~~~ MAALISMASUJEN Maanantaitarinat ~~~
Linkki viikonlopun keskustelupinoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7905978&p=2&tmode=1&smode…
Linkki tänä aamuna päivitettyyn esittelypinoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7931074&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (33)
Pitäisköhän tuo itselläkin varailla tuota ultra-aikaa..hmmm.. tekis toisaalta mieli mutta jos ei vielä näykkään niin kuin edellisissä raskauksissa kun ne on sitten aina olleetkin niin paljon nuorempia kuin mitä menkkojen mukaan..
En hakenut sitä saikkua, ainakaan tänään, sain vaihdettua yhden työvuoron sellaiseen vuoroon etten joudu olemaan asiakkaiden kanssa juurikaan tekemisissä ja vain huomis ilta pitää jotenkin kekkuloida :/ Mutta jos se ei mene ok niin sitten suosiolla keskiviikko aamuna soittelen sitä tk aikaa! Yritän siis sinnillä tänään! Ehkä tämä päivä on ollut taas se parempi versio, ainut että tuota mahaa polttelee ja nälkäkurnii jatkuvasti eikä tiedä mitä söisi mutta suuntaan kauppaan kun mies tulee töistä ja ostan niitä säilykehedelmiä jääkaappiin, voisin kuvitella niitä syöväni :) Joku täällä niitä kehui! Mietin tuota saikku hommaa että kaikki sitten töissä arvaisivat tilanteen jos jään saikulle..tai mitä sanoisin miksi olin pois, meillä kun kuiteskin kaikki kyselee " oliko teillä se vatsatauti?" " olitko flunssassa kun olit pois?"
Turvotuksesta: Sitä löytyy multakin! Mahaa on sen verran että kun työvaatteita pukuhuoneessa vaihdan niin varmasti huomataan jos katsotaan! Enkä vielä viitteis laittaa mammahousuja ne kun todellakin tekevät masusta vieläkin isomman, yritän sinnitellä tavallisilla housuilla ja ei ole helppoo ei..
Jahas, ei kun kaappeja tonkimaan ja jotain suuhun..
sinna 8+2
Rinnat ne vaan jaksaa kipuilla ja vihloa. Muita oireita ei juuri olekaan, mikäli pientä alamahan vihlontaa ja jatkuvia pääkipuja ei lasketa ;)
Eka neukkis oli 24.7. :) ja parin viikon päästä pääsee kuuntelemaan sydän äänia, jipii! :) Alkuraskauden ultrasta tuolla kyselin, kun ei löytynyt hintoja mitä ne nyt maksaakin. Ei viittis kauheesti siitä maksaa, mutta oma mielenrauha ainaki säästyis, jos ei muuta ;)
Mutta tästä sitä taas eteenpäin..
Ninnukka 9+2 (kai)
kun tänään ei kuitenkaan väsytä ihan niin paljoa ni jaksan täällä pyöriä.
Mua vieläki kummeksuttaa tuo viikko-asia. Yritin äsken pyöritellä tuota viikojen eroa(6+5 ultran mukaan, menkkojen mukaan jo 8+1), tutkin kalenteria ihan viikko viikolta ja löysin vähän tietoja, mun pään ne sekotti entisestään, mutta osaako joku muu arvioida kumpi viikkomäärä on todellisuudessa lähempänä (kun sanovat ettei ultraankaan voi ihan varmasti näillä viikoilla vielä luottaa, kun oli eri mittaajatkin)
Tässä siis kalenterin tietoja;
5.6.06 Edelliset menkat alko ->5pv
24.06.06 Ovistestiin vihdoin plussa (Aconin testi)
5.7.06 Aconin testissä ohut haamuviiva (11pv oviksesta laskettuna)
10.7.06 Selkeä plussa apteekin omalla testillä.
Mun järkeen käy että nyt olis menossa rv7+4, neuvola oli laskenu arvatenkin kierron 28pv:n mukaan joten sieltä tuli 4 ylimäärästä päivää (8+1).
Mutta miten ihmeessä ultra antaa vasta rv6+5?? Silloinhan kierron olis pitäny alkaa 14.6?? Enhän mä olis voinu saada plussaa testiin 5.7 jos ovis olis ollu vasta juhannuksen jälkeen, siitähän menee ainaki viikko kiinnittymiseen, ja mä sain sillon jo plussan...tää ei oikein täsmää :)
Ääh...en mä ota tästä tolkkua...kai se on vaan luotettava noihin ultran viikkoihin, vaikka mieluummin ottasin tietysti nlan lukemat :)
ihmettelenpähän vaan kun ei ole muutakaan tekemistä...
