Eroa kirkosta, säästät ensi vuonna ison summan rahaa
Kun muistaa erota tänä vuonna vielä kirkosta, niin säästää ensi vuonna kirkollisveron. Mitä suuremmat tulot, sitä suurempi säästö. Valehtelevaan, ja vahingolliseen kirkkoon ei enää 2020-luvulla kannata kuulua.
Kommentit (353)
Kun sain ekan veropaperin siinä luki kirkollisvero. Kysyin vanhemmiltani mitä se tarkoittaa. Kirkon jäsenen pitää maksaa veroa. Kysyin olenko kirkossa, en tiennytkään. No, sitten erosin.
Erosin viime kuussa. Olisi kannattanut erota jo aikaa sitten. Turhaa maksaa satasia kerhon jäsenyydestä, josta ei saa suoraa hyötyä itselle. Seuraavaksi eroan liitosta, kunhan vuosi vaihtuu, säästyn typeriltä liitonmaksuilta.
paras päivä eroamiseen oli viime vuonna ja toiseksi paras tänä vuonna. Kannattaa erota ajoissa
Kirkko tekee niin paljon työtä nuorten, huono-osaisten ja vanhusten parissa, että maksan mieluusti sen muutaman satasen vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Verolaskurin mukaan, Kirkollisveroa maksaisin tuloillani 870,17 € vuodessa. Elämäni aikana olen säästänyt ainakin 15.000 euroa.
Näkyykö se missä?
Vierailija kirjoitti:
Nautin toimeentulotukea ja olen kirkon jäsen. Minulla ei ole mitään rahallista houkutinta erota kirkosta koska kirkollisveroni maksetaan tuista. Jos eroan, sitä ei enää vain makseta tuista. Rahallinen ero = 0,0%
Vai oikein nautit!
Erosin eilen kirkosta. Olen pohtinut asiaa jo vuosia, mutta avioeron jälkeen tein päätöksen erota myös kirkosta. Ei ole suunnitelmissa enää koskaan mennä naimisiin. Eikä tarvitse alkaa kummiksi, olen ollut todella huono kummi muutenkin. En tarkastele maailmaa uskonnollisista näkökulmista, en käytä seurakunnan palveluja. Olen kokenut seurakunnan tilaisuudet hyvin syyllistäviksi, en kaipaa sellaista. Lapsiani en pakota käymään rippikoulua, olen avoin heidän valinnoilleen sen suhteen. Jokainen tavallaan.
Taitaa ne rahat mennä ennemmin kirkkoherrojen lounaisiin, retriittimatkoihin ja kahvivalikoimaan kuin hyväntekeväisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
ALOITTAJA HARJOITTAA USKONNONVAPAUDEN LOUKKAAMISTA . KIIHOTTAA VASTAAN .
Ei vaan harjoittaa uskonnonvapautta ja mielipiteenvapautta. Ja yrittää vapauttaa sinut uskonnon kahleista.
Vierailija kirjoitti:
Kirkko tekee niin paljon työtä nuorten, huono-osaisten ja vanhusten parissa, että maksan mieluusti sen muutaman satasen vuodessa.
Joista kirkko käyttää siihen työhön muutaman kympin. Loput menee palvontaorganisaation pyörittämiseen.
Haluaisin kuulua kaikkiin uskontoihin mutta se ei ole täällä mahdollista. Miksi ei?!