Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eroa kirkosta, säästät ensi vuonna ison summan rahaa

Vierailija
19.12.2020 |

Kun muistaa erota tänä vuonna vielä kirkosta, niin säästää ensi vuonna kirkollisveron. Mitä suuremmat tulot, sitä suurempi säästö. Valehtelevaan, ja vahingolliseen kirkkoon ei enää 2020-luvulla kannata kuulua.

Kommentit (313)

Vierailija
261/313 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tälle vuodelle ehtisi erota jotta säästyisi ensi vuoden verolta?

Vierailija
262/313 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kuulu kirkkoon, mutta noudatan raamatullista periaatetta ja annan kristilliseen työhön 10 % nettotuloistani ja kyllähän siitä useampi tonni tulee vuoden aikana. Koen kuitenkin, että olen saanut tämän kaiken maallisen hyvän Jumalalta, eikä se oikeastaan edes ole minun omaisuuttani, vaan Hänen. Tästä syystä pidän tätä välttämättömänä ja toisekseen olen saanut Häneltä anteeksi kaikki pahat tekoni, joten miksipä en antaisi jotain takaisin.

ai rahallako ne synnit ostetaan pois 🤣

Voi jeesus näitä juttuja… Rikat silmässä, mutta kaikki kuitattu rahalla.

??? Väitinkö jossain, että synnit voidaan ostaa rahalla pois? Keksit tämän aivan itse provoamismielessä tai sitten sinulla on isoja vaikeuksia ymmärtää lukemaasi. Tekstistäni käy selkeästi ilmi, että kymmenykset ovat seuraus pelastuksesta, eikä toisinpäin ja erityisesti ihminen ei voi itse pelastaa itseään mitenkään. Näen kymmenysten maksamisen kiitollisuudenosoituksena Jumalalle ja osana normaalia kristityn elämää siinä missä rukous, Raamatun lukeminen, muiden ihmisten ja Jumalan rakastaminen ja hengen hedelmien tuottaminen.

Entisessä elämässäni en olisi mitenkään voinut kuvitella antavani vuodessa pois summaa, jolla kustantaisi perheellemme viikon etelänmatkan, sillä raha oli minulle tosi tärkeä asia. Uskoontulon myötä asia ei ole enää näin, sillä uskallan luottaa Jumalan huolenpitoon. Ehkä sinunkin kannattaisi miettiä, että mikä saa ihmisen muuttumaan näin paljon, että aiempi rahanahneus häviää tuosta vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/313 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut kirkosta 20- vuotta sitten. Säästänyt sievoisen summan rahaa.

Vierailija
264/313 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
265/313 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kuulu kirkkoon, mutta noudatan raamatullista periaatetta ja annan kristilliseen työhön 10 % nettotuloistani ja kyllähän siitä useampi tonni tulee vuoden aikana. Koen kuitenkin, että olen saanut tämän kaiken maallisen hyvän Jumalalta, eikä se oikeastaan edes ole minun omaisuuttani, vaan Hänen. Tästä syystä pidän tätä välttämättömänä ja toisekseen olen saanut Häneltä anteeksi kaikki pahat tekoni, joten miksipä en antaisi jotain takaisin.

ai rahallako ne synnit ostetaan pois 🤣

Voi jeesus näitä juttuja… Rikat silmässä, mutta kaikki kuitattu rahalla.

??? Väitinkö jossain, että synnit voidaan ostaa rahalla pois? Keksit tämän aivan itse provoamismielessä tai sitten sinulla on isoja vaikeuksia ymmärtää lukemaasi. Tekstistäni käy selkeästi ilmi, että kymmenykset ovat seuraus pelastuksesta, eikä toisinpäin ja erityisesti ihminen ei voi itse pelastaa itseään mitenkään. Näen kymmenysten maksamisen kiitollisuudenosoituksena Jumalalle ja osana normaalia kristityn elämää siinä missä rukous, Raamatun lukeminen, muiden ihmisten ja Jumalan rakastaminen ja hengen hedelmien tuottaminen.

Entisessä elämässäni en olisi mitenkään voinut kuvitella antavani vuodessa pois summaa, jolla kustantaisi perheellemme viikon etelänmatkan, sillä raha oli minulle tosi tärkeä asia. Uskoontulon myötä asia ei ole enää näin, sillä uskallan luottaa Jumalan huolenpitoon. Ehkä sinunkin kannattaisi miettiä, että mikä saa ihmisen muuttumaan näin paljon, että aiempi rahanahneus häviää tuosta vain.

Et uskalla kuitenkaan. jos näin olisi et turvautuisi sosiaaliturvaan ongelmien tullessa akuutiksi..

Vierailija
266/313 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen keskustelun avaus kirkosta eroamisesta poistettiin. En tiedä miksi??

Vierailija
267/313 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeps

Vierailija
268/313 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ehkä jotkut levittävät materialistista näkemyksiään, vain raha ratkaisee ja aloittaja vaikuttaisi kannattavan ateismia. Tämä on sananvapauden näkökulmasta tietysti ihan fine.

Mutta tässä elämässä on muutakin kuin materia, ja kirkko on yksi tärkeä henkisten ja hengellisten arvojen ylläpitäjä. Kirkko auttaa mm. antamalla henkistä ja pienimuotoista taloudellista tukea elämässään vaikeaan tilanteeseen joutuneille, pitämällä päiväkerhoja ja ripareita, järjestämällä vähävaraisten ruokailuja, tukemalla myös ulkomaiden köyhiä.

Kirkko on Suomen historiassa edistänyt lukutaitoa ja suomen kielen kehitystä, mm. Mikael Agricolan työn kautta. On se kyllä käyttänyt valtaakin, eikä ole täydellinen tosiaankaan.

Mutta kirkko on osa suomalaista kulttuuria, kastamiset, konfirmaatiot, vihkimiset ja hautaan siunaamiset ovat ihmisten ja sukujen tärkeitä hetkiä. Monet vanhat ja uudet kirkot ovat arkkitehtonisesti upeita rakennuksia, eivät tosin kaikki. Niissä järjestetään konsertteja ja esim. Kauneimmat joululaulut-tilaisuuksia, paitsi nyt korona-aikana etänä.

Ja ennen kaikkea kirkko julistaa evankeliumia, ilosanomaa Jeesuksen sovitustyöstä meidän edestämme. Tämä antaa monen elämään syvän tarkoituksen ja mielekkyyden, joka ei pyöri vain rahan, menestyksen ja oman itsen ympärillä. Jeesukseen uskomalla synnymme uudesti ja pääsemme tämän elämän jälkeen Taivaan kotiin. Kiitos, kirkko!

Nuo olivat minunkin entisiä syitäni kuulua kirkkoon tapakristittynä ja suomalaisten porvarilliskristillisten arvojen kannattajana. Ikävä kyllä tutustuminen esimerkiksi kirkon rahankäyttöön romutti uskon siihen, että "kirkko tekee hyvää" (takavuosien mainoslause) ja sitten on tietysti tämä naisten ja homoseksuaalien syrjintä, joka vain jatkuu ja jatkuu. En mitenkään voi sallia  sitä, että rahojani käytetään kolhoosissa, joka pönkittää itse itseään ja tukee vähemmistöjen syrjintää. Se olisi sama kuin rahoittaisi apartheidia. Jos homojen puolesta ei saa kirkossa rukoilla, se ei mitenkään eroa siitä, ettei toisen väristen puolesta saisi rukoilla. Tämä siis oikein nimenomaan kiellettiin, siis rukoilu. Sehän on kaiken huipuksi harhaoppia.

Eri kommentoi vierestä, että mitä p*skaa sinä jauhat? Kirkko on nykyhetkellä niin suvaitsevainen että se tulee hajoamaan siihen suvaitsevaisuuteen.

Sivistyneet ihmiset eivät kannata vähemmistöjen syrjimistä. En kannata kirkkoa, joka rikkoo lakia, myös sekin tähän kytkeytyy, sillä syrjiminen on laissa kiellettyä.

Kansalaisaktivisti kertoi juuri ,että ainoat jotka kutsuu häntä tilaisuuksiin on kristityt, omiltaan hän on saanut 300 tappouhkausta totuudenpuhumisesta.

Vierailija
269/313 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkon romahtaminen marginaaliin on vain ajan kysymys. Koska sen olemassaolo ei perustu tieteellisiin faktoihin.

Eikö tieteellinen fakta olekkaan että synnytään ,kuollaan ja haudataan?

Oliko se taas muuttuja.

Vierailija
270/313 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ehkä jotkut levittävät materialistista näkemyksiään, vain raha ratkaisee ja aloittaja vaikuttaisi kannattavan ateismia. Tämä on sananvapauden näkökulmasta tietysti ihan fine.

Mutta tässä elämässä on muutakin kuin materia, ja kirkko on yksi tärkeä henkisten ja hengellisten arvojen ylläpitäjä. Kirkko auttaa mm. antamalla henkistä ja pienimuotoista taloudellista tukea elämässään vaikeaan tilanteeseen joutuneille, pitämällä päiväkerhoja ja ripareita, järjestämällä vähävaraisten ruokailuja, tukemalla myös ulkomaiden köyhiä.

Kirkko on Suomen historiassa edistänyt lukutaitoa ja suomen kielen kehitystä, mm. Mikael Agricolan työn kautta. On se kyllä käyttänyt valtaakin, eikä ole täydellinen tosiaankaan.

Mutta kirkko on osa suomalaista kulttuuria, kastamiset, konfirmaatiot, vihkimiset ja hautaan siunaamiset ovat ihmisten ja sukujen tärkeitä hetkiä. Monet vanhat ja uudet kirkot ovat arkkitehtonisesti upeita rakennuksia, eivät tosin kaikki. Niissä järjestetään konsertteja ja esim. Kauneimmat joululaulut-tilaisuuksia, paitsi nyt korona-aikana etänä.

Ja ennen kaikkea kirkko julistaa evankeliumia, ilosanomaa Jeesuksen sovitustyöstä meidän edestämme. Tämä antaa monen elämään syvän tarkoituksen ja mielekkyyden, joka ei pyöri vain rahan, menestyksen ja oman itsen ympärillä. Jeesukseen uskomalla synnymme uudesti ja pääsemme tämän elämän jälkeen Taivaan kotiin. Kiitos, kirkko!

Nuo olivat minunkin entisiä syitäni kuulua kirkkoon tapakristittynä ja suomalaisten porvarilliskristillisten arvojen kannattajana. Ikävä kyllä tutustuminen esimerkiksi kirkon rahankäyttöön romutti uskon siihen, että "kirkko tekee hyvää" (takavuosien mainoslause) ja sitten on tietysti tämä naisten ja homoseksuaalien syrjintä, joka vain jatkuu ja jatkuu. En mitenkään voi sallia  sitä, että rahojani käytetään kolhoosissa, joka pönkittää itse itseään ja tukee vähemmistöjen syrjintää. Se olisi sama kuin rahoittaisi apartheidia. Jos homojen puolesta ei saa kirkossa rukoilla, se ei mitenkään eroa siitä, ettei toisen väristen puolesta saisi rukoilla. Tämä siis oikein nimenomaan kiellettiin, siis rukoilu. Sehän on kaiken huipuksi harhaoppia.

Eri kommentoi vierestä, että mitä p*skaa sinä jauhat? Kirkko on nykyhetkellä niin suvaitsevainen että se tulee hajoamaan siihen suvaitsevaisuuteen.

Sivistyneet ihmiset eivät kannata vähemmistöjen syrjimistä. En kannata kirkkoa, joka rikkoo lakia, myös sekin tähän kytkeytyy, sillä syrjiminen on laissa kiellettyä.

Kansalaisaktivisti kertoi juuri ,että ainoat jotka kutsuu häntä tilaisuuksiin on kristityt, omiltaan hän on saanut 300 tappouhkausta totuudenpuhumisesta.

aktivisti on hän joka videoi raamatun ja koraanin polttamisen.

tosin hän on aikuistunut  näistä ajoista.

Vierailija
271/313 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ev. lut. kirkko on antanut meille sen henkisen perinnön, minkä voimalla Suomesta on tullut kaltaisensa. Kirkon ansiota on pohjoiseurooppalainen sivistynyt elämänmeno. Kun ihmiset hylkäävät kirkon, he antavat luvan muuttaa maamme esim. lähi-itämäiseen suuntaan. Minä-minä-ihmiset eivät tätä halua ymmärtää, kun joutuisi ihan rahaa kirkkoon kuulumisesta maksamaan.

Puhut nyt entisajan kirkosta, joka uskoi raamattuunsa. Nykyisellä liberaalilla kirkolla ei ole samaa arvostusta eikä uskottavuutta. Pelkkä papin virka ilman uskoa raamattuun, on sulaa typeryyttä.

Raamattu-uskovaisille ev.lut kirkko ei ehkä sitten ole oikea paikka.

Jumalaan uskoville se sopii.

Vierailija
272/313 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on kansalaisaktivisti?

Vierailija
273/313 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko järjestää paljon mukavia tapahtumia:

joulukirkko, ruokailutilaisuudet, diakonia, lasten kerhot, nuorten illat, saunaillat, retket, keskustelumahdollisuus, tuki kriisin kohdatessa, musiikkitilaisuudet, sinkkuillat, nuorten aikuisten illat jne.

Vierailija
274/313 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottu, 540€ näytti kirkollisveroksi.

Vierailija
275/313 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on kansalaisaktivisti?

Anter Yasa

Vierailija
276/313 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Vierailija
277/313 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan sitten jo toteutettu.

Vierailija
278/313 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitten joutuu kuunnella ateistien tilityksiä. Ei kiitos, en ole kristitty, mutta en todellakaan ole ateisti.

Eihän uskolla ole mitään tekemistä kirkon kanssa. Yksin minä Luojani kanssa keskustelen, ei siihen seurakuntaa tarvita.

Vierailija
279/313 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskossa voi olla ilman, että kuuluu kirkkoon. 

Jumalaan voi uskoa, vaikka ei kuulu kirkkoon.

Jumala tai Jeesus eivät missään kohtaan ole sanoneet, että sinun pitää maksaa X määrä veroja voidaksesi uskoa heihin tai saadaksesi heidän siunauksen. 

Vierailija
280/313 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Juuri näin! Nauran uskovaisille! :-)))