Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko 7-vuotias vielä mielestänne pieni vai iso lapsi?

Vierailija
05.05.2014 |

Mulla poika 7v ekaluokkalainen ja siskoni mielestä paapon ja pidän poikaa liian "vauvana".

Esimerkiksi ihmettelee kun en laske lastani hänen 10v muksunsa kanssa uimaan keskenään, poikani oppi viime kesänä uimaan, mutta ui max 15m.

Siskoni mielestä lapseni myös pitäisi pärjätä 11v isoveljensä kanssa keskenään yön yli kotona kun itse olen yövuorossa ja mies työmatkalla. Hänen mielestään turha pyytää äitiämme silloin lasten hoitajaksi. Hoitoapua tarvitsisimme siis yhdeksi yöksi pari kuukauden välein.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni ainakin noissa tapauksissa.

Vierailija
2/7 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kyllä paapo. Omat lapset 12v ja 14v ja vanhempi kerran ollut yön pois kotoa ja yö oli mummolassa jossa olin tietenkin mukana. Nuorempion mielestäni vielä niin pieni että katsotaan sitten kun kasvaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin 7 v. vielä kovinkin pieni! En päästä edes yksin tai kavereiden kanssa ulos leikkimään,  ilman aikuisen valvontaa.

Vierailija
4/7 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap:n mainitsemissa tapauksissa liian pieni. Mutta esim. ulkona leikkiminen kavereiden kanssa ilman aikuista, siihen 7v. on tarpeeksi vanha.

Vierailija
5/7 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 22:08"]No et kyllä paapo. Omat lapset 12v ja 14v ja vanhempi kerran ollut yön pois kotoa ja yö oli mummolassa jossa olin tietenkin mukana. Nuorempion mielestäni vielä niin pieni että katsotaan sitten kun kasvaa :)

[/quote]

Tää oli tyhmä, teetkö pilkkaa AP:sta?

Osuu omaan nilkkaan, koska 7 vee on oikeasti liian pieni em. asioihin ( yö ilman ketään aikuista, uiminen ilman valvontaa) kun taas 12 ja 14 ovat jo siinä iässä että itsenäistymistä vähitellen harjoitellaan, opetellaan ruuanlaittoa, yökyläilyjä ystävillä, kesäleirejä jne. Ja myös sitä yksin kotona oloa.

Vierailija
6/7 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 22:15"]

No ap:n mainitsemissa tapauksissa liian pieni. Mutta esim. ulkona leikkiminen kavereiden kanssa ilman aikuista, siihen 7v. on tarpeeksi vanha.

[/quote]

Niin 7 vuotiaita on kovin erilaisia, oma tyttöni kovin arka ja ystäviä vähän. Eikä yksin viihdy ulkona.

t.4

Vierailija
7/7 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 22:15"]

[/quote]

Niin 7 vuotiaita on kovin erilaisia, oma tyttöni kovin arka ja ystäviä vähän. Eikä yksin viihdy ulkona.

t.4

[/quote]

Riippuu myös kovin paljon missä asut. Helsingin keskustassa en päästäisi 7 vuotiaana yksin ulos.

14v. Voisi olla yksin kotona yön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän