Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**HELMIsimpukat maanantaina**

31.07.2006 |

Kello on jo aivan liikaa mutta kirjotan nyt silti!

En ainakaan löytäny alkuviikolle pinoa niin ajattelin alottaa. Meillä oli illalla kaukasiavieraita (helsingistä!) matkalla ouluun ja niitä tuli passattua melkeen puoleen yöhön. Meni siis väsy ohi ja sitä tässä ootellaan.

Oli puhetta tutin käytöstä. Meillä pojalle annettiin ensimmäisen kerran tutti jo sairaalassa. Alku viikkoina se ei oikeen maistunut mutta kuitenki imemisen tarve oli voimakas. Aikamme yritettiin antaa jokavälissä tuttia että konsta " oppisi" siihen mutta se oli tosi hankalaa. Onneksi huomasin ostaa luonnonkumisen isomman tutin ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomenet Ylöjärveltä! Pitkästä aikaa tulin moikkailemaan, aina välillä olen käynyt lukemassa kuulumisia, mutta en ole jaksanut kommentoida. Laiskuus vaivaa. Nyt mies lähti lomalta töihin, niin paluu arkeen on edessä, ehkä saan kirjoitettuakin useammin.

Onpas teillä eteviä lapsia, konttaavat ja ovat jo polvillaan! Huh!! Meillä ei edes istuta, hienosti kyllä käännytään mahalleen ja takaisin ja ryömimistä on yritetty pari kertaa, mutta siihen se on jäänyt. Sylissäkin saa aina vielä selkää hiukan tukea, ajatus siitä että lapsi olisi jo seisovassa asennossa polvillaan on todella kaukainen! Mitä te niille syötätte että ne noin hyvin kehittyy? ;-)

Mekin aloitettiin kiinteät, Reetta oli 5kk ja 1vk:n, haikealtahan se tuntui, yksi vaihe on takana päin. Olen kyllä todella onnellinen, että tuo täysimetys onnistui kuin onnistuikin lopuksi, se kun oli niin hankalaa aluksi, mutta kovalla työllä saatiin se toimimaan. Reetta ei ole mitenkään innoissaan kiinteistä, syöminen on tosi hankalaa, eikä sinne uppoa juuri mitään, mutta levottomat yöt saavat mut edes yrittämään. Toivon tosiaan, että kiinteiden myötä yöt rauhoittuisivat, henki meinaa lähteä tältä äidiltä tämän valvomisen kanssa. Mulla on jatkuva päänsärky ja väsy, ei sitä enää näin vanhana jaksa valvoa niin kuin nuorena! Noista kiinteistä pitikin kysymäni, että tykkäävätkö teidän vauvat niistä? Kun musta tuntuu, että Reetta ei tykkää niistä mistään, kulmat menee aina kurttuun, kauhea sylkeminen ulos (siis tosiaan sylkeminen, ei sellainen maiskuttelu kun koostumus on uusi), huitoo lusikkaa pois, kääntää päätään pois ja melkein oksentaa. Täytyykö niitä silti vain tunkea suuhun vaikka ei maistuisi vai yritänkö etsiä makua mikä maistuu? Taisin sitten kuitenkin aloittaa ne kiinteät liian aikaisin, Reetta ei taida olla niihin valmis. Mua kun alkoi pelottamaan, että miten rautavarantojen käy jos ei aleta harjoittelemaan. Nooh, aloitettu mikä aloitettu, nyt on vain jatkettava, mutta kun en oikein tiedä että miten.

Tamperelaiset tapasivatkin tuossa muutama viikko sitten, me oltiin reissussa niin ei päästy mukaan. Olisiko kiinnostusta tavata taas? Olisi kiva nähdä, viimeksi näin teidät alku kesästä kun oli se VauvaKino.

Onko täällä muuten kellään Ergoa? Mielelläni kuulisin kokemuksia että onko hyvä, meillä Reetta ei suostu enää olemaan vaunuissa eikä rattaissa, kantoliinalla kantelen, mutta mies ei oikein innostu siitä.

Voikaahan kaikki hyvin,

toivoo Austen ja Reetta

Vierailija
2/18 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei liikuta ei edes käännytä. Että varmaan oot turhaan huolissaan , jokainen lapsihan on yksilö ;)

Kiinteistä, Oskarin alkutaival oli myös yhtä tuskaa -mikään ei kelvannu mikään ei maistunu. Viikon yrittämisen jälkeen pistin lusikan pariksi päiväksi kaappiin . Se auttoi ja nyt ollaan viikko syöty kunnolla. Meillähän nuo yöt oli yhtä helvettiä ja heräilyä ja tissillä istumista. Mäkään en usko että mausta olisi ruoka ollut kiinni vaan oikeasti siitä koostumuksesta. Eli laita säkin lusikka kaappiin vähäksi aikaa ja sitten aloita uudestaan. Jospa se auttais!?

