa ja niin myös meillä veronmaksajilla. Ja olen itse yrittäjä. Vuoden alusta tuli voimaan kuittipakko, eli kuittia on pakko tarjota. Jos sattuu tarkastaja käymään, eikä kuittia tarjota, tulee siitä sakko.

Vierailija
29/31 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voithan sinä yrittää käräyttää yrittäjän. Ota huomioon, että hän voi sitten tehdä konkurssin, jos on todella tehnyt osan työstä pimeänä, kaikkea ei voi tehdä. Verottaja kyllä seuraa yrittäjän kuluja ja tuloja, ellei viivan alle jää riittävästi, niin verottajan epäilyt herää.

Kutakuinkin kaikki ihmiset kiertävät veroja vähän, jos voivat. Asiakkaat haluavat päästä halvemmalla ja yrittäjä haluaa ehkä pitää viikon kesäloman, vaikka rahaa ei siihen olisikaan. Itse olen yrittäjä ja maksan verot n. 9/10 tuloistani. Minäkään en pitäisi päivääkään kesälomaa, ellen vähän pimittäisi. Ilman lomaa en jaksaisi painaa pitkää päivää ja sitten olisinkin kortistossa elätettävänä.

Alussa olin täysin rehellinen, maksoin kaikesta tarkasti verot ja hinnat sen mukaiset. Eipä ollut asiakkaita riittävästi, kaikki muut tekivät kuulemma vähän halvemmalla, joten sinne sitten.

Vierailija
30/31 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 22:02"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin siis mistä olisin voinut tietää, että hän tekee rikoksen? Ei verottaja voi petoksen uhria asiasta syyttäää. Minähän en edelleenkään tiedä kiertääkö hän veroja, sittemmin olen vain epäillyt. Miten joku voi olla oikeasti noin tietämätön kuin sinä? Jos minulla olisi varma tieto veronkierrosta ja ostaisin palveluja, olisin tietysti osasyyllinen, mutta kun minulla ei ole, ei petoksen uhria voi syyttää. Hei haloo...

[/quote]

Kyllävoi ja jos teet turhan ilmoituksen ayylistyt siinäkin rikokseen. Veron kierrossa et ole uhri, valtio on. Ja taidat itse olla aika tyhmä ellet tajua kun sinua trollataan. ;)

Vierailija
31/31 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja täällä päin on kans yksi jolla kävin joskus.

Tekee keikkoja kaikki illat ja viikonloput.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme