Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOisat heinäkuun viimeisenä, elokuun kynnyksellä***

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omppupompulle ja perheelle onnittelut pojan johdosta :)

Tänään oli aamulla pahoinvointia, ihan vessaan piti kiiruhtaa. Rintoja hieman aristaa ja mielialat heittää volttia. En kai mä vaan ole RASKAANA ;) Huvittaa ihan kuinka alkuraskauden oireet kummittelevat. mitähöhän tästäkin voisi sitten päätellä.

Täällä elo on aika tasapaksua. Aaamulla käytiin ostamassa pojalle turvavyöistuin. Istuinta kun katselin niin tuli haikea olo. kaksi vuotta sitten jännäsin supistuksia ja synnärille lähtöä. Yliajalle oli raskaus jo mennyt. Huokaus, kyllä se aika kuluu niiiin äkkiä.

Nyt tuo meidän pari vuotias känkkäränkkä vetelee päiväunia eikä vielä ymmärrä että hänestä on pian tulossa isoveli.

Synnytyksen jännittämisestä oli puhetta. Minua ainakin jännitää tuleva. Luottavaisin mielin odotan seuraavaa koko arviota joka on elokuun puolessa välissä. Poika meni yliajalle niin jotenkin tuntuu luonnolliselta ettei kakkonenkaan osaisi tulla " ajoissa" . Voi olla että kun toinen kokoarvio on tehty niin sitten mä vasta alan hermostumaan. Pitäisiköhän kynsiä kasvattaa etukäteen pidemmiksi niin olisi jotain purtavaa kun lattioita alan mittailemaan..

No jooh jospa hetkeksi oikaisis ennenkuin poika herää.

pubu ja Unski rv37+3

Vierailija
22/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moiks,

Täytyy tulla ilmoittautumaan, vaikka en valitettavasti ole enää pysynyt elokuisten kärryillä muutamista yrityksistäni huolimatta.. Pitäisi olla töissä, niin ehtisi palstailla paremmin :D

Eli yhtenä kappaleena ollaan yhä täällä ja 40. raskausviikko meneillään. Jännittää aivan mahdottomasti, hiukan pelottaakin tietysti. Merkit ei viittaa siihen, että nyt aivan pariin päivään olisi synnärille lähtöä luvassa, mutta eihän sitä tietysti voi etukäteen arvatakaan. Mutta ehkäpä vähän kovempaa painetta tuonne lantioon odottelen ennen kuin alan tosissani jännittää lähtöä. Ja supistusten kai pitäisi tuntua edes vähän myös selkäpuolella tai muuallakin kuin alamasussa, jotta olisivat uskottavia :)

Katsellaan tilannetta ja koitan seurailla pinojakin aina, kun vähän enemmän jaksan.

Suppareita niitä toivoville ja tsemppiä kaikille, joiden vauva lähipäivinä on tulossa!

Mii- (rv 39+3)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelut omppupomppu2!!!! ja sitten omaa napaa...

jorvista tultu ja asiat oli hyvin,tärppi painaa 3100g ja on kiinnittynyt nätisti raivotarjontaan,mulla on kuulema ihanne synnyttäjän lantio että veikkasi olevan suht helppo synnytys edessä :) jäi hyvä mieli. sain lähetteen sokerirasitus kokeeseen :S oli kuulema paljon lapsivettä ja 3 viikon päästä olisi taas paino arvio,tää lääkäri katto sukupuoltakin ja sanoi että kyllähän tää ihan tytölle näyttää ;) nyt on jo 3 kertaa tyttöö veikattu niin eiköhän se oo tyttö<3

nyt syömään namin sijasta hedelmiä,koska namii pitäs vähentää :(

k.h.p ja tärppi 36+1

Vierailija
24/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vielä keikutaan, eikä suinkaan olla vauvanhakumatkalla, kuten Opemamma jo epäili. Kävin lukaisemassa viikonlopun pinkan ja taas oli aika monta elokuista saanut vauvansa. Hassua tuo, miten Auroran 99.9% varma poika ja Jesseliinin tyttö menikin ihan ristiin...jaaa, ettei vaan pamahtais tännekin se yllätysrinsessa ;-)

Viikonloppuna oli paljon ohjelmaa, eikä vähäisimpänä häät lauantaina. Kovasti koetin pomppia Irwinin Po-po-po-poing-poing bändin tahtiin, mutta se ei ainakaan toiminut käynnistäjänä. Niin ollen mies joutui tänään palaamaan lomaltaan töihin, vaikka oli niin toivonut pääsevänsä jatkamaan suoraan isyyslomalle. Meillä mies odottaa edenmmän vauvan syntymää kuin minä, ehkä tuosta itsekkäästä syystä...josta tulikin mieleen kommentoida:

Opemamma, kirjoitit joku päivä, että meinasit panikoitua, joko vauva nyt syntyy. Juuri sellanen olo mulla oli vielä viikko sitten, en ollut ollenkaan valmis vauvan tuloon, kunnes sitten torstaina SE MENI JAKELUUN ;-) Ja muuten tuosta Opemamman lomailusta, osaatkohan nyt oikeasti ottaa tämän viikon levon kannalta. Nauratti oikein, kun viikonloppuna olit jo koko huushollin siivonnut ja tänäänkin heti aamusta oli vanha meno päällä. Nauti nyt!

SYNNYTYS: Se on lähellä väkinsinki, kun la on ylihuomenna. Ihan kuten Jamssalla, odotan vauvaa, mutta en ollenkaan sitä synnytystä. Epäilen sen menevän niin vauhdilla tälläkin kertaa, että vähän hirvittää. Mielummin ottaisin se esikoisen kanssa koetun rauhallisen synnytyksen. Välillä tulee sellainen kipeämpi supistus, joista muistuu mieleen synnytyksen loppuvaiheet. Täytyy vaa muistaa, että mitä kipeämpää tekee, sitä lähempänä ollaan lopputulosta. Vaikka tällä kertaa kyllä hiukkasen ehkä toivon saavani jonkinlaista kivunlievitystä, toisin kuin viime kerralla. Toisaalta synnytyksen jälkeen olo oli todella freesi, kun ei ollut pää puudutteista sekaisin.

IKARUS, toivotaan, että huomenna on taas parempi päivä. Tuollainen mielialojen vaihtelu on ihan normaalia loppuajan " sekoilua" , ja ne jatkuu myös vauvan synnyttyä.

PEPPER, kiva kuulla teidän kuulumisia! Ota ensi viikollakin ihan vaan yksi asia tai tunti kerrallaan (ei edes koko päivää kerrallaan), niin kyllä se siitä lähtee pikkuhiljaa rullaamaan. Muistan, miten minäkin jännitin miehen kouluunpaluuta kakkosen synnyttyä ja etukäteen tuskailin, miten pärjään 1v2kk ja vastasyntyneen kanssa. Nyt tietty jännittää, miten menee kolmen alle 3v:n kanssa, mutta aion itsekin ottaa asian kerrallaan ja pitää malttini kurissa.

Mitähän vielä piti kommentoida? Nyt pätkii, joten siirränpä huomioni tuolle pikkumiehelle, joka päikkäreiltään on jo herännyt.

Pumpuli 39+5

Vierailija
25/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä paria asiaa tulla kommentoimaan / " märehtimään" . Ensinnäkin mahasta: Mie pitäisin mielelläni tämän mahan vielä jonkun aikaa ilman siitä aiheutuvia tuskia (ja silti vauvan kainaloon). Hirvittää jo ajatus siitä lölleröstä, mitä jotkut palautuneeksi mahaksi sanovat, siis mikä jää tämän ihanan pallon tilalle... Pikän aikaa olo on kuin venyvällä kiisselillä vaan.

Ja sitten yks omituinen juttu, mikä sattui lauantaina. Mentiin käymään Lanternassa huonekalukaupoissa. Kun astuttiin sisään keskukseen, multa meni kummallisesti näkö:Vasen puoli näkökenttää aaltoili vaan ja välillä sillai " värisi" . En nähnyt esimerkiksi hinnoista kuin kaks viimeistä numeroa ( JAA -SE OLIKI ITSESUOJELUVAISTO) ja keinutti. Tuollaista ei ole ennen ollut ja menin sen verran paniikkiin, että tuli itku. siinä riitti ihmisillä katsottavaa. Mutta siis mikä ihme tuo saattoi olla? Kesti about tunnin. Mies meinasi jo kiikuttaa lekuriin mutta en antanut. (Joskus maailmassa oon kärsinyt migreenistä mutta siitä on tullut erilainen näköhäiriö, eikä nyt päätä edes alkanut särkeä). Vertaistukea?

Vierailija
26/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää ikinä seksiä päivällä näin raskaana ollessa, etenki kun tyttö on tommonen kärttypärtty jolle ei kelpaa mikään, kaikkein vähiten isukki... Tuli siis vähän puuhasteltua, sen jälkeen supisteli 1,5h ja sit olen ollu niiiiiiin kamalan kipeä että hoh hoijaa. Ja tyttö kun haluis kokoajan äitin huomioo, mites siinä suppareitten kourissa nätisti yrität 1,5 vuotiaalle selittää että äitiin sattuu, äiti ei nyt jaksa ottaa syliin... eli siis toivon et jos me päästään ilman käynnistystä lähtemään ni se tapahtus illalla sen jälkeen kun tyttö on nukahtanu, tai sit niin että menis eka lapsvedet ennen ku alkaa supistamaan.............

mutta rv 42 odotellessa

hanneli *painuu kärvistelemään kipujensa kaa*

Vierailija
27/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ode: kuulosti karmivalle tuo sun näköhäiriökohtaus.... hui jos tommosen sais kun ois esim yksin autol ajamassa tai jotain.....

pubu: täällä myös alkanu välillä noi alkuraskauden oireet häiritä..

Vierailija
28/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tulee varmaan päivän sairan juttu, mutta oikeesti hekottelin sille vauva ja mikro ajatukselle täällä yksinään, vaikka sen ei kuuluis naurattaa. Mutta eka asia, mikä piristi mua tänään. Joten kiitos JAMSSA. Vaikka juttusi ei varmaan ollut vitsiksi tarkoitettu, niin jostakin kumman syystä se sai mut nauramaan.. Että näin meillä.

Kyllä tiiänki että hormooneistahan nää vaan johtuu, nää mustat päivät, mutta se ei auta, silloin ku oikein masentaa. Kiitos kuitenkin, pumpuli ja jamssa kun tsemppasitte. Kyllä täältä noustaan.

Mutta mä lähen nyt tästä tuijottaa telsua, jos sieltä jotakin tulis. Sain kuitenki käytyä ulkona, joten loppuillan voi laiskotella paremmalla omatunnolla.

Ikarus.

Vierailija
29/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri noihin lauantain häihin mammasukkahousut, ekaa kertaa elämässäni tarvitsin sellaiset. JA olivat pirun hyvät! Inhoan ja kammoksun muutoin sukkahousuja enkä pidä niitä kuin pakosta, joten ota tuo kehu tältä pohjalta ;-) Oikeasti olin yllättynyt, miten hyvät ne oli. Ostin Stockalta, hinta muistaakseni 17e. Siinä on mahan kohdalla just sellanen pussi.

Kiva kuulla Ikarus, että ainakin hetkellisesti olo helpotti, kun sait kunnon naurut Jamssan jutusta. Tulee nauraessa niitä hyvänolonhormooneja kroppaan.

Vierailija
30/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KHP: hyvä että painoarvio onnistui. Mitä lääkäri sanoi lapsivedestä? Liittyisikö se runsas määrä sokereihin? Mulla oli ekassa odotuksessa aina tosi paljon lapsivettä ja toisessa taas loppuvaiheessa lapsivesi oli aivan lopussa. Kun synnytys käynnistettiin ja kalvot puhkaistiin niin kätilö sanoi, että tulisko täältä desin verran...

Ode: ikävänkuuloinen näköhäiriö. Toivottavasti ei enää toistu. Mä varmaan pelästyisin kamalasti.