Viime yön Oskari nukkui yhdellä syötöllä!!!! heräs vasta 03.30 -ompa hyvä olo :) ehkä sen puuron tuputtaminen kuitenkin auttoi !!! sitten heräs 07.30 -jaksoi tunnin olla -nukkuu ja nyt vasta heräs -jee itsekin sai nukkua.

Mulla alkaa tänään ihan tosissaan ne häävalmistelut -niihin siis aikaa vajaa 3 viikkoa -hui

mutta nyt syömään , ettei vaan pääse laihtuu :)

Minkki ja Oskari 5kk1vko+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin kolme kertaa pidemmän ja se ei ees näy tuossa.... :(

Vierailija
4/18 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloiteltiin lihasosetta maistelemaan viikonloppuna, ensin kaupan soseella, äh, yökkäs oikein tunteella, minä sitten kauppaan paistilihaostoksille. Broilerin paistisuikaleita, naudanpaistikuutioita ja possunpaistikuutioita tuli kerättyy ostoskärryyn. Broilerin kanssa keitin sitten paprikaa ja hienonsin sauvasekoittimella, löysäsin hiukan keitinvedellä, ja jopas maistui tytölle :)

Viikonloppuna oli ystäväperhe yökylässä, oli tosi mukavaa, mut hiukan kauhistuneena katselin ja kuuntelin kun ovat aikas kovaäänisiä ihmisiä ja osin kasvatus ja lasten (ainaki 3v käytös) on ku katsois sitä kauhukakarat telkkariohjelmaa, en tahtois sanoo pahaa mut myös vanhempien käytös ihmetytti välillä (kiroilu; kun poika puri äitiään, äiti puri takaisin) Heillä on omat tapansa ja meillä omamme.

Nyt pitää mennä, tyttö ilmoitti yläkerrasta itkuhälyttimen kautta olevansa hereillä!!

Vierailija
5/18 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään kun mies on taas pois häiritsemästä rytmiä (=töissä), ehtii tänne palstallekin useampaan otteeseen =)

Fassiloora kyselit siitä rinkasta. Ostimme sen jo esikoiselle eli 5 vuotta sitten. Sen käyttöön kannusti kovasti se, että olemme miehen kanssa tosi pitkiä ja kärryjen työntäminen tuntuu tosi tylsältä kumarassa. Niitä säätöjä on tosi paljoon joo, mutta kannattaa ottaa sellainen hetki, jolloin vauva on hyvällä tuulella. Istuttaa vauvelin rinkkaan olkkarin lattialle ja alkaa siinä sitten tutkia ja säädellä. Ohjeissa suositeltiin 6 kk:sta ylöspäin eli kun istuskelee jo jonkun verran suorassa. Ylärajana oli muistaakseni jotain 24 kg tms. Mutta itse en kyllä enää niin painavaa jaksaisi kantaa. Ja se rinkka kannattaa säätää hyvin myös kantajan mukaan, jotta painoa tulee sinne lantiollekin, eikä vain hartioille. Ville tykkää tosiaan kun sieltä näkee hyvin ja paljon uutta. Sen tuntee kun äijän pää kääntyy kuin väkkärä puolelta toiselle. Ja hymy on herkässä. Rattaissa on paljon tylsempää.

Esikoinen nukkui melkoisia päikkäreitäkin aikanaan rinkassa. Yhdelläkin reissulla kun osuttiin Neumünsterin eläintarhaan ja ukkosmysrky yllätti. Oltiin villisikalan räystään alla pitämässä sadetta, salamoi ja jyrisi, ja Henni nukahti. Jouduttiin siinä kököttämään varmaan 45 minuuttia ennen kuin sade hellitti. Tuoksu ei ollut paras mahdollinen ja eksotiikka muutenkin kaukana. Mutta rinkassa oli silti hyvä nukkua =)

Rinkan hyväksi puoleksi voisi myös mainita kätevyyden shoppaillessa. Ei tarvitse etsiä ja jonottaa hissejä ja pääsee puikkelehtimaan pieniinkin väleihin... Sieniretkelläkin rinkka on kätevä laskea maahan välillä kun siinä on se tuki jonka avulla pysyy pystyssä.

Joko näillä puheilla saisi työpaikan rinkkakaupassa?

Villen kuulumisista. En tiedä uskallanko vielä paljon hehkutella, mutta mies on nukkunut nyt 3 perättäistä yötä inahtamatta kymmenestä aamukuuteen tai seitsemään. Ollaan panostettu ruokatankkaukseen ja ruokahan Villelle maistuu hyvällä halulla. Olisi kai pitänyt sitä tehdä jo aikaisemmin, mutta kun Ville ei valita nälkää kuin sitten ihan viime tingassa. Pärjää 5 tuntiakin ilman ruokaa, mutta syö vaikka 2 tunnin välein jos tarjotaan. Nyt juo aamulla noin 2 desiä ja sitten nukkuu vielä pari tuntia. Sitten taas vajaa 2 desiä ja pikku torkut parin tunnin päästä. Yhden paikkeilla lihasose (kaupantädin tekemää), mikä tahansa 5-6 kk:lle tarkoitettu, jälkkäriksi marjasosetta pari luskaa ja tilkka maitoa. Ip vajaa pari desiä maitoa ja päikkärit. Viiden kuuden paikkeilla taas lihasosetta ja ina marjasosetta ja tilkka maitoa. Kahdeksalta riisipuuroa (1,5 dl maitoon tehtynä) marjasoseen kanssa. Yhdeksältä 2 desiä maitoa. Nyt kun lasken eka kertaa yhteen mitä mies syö per päivä, niin onhan tuo valtava määrä. Silti on pyykkilautavatsa, mennä vipeltää ja on kuin yhtä jännettä päästä varpaisiin. Kakkaa kerran päivässä... Esikoinen tuli kyllä paljon pienemmällä toimeen.

Te jotka käytätte Tuttelia, oletteko aikoneet vaihtaa siihen Tutteli kakkoseen 6 kk iässä? Kyseessähän on eu:n määräämä " vieroitustuote" =)

Nyt pitää hoitaa pankki- ja vakuutusasiat ja sitten pitää parantaa esikoisen päivä (" mul on tylsää kun ei oo mitään tekemistääää..." )

Mukavaa viikkoa kaikille!

Mia

Vierailija
6/18 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen tässä pikaisesti ennen kauppaan lähtöä.

Kävisikö tamperelaisille tapaaminen jo tällä viikolla? Meillä on mies tän viikon vielä lomalla ja pääsisin niin sujuvasti Joonan kanssa tulemaan tällä viikolla. Joten ehdotelkaa päiviä, jos ette kaikki ole loman vietossa jossain kauempana.

Palailen...

nonnu78 ja pojat

Vierailija
7/18 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti täältä kiireen keskeltä :) Tamperelaisten tapaamisesta olisin minäkin innostunut. Sopisko ke tai pe? Mulla on muut päivät täynnä ohjelmaa. Missä nähtäis?

Birdy ja Pullero Rinkeli

Vierailija
8/18 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko sitten siellä mun äidin luona Helmi alkoi olla jo aika tyytymätön ja kitisi aika lailla ja sama meno jatkuu, vaikka ollaan kotona. Ennen oli siis aina hereillä ollessaan tosi tyytyväinen (jos ei ollut väsynyt) ja viihtyi itsekseen lattialla tai sitterissä, mutta nyt ei viihdy missään. Sylissä hetken aikaa, mutta siinäkään ei ole rauhassa, vaan koko ajan yrittää kiivetä olkapäille ja möyrii edes takaisin. Hampaita ei ole näkyvissä, enkä usko, että korvissa on mitään. Pari viikkoa sitten ne katsottiin (samalla kun käytiin näyttämässä Helmin ihottumia) ja silloin oli ihan terveet. Kiinteää ruokaa sai parina päivänä, mutta pidetään nyt vähän taukoa, kun kitinä vaan lisääntyi. Kokeillaan parin päivän päästä uudelleen.

La-iltana oli mies lähdössä viihteelle ja hänen kaveri (lapseton, lapsia kyllä joskus haluava 3-kymppinen mies) tuli sitä ennen meille. Yritän saada Helmiä iltatissille, mutta söi vain toisen puolen ja sai raivarit, kun yritin tarjota toista. Rauhoituttuaan vein Helmin sänkyyn, missä aikansa pyörräsi, kunnes alkoi huutamaan. Tissi ei kelvannut ja sylissä huusi myös. Miehen kaveri saattoi hieman " pelästyä" , kun Helmi raivosi reilun tunnin. Näin meillä lapsiperheessä sujuu illat... Eilen illalla Helmi sai myös raivarin, kun tarjosin toista rintaa, mutta nukahti kuitenkin itsekseen sänkyynsä ilman itkuja pyörittyään siellä aikansa.

Eilen oltiin koko päivä liikkeellä ja Helmi nukkui sitten päivällä vain 3 x 30 min... Illalla nukahti klo 19 aikaan vielä yksille päiväunille ja mun piti sitten herättää neiti klo 21. Luuli varmaan olevansa yöunille. Yöunille nukahti sitten klo 23.30, mutta yöllä söi vain kerran joskus 5 aikaan. Pari tuntia sen jälkeen heräsi uudestaan, mutta nukahti ennen kuin sain tissin esille. Aamulla sitten heräsi klo 8.30, kun mies nousi ylös. Eli vain yksi syöttö 9 h aikana, mutta mä olen silti ihan poikki. Tänään Helmi taas yllätti ja nukkui puistossa 2 h unet. En ymmärrä enää tota tyttöä, kun missään ei ole mitään logiikkaa. Nyt nukkuu parvekkeella, joten taidanpa itsekin mennä nukkumaan hetkeksi.