Vauhdikkaan viikonlopun jälkeen olen töissä lepäilemässä ja takaisin palstavahvuudessa minäkin. Soitin tänään neuvolaan ja sain ekalle neuvolakäynnille ajan 29.elokuuta! Viikkoja silloin 10+5 tjtn eli aika myöhään mun mielestä toi... Aikaisempia aikoja ei vaan ollut. Höh. No, onneksi on lääkäri+alkuraskauden ultra tän viikon torstaina. Vaan jos olisin ensisynnyttäjä, niin kyllä olis aika pitkä aika odotella tonne asti.
ON: Ajoittainen pahoinvointi ja yökötys jatkuu vanhaan malliin. Tissit on toooosi kipeet. Ruoka ei oikein maistu. Väsyttää hurjasti. Valivali.:)
-mm 6+5
Väsyttää vietävästi.
Tappert: mitäs jos hedelmöitys onkin tapahtunut hieman myöhemmin ja kiinnittyminenkin myös (haamu)? Mä olen sitä mieltä että luontoäiti tekee joskus odottamattomia tepposia. Odottele rakenne ultraan, siellähän se varmistuu, ainakin minä olen pitänyt sitä luotettavampana kuin alkuraskauden ultraa siis viikkojen laskemisessa.
Nyt hakemaan tyttöä ja kauppaan
-m- rv 8+5
Syke löytyi ja koko vastasi kuukautisten alkamista, viikkoja 7+0.
Lääkäri äippäpolilla epäili, että mahdollisesti toinen kaksosista (?) olisi poistunut, sillä kohtu oli tavallista suurempi viikkoihin nähden. Mutta mistäpä noita tietää. Pääasia, että vielä mukana ollaan.
Onnea kovasti kaikille ultrassa käyneille, varmasti ihana tunne kun näkee pikkuisen siellä oleskelevan. Ja tsempiä kaikille jotka vuodoista kärsivät, toivottavasti vuodot harmittomia..
Täällä loman ensimmäinen päivä menossa, ja täytyy kyllä sanoa että
hyvään aikaan tämä loma tulikin!
Väsyttää vietävästi ja huonoa oloa pukkaa päälle, mikään ei maistuisi mutta syömättäkään ei voi olla, sitten vasta huonon olon kanssa saaki taistella. Ja tissit kipeät ja kasvaneet niin että hyvä kun nykyiset liivit sopivat päälle.. : )
Eka neuvola oli 20.7. ja ultraan soittelin aikaa, sain sen " vasta" 25.8. Ja meillä kun oln ollut puhetta miehen kanssa että vasta ultran jälkeen kerrottaisiin raskaudesta... Kamalan pitkä aika sinne tuntuu vielä olevan! : )
teksti karkailee ennen aikojaan...
Piti lisäämän että laskurin mukaan viikkoja olisi nyt 8+4.. : )
täällä on ahkeroitu kovasti jo tälle päivälle. onnittelut kaikille ultrassa käyneille, että masuasukit on kunnossa. ja toivottavasti kaikki vuodot on kaikilta loppuneet ilman suurempia menetyksiä. :)
mä tulin töistä ja ruokaa tässä kokkailen. näemmä koko lomaileva perhe on lähtenyt mummolaan eli mä saan kokata itselleni herkkuja ja rentoutua kaikessa hiljaisuudessa. aivan ihanaa, näin ekan työpäivän jälkeen. :D
mun mies se on kuitenkin ollut, joka tän on järjestänyt, joten kyllä siinä on ihana mies. :)
töissä oksensin vain kerran. se onkin tän päivän saldo. eilisen jälkeen päädyin siihen, että otan aamulla sellasen pahoinvointinapin niin saan töissä edes jotain tehtyä. sainpa kyllä tehtyä niinkin paljon, että josko pari päivää teen niin voin lomailla seuraavat kaks viikkoa. ;) mut tosiaan se lääke auttoi aikalailla ja jännää oli se, että koko ajan oli ihan älyn hassu olo, mut ei kuitenkaan mikään järkyn huono.. vähän vaikea selittää. :)
muuten kaikki ennallaan. rinnat kipeät, nälkä koko ajan ja nippailuakin on ollut taas vähän enemmän. :)
papu07 ja 7+3
juu, pari viikkoa oltiin reissussa, ja nyt sitten pari päivää jo kotona. Varmaan loman ansiosta pahoinvoinnista on selvitty kuvotuksella ja vaan parilla pyttykeikalla. Pelottaa mitä sitten kun työt viikon päästä alkaa. Esikoisen kanssa oksentelin lähes ympärivuorokautisesti viikolle 23 saakka :/
Vatsan turvotusta on jonkin verran täälläkin kun koko ajan pitää jotain (suolaista) pupeltaa, mutta rinnat ne vasta kasvaneet onkin. Housut saan vielä kiinni, mutta jouduin ostamaan parit uudet rintaliivit, 2 kuppikokoa normaalia suurempaa kokoa! Mies ei asiasta valita...
