En vain tule raskaaksi :(
Tuntuu pahalta katsella, kun ystävät/tutut saavat lapsia tai kertovat iloisia uutisia. Itse tykkään hirveästi lapsista ja haluaisin lapsen, mutta en vain tule raskaaksi. Mies kommentoi äitienpäivänä, että mennääs nyt moikkaa sun äitiä, kohta sustakin tulee äiti. Se taas pisti ajattelemaan.. ja eilen alko taas menkat...
Kommentit (41)
Miten pitkään yritystä takana? Minkä ikäinen olet?
Kauanko olette yrittäneet lasta? Klisee, mutta totta; kun stressaat asiasta, todennäköisyys hedelmöittyä on häviävän pieni. Mieli pitäisi saada valoisaksi :)
Syksyllä alotettiin yrittämään, ikää on 22.
ap
Helvetisti suututtaa aina tuo "älä stressaa"-kommentti. Ihan kuin olisi itse syypää siihen, ettei tule raskaaksi. Meillä yritettiin ensin kaksi vuotta luomusti ja sitten oltiin viisi vuotta hoidoissa, ennen kuin lapsi tuli alkionsiirrolla.
Oletko käyttänyt hormonaalista ehkäisyä silloin syksyllä? Joillakin menee aikaa siihen, että kuukautiskierto palaa nornaaliksi.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 20:08"]Helvetisti suututtaa aina tuo "älä stressaa"-kommentti. Ihan kuin olisi itse syypää siihen, ettei tule raskaaksi. Meillä yritettiin ensin kaksi vuotta luomusti ja sitten oltiin viisi vuotta hoidoissa, ennen kuin lapsi tuli alkionsiirrolla.
[/quote
Niinhän siinä itse onkin syypää ettei tule raskaaksi, stressi tekee keholle uskomatonta hallaa.
Niin ja vielä, onhan klamydiat ja muut sukupuolitestit tesrarru varauilta? Oon ymmärtänyt, että klamydia kannattaa ainakin testauttaa, jos lasta ei ala kuulumaan.
E-pillerit oli ja ne olivat uutta merkkiä, johon olin vaihtanut kesällä. Pari kuukautta sen jälkeen, minulla todettiin virtsateiden tulehdus, joka oli levinnyt munuaisaltaisiin. Samaan syyssyyn selvis, että olin myös raskaana, mutta se selvis vasta silloin, kun sain keskenmenon. Tämän jälkeen en ole syönyt ehkäisypillereitä.
Ap
Sukupuolitauti testit on tehty.
Ja kyllä, seksiä on harrastettu.
Ap
Foolihappo ovulaation selkeytymiseen (lima) tai greippimehu ja muut konstit teho käyttöön!
Meillä ei oviksen bongailu paljoa auttanut, tuntui että se oli aina ohi kun tuli oireet ym. Paras keino säännöllinen seksi esim. 3 päivän välein (liian usein harrastettuna siittiöiden määrä ei ehdi kasvaa taas isoksi) seksiä ja makoilua seksin jälkeen jalat ylhäällä...johan alkaa tärppäämään! ;)
Hyvä, että testit on tehty! Olen huomannut, että monilla läheisillä ystävillä tuo lasten saaminen ei ole ollutkaan itsestään selvä asia. Itsellä lapset eivät ole ihan vielä ajankohtainen juttu, mutta silti alkaa jo hiukan pelottamaan, että mitä jos koskaan ei niitä lapsia saakaan.. Jos sulla on se hormonitoiminta kuitenkin vielä sekaisin niistä pillereistä?
Hyvä, että testit on tehty! Olen huomannut, että monilla läheisillä ystävillä tuo lasten saaminen ei ole ollutkaan itsestään selvä asia. Itsellä lapset eivät ole ihan vielä ajankohtainen juttu, mutta silti alkaa jo hiukan pelottamaan, että mitä jos koskaan ei niitä lapsia saakaan.. Jos sulla on se hormonitoiminta kuitenkin vielä sekaisin niistä pillereistä?
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 20:07"]
Syksyllä alotettiin yrittämään, ikää on 22.
ap
[/quote]Olet nuori, miksi stressaat? Kai sulla elämässä on muutakin kun odottaa tuleeko kuukautiset vai ei? Elä elämää, opiskele ammatti ellei ole jo, ole työelämässä jos olet, nauti elämästä, matkustele, pidä huoli kunnosta, syö itsetehtyä ruokaa, riittävästi lepoa.
Noniin toistokerho on jälleen koolla.. T: 15 & 16
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 20:21"]
Foolihappo ovulaation selkeytymiseen (lima) tai greippimehu ja muut konstit teho käyttöön!
[/quote]ei ollut poppaskonsteja ja sain vauvan 44 vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 20:21"]
[/quote]
Vieläkö sama greippimehu-legenda pyörii netissä?
Greippimehulla ei ole mitään tekemistä raskautumisen kanssa. Jotkut sitä ovat sattuneet juomaan sen hetken kun ovat yrittäneet ja sattumalta tulleet samaan aikaan raskaaksi.
Jotkut hartaasti yrittävät ovat varmaan valmiita tunkemaan vaikka kaktuksen pilluun, mikäli sen vaan kerrotaan auttavan raskautumiseen.
Muakin vähän pelottaa, että jos en tulekaan raskaaksi. Sinänsä ei minullakaan ole vielä todellista huolta sillä yritystä on takana alle vuosi myös. Ikää toki vähän enemmän, muttei vielä erikoise paljoa (29v). Mutta taustalla on erilaisia vuotohäiriöitä, epäily endometrioosista ja muita juttuja, joiden vuoksi sain lähetteen tarkempiin tutkimuksiin jo 6kk yrittämisen jälkeen. Eli ilmeisesti riski on sen verran iso, ettei turhaan odotuteta koko vuotta ennen ensimmäisiä tutkimuksia... ja se nyt ei ainakaan lievittänyt tätä epävarmuutta.