T:Fassiloora ja Helmi (5,5 kk)

Vierailija
9/18 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti kysäistä sulta kuinka uskallat antaa paprikaa ?

Mä olen siinä käsityksessä ettei ennen vuoden ikää sais antaa !

Mä itse nimittäin tykkään paprikasta ja esikko myös ja mielelläni teen siitä jotain mutta että tosiaanko voiko vauvalle antaa ?

Fassilooralle ja Helmille voimia -meillä ei vielä näkyvillä nuita tissiraivoamisia mutta eiköhän nekin joskus tule.

Mä meen pakkastaa vadelmia -saan edes jotain järkevää tänään tehtyä :)

Minkki

Vierailija
10/18 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle myös sopii tamperelaisten tapaaminen! Kaikki päivät käy, miehen loma loppui eikä mulla siis ole taas mitään tekemistä... Taisin valittaakin jo, että mua vähän jo tympii kotona olo : (.

Siiri on myös ruvennut heräilemään öisin, syö 2-3 kertaa. Kiinteitä siis yritän minäkin huonolla menestyksellä lapata suuhun... Peruna-porkkana on toistaiseksi ainoa josta tuntuu tykkäävän. Ostin myös jotain riisipuuroa, jossa mainittiin että hyvä ensipuuro. Mitä puuroja teidän vauvelit syö, ja miten/mihin aikaan päivästä olette niitä aluksi antaneet?

Hääpäivistä kun oli jotain puhetta, mun täytyy häpeäkseni myöntää etten edes muista koska meidän hääpäivä on. Vuosi kai menee sentään oikein, ja keväällä se oli... Mentiin just sillain pikaisesti maanantai-aamuna farkut jalassa maistraattiin, sitten molemmilla olikin jo kiire työpalavereihin. Isot juhlat kyllä pidettiin sitten kesällä.

Hittolainen kun väsyttää, nyt pitkäkseen kun Siirikin nukkuu! Oli kiva kuulla austenista ja Reetastakin!

FannyK (puoliunessa)

Vierailija
11/18 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Austen sinustakin. Ja mulle sopisi tamperelaisten tapaaminen jo tällä viikolla. Noista Birdyn ehdottamista päivistä perjantai olisi mulle parempi! Ensi viikon oonkin sitten Porissa ja sitten miehellä alkaa vihdoin viimein loma! Kyllä sitä jo odotankin, päivät ja illat kun kaksin Emman kanssa ovat välillä aika väsyttäviä. Emmalla nukahtaminen on niin vaikeaa ja kun viimein nukahtaa, niin sitten nukkuu vaan puoli tuntia. Jaksaa taas pari tuntia olla hereillä, kunnes nukutusrumba alkaa alusta...

Emma kääntyilee sujuvasti ja yrittää kovasti eteenpäin. Pikkuisen matkaa jo pääseekin. Mutta ei meilläkään vielä istuta. Tuettuna pidän Emmaa jonkin verran istumassa, mutta asento on aika etukeno... Mutta vauvathan kehittyvät tosi yksilöllisesti eikä vielä ole mitään kiirettä istua, ryömiä, jne. Kyllä ne taidot sieltä sitten tulevat!

Oltiin tosiaan miehen kanssa lauantaina sitten juhlistamassa hääpäivää. Tuli kyllä tarpeeseen saada olla hetken aikaa kahdestaan ja oli kiva syödä ulkona ihan rauhassa. Tosin tunnin jälkeen aloin jo hermoilla, että joko lähdetään hakemaan Emmaa... No, hyvinhän hän oli pärjäillyt siskoni luona. Täytyykin siis kohta viedä Emma uudestaan hoitoon. Saa äitikin opetella olemaan edes hetken erossa vauvasta...

Vierailija
12/18 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itsekin hiukan epäilevä ton paprikan suhteen, mut neuvolassa sanottiin et ihan ok, eikä siitä ole mitään oireita tullu vauvalle, ollaan maisteltu nyt 3 päivää.

Vierailija
13/18 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eletään vähän samansuuntaisia aikoja kun Fassiloorallakin. Kiinteitä alotettiin maistelemaan viikko sitten, ja nyt on ollut melkosta taistelua nukkumaan meno iltaisin. Välillä ei suostu syömään ollenkaan, ja jos laittaa sänkyyn niin alkaa ihan armoton huuto, joka välillä menee ihan melkein hysterian puolelle. Nukahtamaan saadaan pitkän väsytystaistelun jälkeen yleensä viereen tai tissille, ja siitä sitten nostetaan sänkyyn (jos uskalletaan ettei vaan herää uudelleen...;).

