Ilman kondomia uuden kumppanin kanssa - pitääkö mennä testeihin
Kommentit (14)
Ei tartte. Uutta hoitoa vaan kehiin. Paljaalla se vaan tuntuu paremmalta.
Itse päätät.
Jos sulla ei ole suojaamattomia yhdyntöjä, kumppanillasi voi olla. Ja jos hän ei niistä kerro/valehtelee tai ei ole käynyt testeissä, voit saada mitä tahansa.
Otatko riskin?
Jos panee paljaalla pitkäaikaisen kumppanin kanssa, niin onko varmaa, että kumppani ei vehtaa muiden kanssa välillä? Tyhmiä olette, jos luulette, että kaikki taudit edes näkyvät testeissä. :D
Testeihin vaan, tiiätpähän sitten ettet levitä mitään eteenpäin. Ja kannattaa harkita kortsua, pieni hinta hivin rinnalla.
No aika kauan menee ennenkuin esim HIV alkaa oireilla.. Ootko nyt ap ihan tosissasi?? Kondylooma ja herpes kyllä kukkii kivasti ja sit sulla hymy hyytyy, klamydia tukkii sulta munanjohtimet ja sitte vasta naurattaa,, kuppa tai tippuri ihanasti kasvaa häppärissä, YYYYH mene sinne lääkäriin, ja vielä mites sitten ootko siinä iässä että raskaus on mahdollinen, odotteletko vaan että maha alkaa kasvamaan ehkä??
hei nro 5 väität näin: Tyhmiä olette, jos luulette, että kaikki taudit edes näkyvät testeissä.
No mitkä taudit ei näy testeissä??? Kysyn vaan!!! Tyhmä taidat vitonen olla itse..
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 17:53"]
No aika kauan menee ennenkuin esim HIV alkaa oireilla.. Ootko nyt ap ihan tosissasi?? Kondylooma ja herpes kyllä kukkii kivasti ja sit sulla hymy hyytyy, klamydia tukkii sulta munanjohtimet ja sitte vasta naurattaa,, kuppa tai tippuri ihanasti kasvaa häppärissä, YYYYH mene sinne lääkäriin, ja vielä mites sitten ootko siinä iässä että raskaus on mahdollinen, odotteletko vaan että maha alkaa kasvamaan ehkä??
[/quote]
En ehkäise raskautta kondomilla...
Ap
Hiv näkyy testeissä vasta 3 kk:n päästä tartunnasta.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 17:54"]
hei nro 5 väität näin: Tyhmiä olette, jos luulette, että kaikki taudit edes näkyvät testeissä.
No mitkä taudit ei näy testeissä??? Kysyn vaan!!! Tyhmä taidat vitonen olla itse..
[/quote]
Herpestä ja kondyloomaa ei testata. Verestä periaatteessa voisi nähdä, mutta testi ei ole luotettava eikä kerro mitään, missä tartunta on.
Ettekö ole huolissaan hpv:stä ja solumuutoksista, jos harrastatte seksiä ilman kondomia? Tai siitä, että jäätte itse oireettomiksi ja tartutatte tulevan kumppaninne, jolle tulee pahat oireet?
Toki kondylooma ja herpes voivat tarttua, vaikka käyttää kondomia. Joten olisi fiksua katsoa, kenen kanssa hinkkaa sukupuolielimiään yhteen.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 17:54"]hei nro 5 väität näin: Tyhmiä olette, jos luulette, että kaikki taudit edes näkyvät testeissä.
[/quote]
herpes tai kondylooma ei näy testeissä, ilman että on oireita ja testi otetaan puhjenneista rakkuloista yms.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 17:54"]
[/quote]
Herpestä ja kondyloomaa ei testata. Verestä periaatteessa voisi nähdä, mutta testi ei ole luotettava eikä kerro mitään, missä tartunta on.
Ettekö ole huolissaan hpv:stä ja solumuutoksista, jos harrastatte seksiä ilman kondomia? Tai siitä, että jäätte itse oireettomiksi ja tartutatte tulevan kumppaninne, jolle tulee pahat oireet?
[/quote]
Juuri niin. 5
Molemmat testeihin ennen ekaa kertaa ilman kondomia.
No ei ole mikään pakko mennä testeihin, mutta jos menet sänkyyn jonkun muun kanssa niin kerro, että olit aiemmin sängyssä ilman kumia. Että kumman haluat valita?