Hannelille jaksamista kurjan olon kanssa. Mä myös pelkään sitä, että joutuisin lasten " nähden" kärsimään suppareista pitkään. Vaikka siis meidän lapset onkin jo niin isoja, että osaavat antaa tilaa ja rauhaa, mutta silti. Etteivät saa vielä jotain kamalaa traumaa synnytyksestä ja eivät itse halua lapsia sitten koskaan.

Ikarus: hyvä että mikrojuttu piristi. Vaikka kaikenlaisia mielikuvia ja kamalia ajatuksia on ja tulee aina olemaan niin hyviä vanhempia me kaikki sitten loppujen lopuksi ollaan. Ja jos vauva sitten oikein huutaa ja valvottaa niin silloin ne ajatukset vasta hulluja ovatkin ;D. Hyvä kun herätessään muistaa oman nimensä saati sitten sen mistä rinnasta on viimeksi imettänyt. Mäkin kerran luulin, että olen hukannut vauvan kun sitä ei löytynyt sängystään. Ehdin jo miehenkin herättää että vauva on hävinnyt. Se olikin mun vieressä meidän sängyssä. Ja tämä on kai tosi yleistä. Jaksuja siis edelleen. Huomenna on varmaan jo parempi päivä. Mä olen muuten miettinytkin, että äitiyspakkaukseen vois kuulua nyrkkeilysäkki johon voisi purkaa pahaa oloa ja kiukkua... Miehetkin säästyisivät ehkä vähemmällä.

Jamssa

Vierailija
31/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä elokuinen vauva saadaan meillekin vaikka olin jo aikas varma, että syntyy heinäkuussa. Ei taida enää tälle päivälle ehtiä, kun ei ole napakoita supistuksia kummempaa ilmassa. On kyllä väsyttänyt tänään aivan järjettömästi vaikka nukuinkin hyvät yöunet viime yönä. Esikoisen syntymää edelsi samanlainen unibuumi, joten toivossa elän...

Tänään oli neuvola ja kuinkas ollakaan: pissassa sokeri ++. Reilut pari kuukautta sitten tehtiin jo rasitus, kun oli eka kertaa yhdellä plussalla ja tulos oli normaali (näin myös esikoiselta). Yksi plussa on nyt sitten kummitellut koko ajan eikä siihen sen kummempaa huomiota ole kiinnitetty. Nyt sitten pamahti toinen ja th konsultoi äitipolia; sieltä tuli määräys uuteen sokerirasitukseen vaikka jo näin loppuvaiheessa ollaan. Onhan se tietenkin hyvä asia, jos vaikka yliajalle sattuisi menemään ja vauvahan kasvaa tässä tilanteessa hurjan paljon nopeammin (kiva asia pienikokoiselle synnyttäjälle...). Labra-aika on nyt sitten ke-aamuna, syntyisi vaan tämä vauva ennen sitä ettei tarttis mennä ollenkaan. Eilisiltana supisteli lupaavasti saunan jälkeen, josko tänä iltana kokeiltais toista ässää ;0)

Neuvolasta vielä sen verran, että masu on laskeutunut toooooosi alas, sf-mittakin oli pudonnut 2cm viime viikosta. Hb erittäin hyvä edelleen vaikken syö rautaa enää - elikkä se PERSILJA toimii, uskokaan vaan! Paineet hyvät kuten koko raskausajan ja paino tippunut viime viikosta 400g. Th antoi ajan ensi maanantaille, mutta arveli, että onpa kumma, jos siihen asti yhtenä kappaleena pysyn.

Neeuska rv 38+5

Vierailija
32/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo,se oli tuo lapsiveden määrä et sitä on aika paljon niin siks laitto mut rasitukseen.. oli tää vaavi isompi kun esikoinen tähän aikaan esikoinen paino 3370g ku synty ja tää varmaa saa helposti kiinni ;)

Vierailija
33/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olisii sulla verenepaine nousussa tai jopa raskausmyrkytys alkamassa? Jostain muistan lukeneeni että noista näköhäiriöistä kannattaa ottaa yhteyttä pikaisesti neuvolaan tai sairaalaan.

Itselläni on ajoittain migreenityyppistä päänsärkyä, mutta toistaiseksi näköhäiriöt ovat pysyneet poissa.

Vierailija
34/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA OMPPUPOMPULLE!!!!!!

Täällä sitä ollaan edelleen..Se autonpesu teetti sit jopa 2 supistusta yöllä!!!Vähän sen jälkeen sit kokeiltiin niitä petipuuhia ja pyh..EI MITÄÄN!!!!!

Juuri tuossa pohdin, että onko synnytyksen lähestymisellä ja väsymyksellä yhteyttä??Nukuin mielestäni yllättävän hyvin, heräsin vain kahdesti vessaan aamuyöstä.Ja tänään olen jo kahdet päiväunet nukkunut yhteensä 3h..Ja edelleen väsyttää..Näiltä viimesiltä heräsin kipeisiin supisteluihin, mutta taas ne loppui heti, kun nousin ylös!!!MIKSI??Voi, miksi ne aina loppuu kesken??Nyt siis supisus särky oli jo voimakkaampi, kuin tuo selkäsärky, mitä olen valitellut jo viikon..

HMM...Niitä supistuksia siis tulee maatessa..Mun siis täytyy pysyä vaakatasossa, niin ehkä ne siitä sitten alkaa kunnolla..??

OPEMAMMA:Miten sä jaksat olla noin tehokas..?Mä en voi kun ihailla..

SYNNYTYSPELOISTA sen verran, että mulle se pelko iski heti alussa ja nyt oon jo päässyt sen yli..Mä pelkäsin lähinnä sitä, että tää toinen ei men yhtä helposti ja kivuttomasti, kuin eka, jossa ponnistusvaihekin oli täysi kivuton epiduraalin takia..Jos voisin toivoa, niin haluaisin, että tää toinenkin menis täysin samalla kaavalla..Ekaa synnyttäessä kaikki oli niinkuin uutta ja jännää ja koko tapahtuma jännitti vaan, mutta nyt jo tietää sit mitä on tekemässä..

no, palaillaan..

pikku_ruu & tytsy rv 39+4

Vierailija
35/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan kertoa millaisia ne oikeastaan on???Mulla ei ainakaan vielä ole kokemusta..

Vierailija
36/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa pikaiset kuulumiset, monen päivän pinot lukematta..

Onnea kaikille vauvansa saaneille ja voimia omaa nyyttiä vielä odotteleville.

Meille syntyi siis kaksostytöt 27.7.2006 suunnitellulla sektiolla. Ja hyvän kokokset tytöt sieltä tulla tupsahtikin, Neiti A:n mitat 3235g ja 48,5 cm ja Neiti B:n 3515g ja 49 cm. Kaikki meni suht hyvin, sain tytöt vierihoitoon heti eikä mitään muitakaan ongelmia ilmaantunut lapsille eikä äidille. Eli tänään päästiin jo kotiin opettelemaan tupla-arjen pyöritystä. Haava on vielä aika kipeä, mutta muuten alkaa jo sujumaan.

Kirjottelen joskus paremmalla ajalla vähän enemmän kuulumisia.

Babybel ja tyttöset 4 päivää

Vierailija
37/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Omppupompulle vauvasta ja Babybelille kotiutumisesta!!!

Ode: soitapa neuvolaan, näköhäiriöitä pitää vahtia, vaikka en nyt muista oliko tdn syy tuo verenpaine vai raskausmyrkytyksen uhka. Varmaan kerta ei vakavaa, mutta vara parempi...

Oma napa: saan äitini meille päivystämään, jotta hoitaa sitten esikkoa kun lähdemme. Ihanaa, ei tarvi miettiä jos jonkinmoisia järjestelyjä joka ilta yön varalle. (sukulaisapu kun toisella puolella suomea normaalisti). Nyt varmaan sitten ei mitään tapahdukaan :). Muitta se hyvä puoli myös, että vois miehen kanssa kaksin mennä vielä johonkin myös, jos ei synnyttämään sitten.

Kovasti synnytystä odottelen ja toivon koska yöt tosi rikkonaisia täälläkin, ja maha tiellä. SS paitsi sauna taas kokeiltu tänään, tuskin auttaa kun ei tuntemuksia. Huomenna 39+0 ja taas neuvolaan....

adalmina

Vierailija
38/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaaleanpunaisista nyyteistä.

ikarus

Vierailija
39/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tosin vasta kerkeen koneelle. Oli iltapäivällä vielä pesutupa varattuna ja kaupassa käyntiä.