Voisko se johtua noista kiinteistä? Me ollaan kyllä toistaiseksi maistettu vaan pari hassua perusmakua, ja niitäkään ei oikein mene alas juuri teelusikallista enempää, ja siks mun on vaikee ymmärtää että ne vaikuttais noin paljon. Mutta toisaalta, kaikkihan on mahdollista.

Alkaa vaan itseä hermostuttaa tää huutosirkus iltaisin, tulee ikävästi mieleen tytön ensimmäiset 3 kuukautta... No, eiköhän tämä taas pian helpota... Harmillista kuitenkin kun meillä oli jo melko helppo nukahtamisrituaali ennen tätä. :)

Voimia sinne Fassilooralle, toivottavasti Helmillä helpottaa pian!!!

Minzy

Vierailija
14/18 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt tältä pistävältä hartiakivultani pystyn, niin kirjoittelen minäkin. Mies meni tänään lomalta töihin ja sen heti huomaa, muun muassa näistä kireistä hartioista. Onko teillä miten paikat jumissa?

Ensin kaikki sympatia teille joiden vauvat eivät tyydy mihinkään ja ei saa kiinni mistä kiikastaa. Tuttua ja niiiin hermoja kiristävää. Mutta pitää nyt olla itse onnellinen että parempi kausi meillä menossa. Ja nuo unet niin meillähän oli tässä kuukauden päivät sellasta 1/2 h - 1 h unia ja kitinää jne. Nyt herra nukkuu unia päivällä sellasen 3 - 5 h yhteensä, eli ihan kamalasti... Ei voi kun ihmetellä. Olenkin tullut siihen tulokseen että milloin vaan kelkka kääntyy ja mihin suuntaan tahansa.

Joo ja noista rintaraivareista oli puhetta niin MEILLÄ NIITÄ ON RIITTÄNYT. Voin sanoa että kyllä on vaan sata kertaa tehnyt mieli heittää hanskat tiskiin. Mutta tyytyväisenä pitää todeta: edelleen mennään pelkällä tissillä. Ei oo imetys musta helppoo, ei. Eli jos tarviitte vinkkejä niin niitä löytyy...

Taidoista niiin: käännytään selältä mahalleen ja takaski (vahingossa) ja aina valitaan sellasia " kääntymispäiviä" ja " tänään ei käännytä päiviä" . Peruutetaan (ja sit huudetaan leeeluuutt, byää...) ja päryytetään. Joo ja uutena: joka yö poikittain sängyssä kaarella (öh ei taidakkaan olla taito...), kun ei tietenkään suorana mahdu.

Ja olipa lohdullisen kuuloista lukea jonkun kertomusta ravintolan terassikeikasta... Juuri tuollaistahan se on. Itselle vaan tulee aina tunne että natiseeko sitä turhasta ja on mukavuudenhaluinen, kun tuskastuu moisista pienistä.... Eli voimia meille kaikille.

Hääpäivästä: meillä oli 10 vuotis päivä kesäkuussa ja eihän sitä juuri tullut juhlittua. Päätettiin käydä perhepotretissa, mutta eipä olla vielä käyty...

Joo ja viime viikollako se oli kun tuntui että teillä kaikilla on vauvakuume. No ei ole mulla sellasta kuumetta yhtään. En voisi muuta kuin kauhistella ajatusta... Niin ottaa minulla koville tämä rooliin sovittautuminen.

Ja kyselin sitä vaippa asiaa joskus ja KUKAAN ei kommentoinut. Kypsyttää kun melkein joka yö on pissi tullut vaipan sivusta = sänky märkä. Ollaan nyt kokeiltu jo vaik sun mitä vaipaa ja NAPEROKIN ON VIRITETTY OIKEIN. Antakaa vinkkejä.

No huomenna meillä on tapaaminen missä useampi vaavi ja äiti. Tiedän että ei herra mahda hurrata (kun pelottaa), mutta mun mottoni on: anna lapselle mahdollisuus. Ja tuolla motolla olen pari kertaa yllättynytkin.

Arkea haittaa vähän nyt se että myytiin toinen auto pois (ei enää pääsekkään päivisin minne tahansa). Toinen haitta / pelko on että kaivo alkaa olla tyhjä. Pyykitkin pitää nyt raahata kaupunkiin kummille. Nastaa vauvan kanssa tää juttu juu. No toivotaan että nämä ennaltaehkäisevät toimet riittävät ja että alkaa satamaan.

