Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eroa kirkosta, säästät ensi vuonna ison summan rahaa

Vierailija
19.12.2020 |

Kun muistaa erota tänä vuonna vielä kirkosta, niin säästää ensi vuonna kirkollisveron. Mitä suuremmat tulot, sitä suurempi säästö. Valehtelevaan, ja vahingolliseen kirkkoon ei enää 2020-luvulla kannata kuulua.

Kommentit (313)

Vierailija
221/313 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paa maate jo

Vierailija
222/313 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kirkkoero verkossa, sitten skumppaa🥂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/313 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulun kirkkoon nimenomaan sen takia, että voin maksaa kirkollisveroa. Minusta kirkko ja seurakunta tekevät todella tärkeää työtä paikallisesti. Käytän myös itse seurakunnan palveluja.

Uskomisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
224/313 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me maksamme kirkollisveroa yhteensä puolison kanssa noin 5000e vuodessa. Emme käy kirkossa. Uskomme omalla tavallamme, emme ole ns. uskovaisia. Mutta haluamme tukea lasten kerhotoimintaa, myös omamme kävivät iltapiväkerhossa 1-2 luokilla. Lisäksi ruoka-avustus, leiri, perheneuvonta, ym toimintaa. Emme tue muita järjestöjä. Omat lapsemme nyt jo aikuisia.

Melkoinen aivopieru väittää, että pariskunta maksaa 5000 euroa vuodessa kirkollisveroa. Tulot pitäisi silloin olla monta sataatuhatta euroa vuodessa.

Vierailija
225/313 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En eroa, olen kristitty. Kirkollisverolla yläpidetään mm. kaikki kirkot, myös ne jotka ovat aina avoinna. Lapseni saa maksuttoman rippikoulun. Diakonia tukee kotimaan vähävaraisia. Olkoot se minun osuuteni hyväntekeväisyyteen. Käyn itsekin kirkossa muutaman keran vuodessa ja osallistun seurakunnan toimintaan kuten esim. kauneimmat joululaulut-tilaisuuteen mikä on kyllä tänä vuonna peruttu.

Kyllä mun aikaan rippikoulusta joutui maksamaan ja varmaan joutuu monessa seurakunnassa vieläkin.

Anokaa niin teille annetaan.  Kirkko ei halua yhdenkään nuoren jäävän ilman konfirmaatiota ja kaikkein vähiten varattomuuden vuoksi.   Siitä saa kyllä vapautuksen ja aika helpostikin.

No uskon kyllä, että vapautusta ei tule, jos vanhemmat on lääkäreitä ja vastaavia.

Vierailija
226/313 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää aika taas kohta kun ihmiset miettii miten turhaa on maksaa kirkon jäsenmaksua taas yksi vuosi lisää. Ei usko jumalaan, ei köyhä kirkon palveluita eikö ainakaan käy sunnuntaisin kirkossa. Maksanko ihan turhasta monen sadan jäsenmaksua?

Tekevätkö ne edes hyväntekeväisyyttä? Ei juurikaan, vaikka kauheasti siitä puolustavat aina puhuvat. Kuulemma 1,2% kirkon verotuloista menee hyvöntekevöisyyten. Eli mun kodalla 7€. Jospa lahjoittaisin 40€ vaikka SPR:lle tai MLL:lle, ja pitäisin itse loput? Se auttaa apua tarvitsevia enemmän ja loput voin käyttää itse mihin huvittaa. Kuulostaa hyvältä.

Sitäpaitsi ärsyttää kun kirkko ja uskovaiset ovat tosi herkästi päälle päsmäröinässä milloin mitäkin. Yleensä vastustamassa ihmisoikeuksia, kahmimaan valtiolta lisää rahaa ja etuoikeuksia, koulussa ja lukiossa estävät koululaisia vapaasti valitsemaan uskonnon ja elämänkatsomustiedon välillä, jne. Noita riittää.

Taisin saada vastauksen kysymykseeni.

Vierailija
227/313 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me maksamme kirkollisveroa yhteensä puolison kanssa noin 5000e vuodessa. Emme käy kirkossa. Uskomme omalla tavallamme, emme ole ns. uskovaisia. Mutta haluamme tukea lasten kerhotoimintaa, myös omamme kävivät iltapiväkerhossa 1-2 luokilla. Lisäksi ruoka-avustus, leiri, perheneuvonta, ym toimintaa. Emme tue muita järjestöjä. Omat lapsemme nyt jo aikuisia.

Melkoinen aivopieru väittää, että pariskunta maksaa 5000 euroa vuodessa kirkollisveroa. Tulot pitäisi silloin olla monta sataatuhatta euroa vuodessa.

120 keur/v molemmille niin siinäpä se on. Melkoinen jäsenmaksu!

Vierailija
228/313 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on hyvä aika erota niin säästät ensivuoden verot. Suosittelen :)

Kirkko leikkaa vaan diakoniasta ja lapsityöstä joten seurakunnat pyörii entisellään ja koti kirkko pysyy hyvänä edelleen, huoli pois.

Vierailija
229/313 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollos huoleti, ev.lut kisrkon jäsenmäärä laskee niin nopeati että on kohta ns vapaiden suuntien tasolla.

Nopeiten jäsenmääräänsä sen sijaan kasvattaa islam, siitä ei olla erossa kuin kuolleena ja ennemmin tai myöhemmin siihen on jokaisen pakko kuulua. Loppuu vapaa-ajattelijoiden huutelu.

Vierailija
230/313 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En eroa, olen kristitty. Kirkollisverolla yläpidetään mm. kaikki kirkot, myös ne jotka ovat aina avoinna. Lapseni saa maksuttoman rippikoulun. Diakonia tukee kotimaan vähävaraisia. Olkoot se minun osuuteni hyväntekeväisyyteen. Käyn itsekin kirkossa muutaman keran vuodessa ja osallistun seurakunnan toimintaan kuten esim. kauneimmat joululaulut-tilaisuuteen mikä on kyllä tänä vuonna peruttu.