Pikkaisen jännitti se äitipolille meno. Pääsin hetken odottelun jälkeen suoraa lääkärille joka teki ultran. Pikku-ukko istui edelleen niin että toinen jalka oli alla ja toinen suuntasi ylöspäin. Eli huono tarjonta perätila synnytystä silmällä pitäen. Koko arvio oli noin 3,5kg Apua kun isoin meijän lapsista on esikoinen 3330g syntyi vielä viikon yliaikaisena. Lääkärin mukaan oli hyvät edellytykset käännökselle.

Ei kun synnytyssalin puolelle ekaks puoleksi tunniksi käyrään ja

sitten nitrosuihketta kielen alle ja käännös joka onnistui todella

hyvin. Sitten ajettiin taas käyrää että nähtiin että vauvalla kaikki

hyvin. Eka vartti meni hyvin. Sit mulle tuli tosi huono olo.

Pyörytti vaikka makasin siinä sängyllä. En tiedä mistä huono olo

tuli ehkä siitä suihkeesta. Vauvan sydän äänille kävi jotain

samalla. Tai anturit vaan liikahti jotenkin pois paikaltaan. No sydänäänet tasaantuivat ja kuuluivat hyvin. Ajettiin varmuuden vuoksi vielä tunti käyrää ja todettiin käyrän olevan hyvää ja pääsin kotiin. Ens viikolle sain ultra ajan jossa tarkistetaan että onko pysynyt pää alaspäin. Ei ole ainakaan vielä kääntynyt takasin eikä ole supistuksiakaan ollut.

Nyt odotellaan hyvillä mielin synnytystä. Ainoo mikä mietityttää on toi vauvan koko. No eiköhän se sieltä mahdu ihan hyvin tuleen.

Babybelille onnittelut tytöistä ja jaksamista tuplaarkeen. Omppupompulle onnittelut pojasta. Mikäs on syntyneiden tilanne??

Nyt meen laittaa muksuille iltapalaa ja pääsis kohta itsekkin pötkölleen tuntui äitipoli käynti tosi väsyttävältä vaikka vaan makas tai siinä se ehkä olikin kun ei oo tottunut makaan päivällä montaa tuntia putkeen niin rupee ramasemaan.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja pikku-ukko 37+4

Vierailija
40/47 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Omppupomppu, Babybel ja muut vauvansa saaneet!

Miten se heinäkuu onkin mennyt niin äkkiä ja vauvan tulo lähestyy! Olo alkaa ahdistaa täälläkin, selkäkipuja ja supistuksia tullut. Viikko sitten ei tuntunut oikein missään, nyt alkaa tajuta, että kyllä se sieltä joskus tulee ulos! Tuskin kuitenkaan vielä tällä viikolla, ei mitään niin säännöllisiä supistuksia ole. Ylihuomenna on taas neuvola, jos se olisi viimeinen käynti ja ensi viikon ajan saisi peruuttaa... toiveajattelua!

Synnytys tottakai jännittää, välillä mietin kauhukuvia, mutta pahin pelko on pois mielestä. Ajattelen, että kyllä minä pystyn siihen, ja ei se kipu kestä ikuisesti. Olisiko sitä viikon kuluttua synnytyksestä jo aika hyvin toipunut, että ei olisi mitään pahoja fyysisiä kipuja enää, pystyisi istumaan normaalisti.

Eilen myöhään illalla pestiin miehen kanssa ikkunoita ja sitten kävimme kävelyllä keskiyöllä. Olen alkanut taivuttaa lomalla olevaa miestä omaan yövalvomisrytmiini, ettei tarvis yksin valvoa, kun ei unta saa... Mahtaako vauvasta tulla aamuvirkku, kun nykyään liikkuu eniten aamuisin. Minulla ei ole unen tarve vähentynyt, usein nukun päiväunet, kun yöllä uniaika niin lyhyt ja katkonainen.

Uusia vauvauutisia odotellen, Mantse 38+1