Torstaita odottelen, silloin olisi eka neuvola. Meillä oli ainakin vielä muutama vuosi sitten neuvolassakin ultrauslaite, joten toivossa elän että tälläkin kerralla näin olisi.
Joku kysyi liikkumisesta. Tavallisesti olen käynyt lenkillä muutaman kerran viikossa, mutta tämä raskausaika on ollut kyllä täysin liikkumatonta; Ensin kipeänä, sitten reissussa ja nyt niin raatoväsyneenä ettei liikkeelle pääse. Toivottavasti saisi jossain vaiheessa itseään edes vähän liikkeelle!
Dandelion, rv 9+1
Tänään on ollut aika hyvä olo. Iltaisin vatsa on turvoksissa, varsinkin ylhäältä, mitä ei edellisessä raskaudessa ollut. Edellisessä raskaudessa maha näkyikin kunnolla vasta joskus pari kk ennen synnytystä. Ja vasta kk ennen lapsen syntymää huomasin, kun ihmiset tuijottivat mahaani kaupassa. Maha pysyi hyvin piilossa. Terkkari sanoi, että kohtu on vissiin niin takana, että vauva pysyy piilossa ja kohtuullisesti liikkumalla olin saanut aikaiseksi tukevat vatsalihakset, jotka piti mahaa vielä paremmin piilossa. Terkka aina nauroikin, että kun tutkimuspöydälle asetuin selälleni, se viimeinenkin maha katosi jonnekin =)
Minä olen liikkunut ihan normaaliin tapaan ja niin aion tehdä vastakin, jos raskaus etenee normaalista. Eilen illalla kävin puolen tunnin hölkällä ja loput puoli tuntia jäähdyttelin reippaalla kävelyllä. Kunhan mies lähtee loman jälkeen töihin, aion taas aloittaa jumppaamisen esikoisen nukkuessa. Ihan loppuun saakka esikoista odottaessa liikuin tosi paljon. Lenkit oli pitkiä, mutta normaalia hitaampia. Ihan oman jaksamisen mukaan. Mammajumppa oli mukavaa, pehmeää, ei hikeä... ihanaa!
Liikkumista suositellaan neuvolassakin. Yrittäkää pitää ainakin vatsa- ja selkälihakset kunnossa (+ lantionpohjalihakset) ihan jo synnytyksenkin kannalta.
Mitenkäs muuten tupakoijat: oletteko onnistuneet vähentämään/lopettamaan? Täältä ei ole mitään moraalisaarnaa tulossa, ihan mielenkiinnosta kyselen. Itse pääsin siitä helposti eroon, valitettavasti kaikilla ei ole niin. Jospa pahoinvointi vaikka hillitsisi tupakanhimoa. Tsemppiä kaikille!
Rimma rv 7+5
Onnittelut kaikille pienokaisensa jo nähneille! Olen niin kade =) Saan odottaa vielä ainakin 4 viikkoa. Neuvola on perjantaina. Varasin ajan varhain, sillä meillä päin yleensä eka neuvola on n.rv 8 ja täällä on aina ruuhkaa.
ei olis pitänyt hehkuttaa...just äsken tuli ylös kaikki ruoka, voi vietävä. Heti tuli sellanen vetelä olo. No tätä se on vissiin uumoillut; muutama hyvä päivä ja iltapäivästä alkanut kuvotus. Kuitenkin koko ajan on nälkä, mutta mitäpä sitä suuhunsa enää uskaltaa laittaa.
Kiva kuulla mukavia ultrauutisia, saas nähdä koska np-ultraan pääsen, terkkari lupas keskiviikkona laittaa lähetteen eteenpäin. Ainakin ennen Kättäriltä on tullut kutsu.
väsynyt -m- rv 8+5
syke näkyi ja vaavi vastasi viikkoja.Terkkari löysi kohdun ulkopuolelta joko myooman tai sit se oli supistusrengas.Onko kellään ollu vastaavaa?Nyt tätä sitten aletaan seuraamaan miksi se kehittyy.
Nyt päiväunille
jonttura rv8