Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eroa kirkosta, säästät ensi vuonna ison summan rahaa

Vierailija
19.12.2020 |

Kun muistaa erota tänä vuonna vielä kirkosta, niin säästää ensi vuonna kirkollisveron. Mitä suuremmat tulot, sitä suurempi säästö. Valehtelevaan, ja vahingolliseen kirkkoon ei enää 2020-luvulla kannata kuulua.

Kommentit (313)

Vierailija
241/313 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa erota, kun ei ole tulojakaan Suomessa. Ihan sama kuulua edelleen kirkkoon. 

Vierailija
242/313 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin hyvä päivä erota kirkosta. Ärsyttää kun itsenäisyysjuhliinkin kirkko tunkee mukaan. Ei kuulu sinne mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/313 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa erota, kun ei ole tulojakaan Suomessa. Ihan sama kuulua edelleen kirkkoon. 

Kannattaa erota silti. Valtio joutuu maksamaan kirkolle tukiaisia joita perustellaan ”vielä 60% kuuluu kirkkoon” tyylisesti.

Sekulaari valtio olisi kaikkien etu. Se ei ole keneltäkään pois vaan kaikille parempi paikka.

Vierailija
244/313 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän kaikkien tulee tukea piispojen ja kirkkoherrojen luksuelämää. 

https://www.verkkouutiset.fi/ex-pappi-paljastaa-kirkon-johtohenkiloiden…

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2010092312393864

Vierailija
245/313 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin justiin asian.

Vierailija
246/313 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lestadiolaiset elää vanhaa Moosesta kuin helluntailaiset ja synagogat moskeijat eli maksaa kaikesta 10 prosenttia ei kirkolle vaan heidän lahkoihinsa myös Jehovan todistajat mormonit toimii näin. Siis uuden liiton kristitty on vapaa. Älkää etotko näiden ilkeiden Jeesuksen vihaajien valheiden takia vaan mitä suuremmat vainot sen tiukemmin kiinni Jeesukseen. Muissa uskonnoissa ei ole sovitusta on eläin uhrit mitkä muistuttaa synnistä mutta ei ole armoa. Älkää eksykö.

Vierailija
247/313 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidin justiin asian.

Voit hoitaa itsesi takaisin. Älä lähde seuraamaan riivaajia manalaan.

Vierailija
248/313 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko on aina ollut rikkaiden puolella ja halveksinut köyhiä.

Kirkko jakaa diakoniapuna maksusitoumuksia ruokakauppoihin ja toisinaan maksaa esim. sähkölaskun myös kirkkoon kuulumattomille. Pitäisikö kirkon vastedes auttaa vain kirkollisveron maksaneita?

Mutta eihän kirkko nytkään tarkista kuuluuko avun saaja kirkkoon vai ei. Etkö tiedä että on paljon muita avuntarjoajia kirkon lisäksi?

Minä annan rahani sinne ja sille jolle haluan enkä rahoita mielikuvitusolennoilla ihmisoikeusrikkomuksia perustelevia 'kirkonmiehiä' naisiahan siellä ei pidetä minään.

Moskeijoissa vasta naisia ei pidetäkään minään mene sinne tai synagogille budhan meddiotemppelin munkeille jos vaikka pääset Nirvanaan. Kenelle oikein rahasi annat mieti vähän jollekin kleopatralle joka uhraa vuohia ?

Vierailija
249/313 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää Joulua . YouTube kauneimmat joululaulut

Vierailija
250/313 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä suunta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidin justiin asian.

Minäkin erosin kirkosta. En hyväksy ihmisten jaottelemista enkä koronapassia.

Mitä tarkoitat riivaajien seuraamisella. Uskoa voi ilman kirkkoa. Suora yhteys Jumalaan.

Vierailija
251/313 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä suunta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidin justiin asian.

Ei Jumala missään kirkoissa asu, vaan sisäisesti ihmisissä kuten Jeesus sanoi.

Vierailija
252/313 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä.

Ap. t. 17:25 

Vierailija
253/313 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää taas ajankohtainen. Kannattaa selvittää miten menee.

EK sivuilla hyvinbselitwtty mihin kirkosta eroaminen vaikuttaa vai vaikuttaako juuri muuhun kuin verojen määrään. Verot on muuten isot!

Vierailija
254/313 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt toimeen käy!

Vierailija
255/313 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista.

Vierailija
256/313 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kuulu kirkkoon, mutta noudatan raamatullista periaatetta ja annan kristilliseen työhön 10 % nettotuloistani ja kyllähän siitä useampi tonni tulee vuoden aikana. Koen kuitenkin, että olen saanut tämän kaiken maallisen hyvän Jumalalta, eikä se oikeastaan edes ole minun omaisuuttani, vaan Hänen. Tästä syystä pidän tätä välttämättömänä ja toisekseen olen saanut Häneltä anteeksi kaikki pahat tekoni, joten miksipä en antaisi jotain takaisin.

Vierailija
257/313 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt aikamoisen summan 30v aikana =)

Vierailija
258/313 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kuulu kirkkoon, mutta noudatan raamatullista periaatetta ja annan kristilliseen työhön 10 % nettotuloistani ja kyllähän siitä useampi tonni tulee vuoden aikana. Koen kuitenkin, että olen saanut tämän kaiken maallisen hyvän Jumalalta, eikä se oikeastaan edes ole minun omaisuuttani, vaan Hänen. Tästä syystä pidän tätä välttämättömänä ja toisekseen olen saanut Häneltä anteeksi kaikki pahat tekoni, joten miksipä en antaisi jotain takaisin.

ai rahallako ne synnit ostetaan pois 🤣

Voi jeesus näitä juttuja… Rikat silmässä, mutta kaikki kuitattu rahalla.

Vierailija
259/313 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin raamattuvyöhykkeellä ja olen jonkinasteinen uskonnon uhri. Elämäni parhaimpia päätöksiä ovat olleet kirkosta eroaminen 18-vuotiaana ja vyöhykkeeltä pois muutto.

Vierailija
260/313 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna maksoin reilut 300 €. Ei mielestäni kallista. Ei tartte erikseen harrastaa hyväntekeväisyyttä. Millä se kirkko teidän ruokakassit ja jouluavustukset maksaa, jos kukaan ei maksa heille??