Hyvää edelleen helteistä viikon alkua: käpy ja nöpökki 5 kk 1 vk

Vierailija
15/18 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka työpäivä mulla takana. Viime yö (tai oikeastaan vaan alkuyö) meni yllättäin itkiessä. Aamulla oli haikeet fiilikset lähteä, mutta töissä olikin yllättävän kivaa ja päivä meni onneksi nopeasti. Ei ahdistanut juuri lainkaan. Isi oli pärjänny Vilman kans loistavasti ja tyttö ei ollut reagoinut poissaolooni. Sniif... Yhtä sniif olisi ollut se, että Vilma olisi itkeskellyt perääni. Mikään vaihtoehto ei siis kelpaa ;)

Harmi vaan, että typy nukahti noin 10 min ennen ku tulin kotiin ja vetas sit semmoset reilu 1,5h päikkärit, mitkä on meillä ollu nykyään harvinaisuus. No, tulipa sit vessa ja oma vaatekaappi siivottua heräämistä odotellessa.

Huomenna mies menee isänsä kanssa tontille raivaamaan, joten saan neidin ihan kokonaan itselleni illaksi.

Mutta nyt menen nukkumaan, että jaksan yöllisen imetyksen ja mahdolliset mahalta takaisin selälleen pelastukset. Hyvät yöt!!!

Vierailija
16/18 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei nyt kummempia kuulumisia ole tällä kertaa, mutta kirjottelen omaksi ilokseni kun isi lähti katsomaan Claptonia esikoisen kummisedän kanssa.

Mä en oo ennen kuullutkaan, että paprikaa ei saisi antaa. Tosin ei olla kyllä annettukaan ihan ensimmäisenä, mutta hyvä kuulla, ettei siitä välttämättä mitään harmeja tule. Meillä tehdään kans pöperöt itse. Esikoinen kun oli tuossa iässä, siis puolivuotias, oltiin just keskellä muuttohässäkkää ja sillon piti raahata niitä pilttipurkkeja kaupasta selkä vääränä (osa niistä on muuten aivan kamalan pahoja, maistakaapa varsin) kun ei ehtinyt/pystynyt tekemään omia soseita. Sain kyllä sillon sen verran myös sitä kuutiopakastamiskokemusta, että nyt menee jo rutiinilla. Meillä on jo pakkasessa porkkanaa ja kanaa. Muistan miten koin se esikoisen kanssa kamalan työläänä hommana, mutta nyt se ei tunnu ollenkaan siltä. Helpompi kai nuita yks maku per kuutio -soseita on tehdä kuin esikoiselle kokonaisia aterioita. Me kun ollaan miehen kanssa niin huonoja syöjiä, niin teen esikoiselle pakkaseen ruokia, mistä voi sitten lämmittää kun ei jaksa ittelle mitään väsätä. Pitäs varmaan tehdä kunnon perheaterioita ja istua yhdessä pöydän ääreen. Siitäkin sitä osaa tehdä ittelleen paineita ja kasata syyllisyyttä. <huokaus>

Aaro syö iltasin sitä banaaniriisipuuroa jota joku täällä mainosti ja voi että se on hyvää! Kiitoksia vaan loistavasta vinkistä! :) Paljonko teidän lapset syö kerralla? Aaro veti tänään nimittäin koko desin sitä kun tein. Poitsu on oikeesti innostunu tuosta syömishommasta. Päärynääkin menee koko se purkki (Muksu), tuoretta annan tietysti aina kun on. Perunat ja porkkanat menee tosi huonosti, mutta yritän sitkeesti vaan antaa niin tottuis. Rintamaitoo juo kans tosi hyvin, oikeen ahnaasti. On varmaan joku tankkauskausi nyt menossa. Niin, tuon puuronhan aloitin paljon aikaisemmin kun olin aikonut ihan spontaanisti yks ilta kun Aaro suuttu ihan kamalasti aina kun tarjosin tissiä ja sitten vaan kitisi ja kitisi ihan kuin ois kuitenki ollu nälissään. Kokeilin ottaa lusikan laatikosta ja näytin sille sitä, niin johan oli suu apposen ammollaan. Eikä muuta kuin puuronkeittoon... Esikoiselle annettiin ensipuurona graham-ruusunmarjaa, josta se tykkäs ihan kamalasti ja söi sitä puoli vuotta, mutta nyt sanottiinki neuvolasta että kotimaisia viljoja kannattaa välttää alkuun.

Muuten, teille jotka tuskailette ettei ruoka tahdo mennä, mun on pakko kertoa, että meillä oli kamalat paineet syöttää esikoista kun sillä oli painokäyrä niin alhaalla ja itkun kanssa yritin sille sillon tuputtaa. Ei hyvä. Poika on vieläkin tosi vaikee ruokittava. Nyt oon aatellu että en ainakaan koskaan yhtään tuputa, enkä tarjoo jotain muuta jos joku safka ei mee, vaan yritän vaan sitkeesti sitä samaa. Me jouduttiin jossain vaiheessa ihan pulaan esikoisen kanssa kun ei se suostunu syömään mitään muuta ku yhtä ruokaa ja kylkiluut paisto nahan läpi.

