Eroa kirkosta, säästät ensi vuonna ison summan rahaa
Kun muistaa erota tänä vuonna vielä kirkosta, niin säästää ensi vuonna kirkollisveron. Mitä suuremmat tulot, sitä suurempi säästö. Valehtelevaan, ja vahingolliseen kirkkoon ei enää 2020-luvulla kannata kuulua.
Kommentit (313)
Tänäänkin hyvä päivä erota kirkosta. Ärsyttää kun itsenäisyysjuhliinkin kirkko tunkee mukaan. Ei kuulu sinne mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa erota, kun ei ole tulojakaan Suomessa. Ihan sama kuulua edelleen kirkkoon.
Kannattaa erota silti. Valtio joutuu maksamaan kirkolle tukiaisia joita perustellaan ”vielä 60% kuuluu kirkkoon” tyylisesti.
Sekulaari valtio olisi kaikkien etu. Se ei ole keneltäkään pois vaan kaikille parempi paikka.
Kyllä meidän kaikkien tulee tukea piispojen ja kirkkoherrojen luksuelämää.
https://www.verkkouutiset.fi/ex-pappi-paljastaa-kirkon-johtohenkiloiden…
Siis lestadiolaiset elää vanhaa Moosesta kuin helluntailaiset ja synagogat moskeijat eli maksaa kaikesta 10 prosenttia ei kirkolle vaan heidän lahkoihinsa myös Jehovan todistajat mormonit toimii näin. Siis uuden liiton kristitty on vapaa. Älkää etotko näiden ilkeiden Jeesuksen vihaajien valheiden takia vaan mitä suuremmat vainot sen tiukemmin kiinni Jeesukseen. Muissa uskonnoissa ei ole sovitusta on eläin uhrit mitkä muistuttaa synnistä mutta ei ole armoa. Älkää eksykö.
Vierailija kirjoitti:
Hoidin justiin asian.
Voit hoitaa itsesi takaisin. Älä lähde seuraamaan riivaajia manalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkko on aina ollut rikkaiden puolella ja halveksinut köyhiä.
Kirkko jakaa diakoniapuna maksusitoumuksia ruokakauppoihin ja toisinaan maksaa esim. sähkölaskun myös kirkkoon kuulumattomille. Pitäisikö kirkon vastedes auttaa vain kirkollisveron maksaneita?
Mutta eihän kirkko nytkään tarkista kuuluuko avun saaja kirkkoon vai ei. Etkö tiedä että on paljon muita avuntarjoajia kirkon lisäksi?
Minä annan rahani sinne ja sille jolle haluan enkä rahoita mielikuvitusolennoilla ihmisoikeusrikkomuksia perustelevia 'kirkonmiehiä' naisiahan siellä ei pidetä minään.
Moskeijoissa vasta naisia ei pidetäkään minään mene sinne tai synagogille budhan meddiotemppelin munkeille jos vaikka pääset Nirvanaan. Kenelle oikein rahasi annat mieti vähän jollekin kleopatralle joka uhraa vuohia ?
Hyvää Joulua . YouTube kauneimmat joululaulut
Väärä suunta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidin justiin asian.
Minäkin erosin kirkosta. En hyväksy ihmisten jaottelemista enkä koronapassia.
Mitä tarkoitat riivaajien seuraamisella. Uskoa voi ilman kirkkoa. Suora yhteys Jumalaan.
Väärä suunta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidin justiin asian.
Ei Jumala missään kirkoissa asu, vaan sisäisesti ihmisissä kuten Jeesus sanoi.
Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä.
Ap. t. 17:25
Tää taas ajankohtainen. Kannattaa selvittää miten menee.
EK sivuilla hyvinbselitwtty mihin kirkosta eroaminen vaikuttaa vai vaikuttaako juuri muuhun kuin verojen määrään. Verot on muuten isot!
Itse en kuulu kirkkoon, mutta noudatan raamatullista periaatetta ja annan kristilliseen työhön 10 % nettotuloistani ja kyllähän siitä useampi tonni tulee vuoden aikana. Koen kuitenkin, että olen saanut tämän kaiken maallisen hyvän Jumalalta, eikä se oikeastaan edes ole minun omaisuuttani, vaan Hänen. Tästä syystä pidän tätä välttämättömänä ja toisekseen olen saanut Häneltä anteeksi kaikki pahat tekoni, joten miksipä en antaisi jotain takaisin.
Olen säästänyt aikamoisen summan 30v aikana =)
Vierailija kirjoitti:
Itse en kuulu kirkkoon, mutta noudatan raamatullista periaatetta ja annan kristilliseen työhön 10 % nettotuloistani ja kyllähän siitä useampi tonni tulee vuoden aikana. Koen kuitenkin, että olen saanut tämän kaiken maallisen hyvän Jumalalta, eikä se oikeastaan edes ole minun omaisuuttani, vaan Hänen. Tästä syystä pidän tätä välttämättömänä ja toisekseen olen saanut Häneltä anteeksi kaikki pahat tekoni, joten miksipä en antaisi jotain takaisin.
ai rahallako ne synnit ostetaan pois 🤣
Voi jeesus näitä juttuja… Rikat silmässä, mutta kaikki kuitattu rahalla.
Kasvoin raamattuvyöhykkeellä ja olen jonkinasteinen uskonnon uhri. Elämäni parhaimpia päätöksiä ovat olleet kirkosta eroaminen 18-vuotiaana ja vyöhykkeeltä pois muutto.
Tänä vuonna maksoin reilut 300 €. Ei mielestäni kallista. Ei tartte erikseen harrastaa hyväntekeväisyyttä. Millä se kirkko teidän ruokakassit ja jouluavustukset maksaa, jos kukaan ei maksa heille??
Ei jaksa erota, kun ei ole tulojakaan Suomessa. Ihan sama kuulua edelleen kirkkoon.