Harmi tuottaa pettymys. Rippukoulut maksaa. Kirkko kerää aina rahaa ja myös silloin kun samalla aivopesee nuoria jäsenikseen. Hyväntekeväisyyteen menee tosiaan vain alle 2% kirkon poskettomista tuloista eli ei käytännössä ollenkaan. Se kannattaa muistaa jos touhua hyväntekeväisyydellä itselleen perustelee.

Laitatko vielä lähteitä näille psrosenttiosuuksille.

Kirkon tilinpäätös on julkinen. Löytyy netistä. Googlaa.

Vierailija
231/313 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin täytettyäni 18, kun vanhemmat eivät voineet estää. Viidessäkymmenessä vuodessa on säästynyt mukava summa. Lisäksi olen välttynyt kummin kohtalolta.

Vierailija
232/313 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuulun kirkkoon nimenomaan sen takia, että voin maksaa kirkollisveroa. Minusta kirkko ja seurakunta tekevät todella tärkeää työtä paikallisesti. Käytän myös itse seurakunnan palveluja.

Uskomisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Mitä palveluksia seurakunta sinulle antaa(myy)?

Vierailija
233/313 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki myös AMMATTILIITOSTA kannattaa ja tulee erota. 

Säästää helposti sen 500...1500 e vuodessa =) ISO RAHA SE.

Liitot ajavat vain liiton pamppujen etua -ei jäsenten. Näin on tosielämässä.

YTK kassasta saat sitten helposti täydellisen työttömyysturvan, vain noin 100 e / v =)

Very good.

Ja palkat neuvottelen itse, aina se alan palkka + 500...1000 eur päälle.

Siihen ei tosiaan tarvitse liittoa, leniniä eikä lipposta ;)

Vierailija
234/313 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaatko uskontoa nyt ammattiliittoon?

AY-liike on ajanut meille kaikille paljon hyvää. Vaikka 5-päiväinen työviikko, jotta kirkko tietenkin vastusti. Samoin naisten äänioikeus.

Ammattiliittoon ei liitetä lapsia vaan se on jokaisen oma päätös sitten akuisena.

Aika ääripäitä ovat siis. Kirkosta eroaminen kannattaa aina, sillä kirkko ei aja sinun etujasi ollenkaan vaan omaansa. Toki muuta aina väittää ja antaa ymmärtää.

Vierailija
235/313 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eroaa kirkosta tai liitosta säästää selvää rahaa.

Siksi myös liitosta kannattaa ilman muuta erota.

Kyse on niin isosta säästöstä.

Moni eroaa myös liitosta koska useat liitot ovat usein liian sosialistisia ja elävät 70-lukua.

Se ei sovi kaikille se ei alkuunkaan.

Eli kannattaa erota ammattiliitosta -ehkä jopa enemmän kuin kirkosta eroaminen.

Toki olen eronnut molemmista -ihan turhan rahareiän takia.

Vierailija
236/313 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkosta eroaminen on helppo päätös. Tai voihan sitä kaataa rahaa vaikka naapurikylän pursiseuralle. Saman verran saat siitä itelle hyötyä.

Ammattiliitot on eri juttu. Nytkin nähdään että keskiluokan ja duunariluokan palkkaa ja etuja poljetaan heti kun tilaisuus tulee. Toki jos olet pätevä devaaja tai lekuri niin Ok kilsan saa itsekin. Tai saako? Lääköreillähän on tosi vahva liitto joka lobbaa esim. Opiskelupaikkojen vähentämistä jotta lääkäreistä aina pulaa ja helppo kiskoa parempaa palkkaa.

Perus devaajat taas hyötyy liitosta hyvinkin. Harva yksittäinen devaaja saa sovittua että jos sairastut lomalla niin ne päivät siirtyy.

Mut AY liike on monelle kuin uskonto: viha tai rakkaus. Järki ei siihen kuvioon mahdu.

Vierailija
237/313 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eroa kirkosta. Uskon Jumalaan. Käyn kirkossa. Saan kirkosta voimaa!

Vierailija
238/313 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En eroa kirkosta. Uskon Jumalaan. Käyn kirkossa. Saan kirkosta voimaa!

Hyvä! Itse uskon Jumalaan, käyn kirkossa (jossain muussa seurakunnassa) ja erosin sen vuoksi että nykyinen kirkon opetus ei vastannut omaa uskonnollista katsantoani enkä halunnut sitä taloudellisesti tukea. Hyvä että saat kirkosta voimaa ja käyt kirkossa vaikka emme samaa näkemystä jakaisikaan kirkon osalta. Siunausta elämääsi :)

Vierailija
239/313 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sulle jos saat sieltä voimaa. Moni sanoo että se syö voimaa ja loppuja etoo uskonnon harja ja huijaus. Hyväuskoisia iso osa tyypillisesti eikä huomaa miten papit pistää ne tekemään töitä itselleen.

Onneksi länsimaat maallistuu ja järki alkaa voittaa

Vierailija
240/313 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa sak liitot ja moni muukin liitto ei oikeasti aja jäsentensä etua.

Siksi niin moni eroaa liitosta.

Kokevat sen muinaisjäänteeksi 70-luvulta.

Myöskin vasemmistopuolueet ovat usein työntekijä vastaisia, eli ajavat kovaa verotusta eli pienempää nettotuloa ja ostovoimaa työntekijälle.

Siksi niin moni työntekijä tottakai äänestääkin oikeistoa. Kuten kaikki järkevät ihmiset.