Yöllä meillä edelleen heräillään. Viime yönä parin tunnin välein. Viime yö oli ensimmäinen kun pojat nukku samassa huoneessa kahdestaan. Voi kamala että jännitti! Vaan hyvin se sitten meni. Ne itkut ois todennäkösesti tullu meidän huoneessaki ihan samalla tavalla kun silmät kiinni itki puoliunissaan. Esikoinen on ainakin ihan touhussaan kun sai Aaron kaveriksi. Päikkäreillekin Veikko kaipas Aaroa samaan huoneeseen, mutta sitä en ihan uskaltanut vielä kokeilla, esikoisella on sen verran levottomat ne päikkärikuviot kun ulisee ja älisee ja kääntyilee ja vääntyilee. Aaro nukkuki tosi hyvin vaunuissa ulkona kun oli vähän viileempi. Taas kävi niin että kun otin sen heti eka itkujen jälkeen aamupäiväunilta, niin nukkui jopa melkein kolme tuntia päivällä. Ja iltanukuttaminen on kyllä meillä ihan törkeen helppoa (kop-kop koputan puuta). Nukkuis nyt yölläki.

Aaro on alkanu tykkäämään kylpemisestä ihan mielettömästi. Hauska kattoo kun se vaan läiskii vettä ihan hulluna eikä oo moksiskaan vaikka silmiin menee. Esikoinen ulvoo vieläkin kun vettä kaadetaan päähän. Yritettiin sen kanssa sillon harrastaa vauvauintia ja se oli kyllä ihan epätoivoista puuhaa. Se ohjaajakaan ei osannut oikein neuvoa muuta kuin että kannattaa ehkä lähtä just vähän ennen ku se saa raivarit ettei jää huono mieli. No, sitä neuvoa jos oltais noudatettu oltas saatu lähtä suoraan ekasta suihkusta kotiin.

Aaro istuu nyt sen verran tukevasti että kävin hakemassa toisen syöttötuolin autotallista. Hauska kun on nyt kaks pinnistä vierekkäin tuolla poikien huoneessa ja kaks syöttötuolia vierekkäin ruokapöydän päässä. Monet on sanonu että tuolla ikäerolla lapsia luullaan monesti kaksosiksi. Nyt jo vähän tuntuu siltä kun alkaa olla samat välineet ja vaatteet. Aaro on kyllä taidoiltaan hyvinki " vauva" vielä. Kääntyy vaan toiseen suuntaan mahalleen, selälleen joskus vahingossa. Pitää käsiä suorana massullaan ja istuu tuettuna. Käsiä käyttää kyllä aika taidokkaasti, mun rillit lähtee kyllä tosi nopeesti jos osuu tarpeeksi lähelle. POitsu on muutenki kiinnostunu kaikesta kiiltävästä: hanoista, liesisuojasta, kelloista, kännyköistä... Ai niin, nyt se on oikein innostunu käkättämään. Heti jos sitä kutittelee kainaloista tai kaulalta tai alkaa itse nauramaan tekonaurua niin ei kun mahottomat käkätykset alkaa. Kivaa kun toinen on niin hyväntuulinen!

Niin, olipas tosiaan kiva kuulla Austenista pitkästä aikaa! Ja onnea asuntoja ja hääpäiviä ja synttäreitä juhlineille! Nordenskjöld (ja muut puutarha-etusiastit), minkäslainen sato teillä on tulossa? Meillä tulee mm. ihan kamalasti kirsikkatomaatteja ja herneitä, vähän karviaisia, yksi kuivanut kirsikka :) ja ehkä tyrnejä + epämääräinen läjä yrttejä (joista korianteri kyllä ehdottomasti eksoottisin).

Käpytyttö (lisään nyt tänne väliin kun oot kirjottanu mun kans yhtäaikaa): olen ihan samaan mieltä sun kanssa: imetys on tosi vaikeeta! Eipä olis koskaan ennen lapsia uskonu. Muistan kun miehen kanssa esikoista odottaessa puhuttiin, että ' siitä vaan tuikkaa tissin suuhun' , joopa-joo...

Ja mullakaan ei ole yhtään vauvakuumetta. Mies yrittää vaivihkaa sanoa että pitää se tyttöki tehdä, vaan ei mua kiinnosta. Pitää kattoo sitten jos ajan myötä tulee uus kiinnostus. Nyt haluais vaan nukkua joskus.

Siitä vaippa-asiasta ja sivuvuodoista: me vaihdettiin Pirkka-vaippoihin ja ne on toistaiseksi pitäny. Aarollaki tuli aika usein ohi Liberoista ja Muumeista. Mutta tuohan on niin yksilöllinen juttu että siksi varmaan kukaan ei oo kommentoinu: mikä käy meille, tuskin käy teille. Mutta kokeile niitä Pirkkoja jos et oo vielä kokeillu. Jos vauva juo paljo yöllä, tuskin mikään auttaa.

