Saako koululaisten luokkaretken valvojat ottaa..
esim. oluen ruuan kanssa, viiniä? Istua iltaa viinilasillisella valvojien kesken? Ja open kaa tietty.. :)
Kommentit (21)
Itse tiedän tapauksen, jossa luokka teki luokkaretken keski-Eurooppaan lentämällä. Lento ei ollut suora, niin luokan piti olla n. 1 tunti vaihtoa odottamassa jollain lentokentällä. Tänä aikana luokanvalvoja kiskaisi niin armottomat kännit lentokenttäbaarissa, että henkilökunta ei meinannut päästää häntä koneeseen...
Ja edes tästä ei tullut mitään sanomista myöhemmin, niin kai sitä voi pari viinilasia ottaa valvojakin.
Miksi ei saa ottaa ykkösolutta? Saako simaa?
Totta kai voi ottaa oluen ja jopa kaksi. Kunhan ei nyt känniin itseään juo.
Suihin saa ottaa minun puolesta. Alkoholia ei.
Riippuu minkäikäisten ja missä tilanteessa. Jos lähdetään yläkoululaisten kanssa Ranskaan viikoksi niin ruokaviini on ihan ok. Jos alakoululaisten kanssa linnanmäelle niin lasillinenkaan ei ole ok.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:56"]
[/quote]
Veikkaan että vakuutusyhtiö voi olla eri mieltä, siis jos jotain sattuu ja vakuutusyhtiö joutuu maksumieheksi.
Lähden valvojaksi kuun lopussa ja taatusti otan ruuan kanssa olutta.
Tämä on myös sitä esimerkin näyttämistä että voi ottaa alkoholia myös vain vähän, eikä känniin tarvitse juoda.
Meillä amiksen opintoretkellä opettajat oli aivan räkäkännissä.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:08"]Meillä amiksen opintoretkellä opettajat oli aivan räkäkännissä.
[/quote]
Mutta niin taisi olla osa oppilaistakin.. :D
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:58"]
[/quote]
Veikkaan että vakuutusyhtiö voi olla eri mieltä, siis jos jotain sattuu ja vakuutusyhtiö joutuu maksumieheksi.
[/quote]
Itse asiassa ei ole eri mieltä. Terveisin vakuutusyhtiö.
En vaan ymmärrä että miks tarviis? Esimerkkiä voi näyttää myös siinä, että ruuan kanssa voi ottaa myös esim. vettä. Viinit voi säästää omalle ajalle ja sellasen esimerkin näyttämisen omalle porukalle. Se ei ole valvojien tehtävä...
Minäpä otan parit paukut, lähden ajamaan ja sitten kun joudun liikenneonnettomuuteen niin korvaukset tulee vakuutusyhtiöltä kun Manulle illallinen vaikka ne tietää että on ollut alkoholia veressä!
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:14"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:58"]
[/quote]
[/quote]
Itse asiassa ei ole eri mieltä. Terveisin vakuutusyhtiö.
[/quote]
On eri mieltä, tämä on fakta.
En ole ollut luokaretkivalvojana mutta mun ymmärtääkseni nimettyjen virallisten valvojien pitää olla raittiina koko matkan. Ehkä voisi ottaa kun oppilaat ja muut ovat nukkumassa, omassa huoneessa yhden yömyssyn mutta vain yhden, eikä missään nimessä saa näkyä että on ottanut. Valvojat vastaavat oppilaiden turvallisuudesta ja jos jotain sattuu ja käy ilmi että valvoja on juopunut, ovat seuraukset vakavammat.
Ykkösolut, kevytsiideri ja kotikalja eivät ole varsinaisesti alkoholijuomia jos ne sisältävät alkoholia alle 2.8 % joten niitä saa ruoka ja saunajuomina juoda, mutta kohtuullisia määriä toki -
Olin valvojana lapseni urheilu/kilpamatkalla naapurimaassamme. Pidin erikoisena sitä, että valmentaja ja pari valvojaisää joivat kaljaa keskellä päivää,kun odotimme kuljetusbusseja paikasta toiseen. Siinä nuoret pyörivät ympärillä ja nämä aikuiset hakivat lähikaupasta kaljaa janojuomaksi (siis itselleen ei nuorille). Mielestäni erittäin huonon esimerkin antoivat kasvaville nuorille. Ymmärrän ruokajuomana pariolutta mutta en tälla tavoin.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:14"]
On eri mieltä, tämä on fakta.
[/quote]
Kuten myös. Voit yrittää kaivaa esille valtiokonttorin vastuuvakuutuksen vakuutusehdot.
Huoltajat eivät ole juridisesti vastuussa oppilaista. Vain opettajat ovat.
No ei varmasti saa. Ne on valvojia ja jos jotain sattuu, niiden vastuulla on sitten asioiden hoito.
En missään olosuhteissa halua jonkun kaljankittaajan olevan se, joka yhtäkkiä vaikka jossakin vaaratilanteessa muka huolehtii luokallisesta lapsia.
Oletan etteivät ota, vaikka olisi mikä seisovanpöydän juomatarjoilu.
Noup. Jos ne on valvojina niin ne on täysin selvinpäin. Ei tippaakaan alkoholia. Edes ykkösolutta.