Niin, ja vielä: meillä on ergo kaverilta lainassa. En ole käyttänyt vielä kertaakaan. Aaro tykkää olla nykyään koko ajan kasvot menosuuntaan, voiko sitä käyttää niin?

Multa tulis kyllä vielä turinoita vaikka kuinka, mutta antaapa nyt olla tälle illalle. Mukavia öitä!

Vilja, Aaro-kohta-puolivee ja Veikko-kohta-kaksivee

Vierailija
17/18 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatelkaapa,se on sit elokuu huomenissa... Apua kuinka aika kuluu....

Kärryistä on ollut puhetta, meillä myös on Brion kombit (kovalla kantokopalla) ja Carenan Easyt. Molempiin olemme tyytyväisiä. Yhdistelmillä pyörin tässä kylillä ja matkarattaat seilaavat autossa aina mukana. Ovat näppärät kaupungilla ja kaupoissa. Wilma vaan jostain syystä nukkuu niissä huonommin...

Meillä kans kiinteitten syönti aikas takkuaimista, varsinkin noi pernat ja porkkanat, makeet menee jotenkin. Velliä ei saada meneen kun lantrattuna. Jouduin käymään eilen mattopyykillä, kun oli ihan soseessa.

Kun likka innostuu niin pirusti sitterissä välillä, käy kädet ja jalat niin vimmatusti, et törkkää siinä sit lusikkaa suuhun. Ja sit tarttuu kans kuin takiainen lusikkaan. No matot pysyy poissa kunnes... ( no ehkä pari vuotta...)

Wilma on oppinut " nuuskuttamaan" , pistää nenun ruttuun ja tuhisee, aikas hauska näky. =) Ja meillähän siis kommunikoidaan näin. Kun neidille nuuskuttelee, se vastaa...

Päristystä harjotellaan, ja yleensä sillon kun niitä soseita syötäsiin, kivaa...

Onko kellään tietoo mikä tää päristys-juttu on? Kun kaikki näkemäni noin suurin piirtein tän ikäset päristelee...

Meillä on kauhee ongelma löytää taloomme ulkomaali, väri on päätetty, että se olisi vihree. Mut ne värikartat ja todellisuus EI todellakaan oo sama asia... Mies on ostanu jo kolmea eri värisävyä, eikä mikään miellytä silmää. Että on vaikeeta. Ja kauhulla ootan sitä sisustusvaihetta, mitä se sit ollenkaan on. Ei jotenkin oo mitään visioo... Ja tuntuu, et en järkevästi osaa sisustaa...

Ja hei, en tiä kiinnostaako, mut löysin ihan huippu hyvät ruoka/leivontaohje-sivut, oon sieltä valmistanut vaikka mitä, lähinnä leivonnaisia... Käykääpä tsiigaan; http://sekasoppa.vuodatus.net/

Olisi kiva tavata myös teittii Tampereen tapaamisessa, kun ei olla yhessäkään tapaamisessa vielä oltu. Yritämme päästä paikalle.

terkuin,

maruzella ja Wilmundi

Vierailija
18/18 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipoista. Meillä käytetään LIDLin vaippoja ja olemme enemmän kuin tyytyväisiä. Ei ole falskannut kertaakaan, ihanan pehmoisia ja hinta-laatusuhde on todella kohdallaan. Samoja vaippoja käytimme myös esikoisella.

Kiinteistä on ollut puhetta. Inkeri syö todella hyvin ja kaikki mitä tarjotaan niin kelpaa neidille. Inkeri syö aamulla hedelmäsosetta noin 1/2-11/2 prk, lounaaksi kasvis- tai lihasosetta 1/2 - 11/2prk samoin päivällinen ja sitten illalla vielä puuroa. Maitoa tietenkin myös. Mistään ei ole tullut mitään näppyjä, massu vaivoja tms. Pullero on jo maistellut paprikaa, mansikkaa, hernettä ja muita kesän herkkuja ihan tuoreeltaan esim. kun olemme torilla. Hyvin kelpaa =) Ihanaa kun syö hyvin, esikon kanssa oli aina hirmuinen taistelu, että edes jotain sai menemään alas.

Meillä oli aivan ihana viikonloppu! Tytöt oli hoidossa ja me saimme nauttia ihan rauhassa. Nähtiin ystäviä, käytiin ulkona syömässä, istuttiin terassilla, käytiin taidenäyttelyssä ja ennen kaikkea nautimme rauhassa toisistamme. Täydellistä :) Nyt jaksaa taas nauttia uudella tavalla arjesta.

Ehdotelkaapa paikkoja Tampereen tapaamiseen...

Ostin tänään pari uutta kirjaa ja nyt suuntaan sänkyyn ahmimaan toista. Hyvää yötä.

Birdy (melkein uudesti syntynyt)