Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka lahjoitat varojasi - teetkö lahjoituksen suomalaiseen kohteeseen vai ulkomaille yms

Vierailija
19.12.2020 |

Millä perusteella teet lahjoituksen?

Tiedän, että monella on hätä, mutta olisiko hyvä lahjoittaa varat suomalaisille avuntarvitsijoille?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää nyt tuo idea tuossa taustalla, että miksi maantieteellisesti lähempänä oleva on enemmän oikeutettu apuun.

Jos ajatellaan valtioiden olevan kansalaisiaan varten ja jokainen valtio tekee politiikkaa kansansa parhaaksi ja huolehtii kansalaistensa hyvinvoinnista.

Mutta jos tiedetään että moni valtio ei huolehdi ja noissa valtioissa lapsia kuolee siksi etteivät saa tarpeeksi ravintoa. Lahjoitan myös esim. joulupuukeräykseen. Minusta on mukava tuottaa iloa myös esim. suomalaiselle teinille, joka pyytää vaikka ripsiväriä lahjaksi. Minulla on vara auttaa häntäkin, mutta jos ei olisi, niin kyllä minä priorisoisin sen nälässä olevan enkä ripsivärin puutteessa olevaa.

Mites liikakansoitusongelma juuri noissa maissa? Vaikka kaikki länsimaalaiset kuolisivat, ei liikakansoitusongelma poistu, jos sitä ei pidetä keinotekoisesti yllä kehitysavulla ja kansainvälisten järjestöjen avustustoimilla jne.

Tämä järjestö neuvoo mm. perhesuunnittelussa ja auttaa pitämään hengissä jo olevat lapset, niin ettei tarvitse varalta tehdä kymmentä lasta että joku pysyisi hengissä ja huolehtisi vanhemmista kun he vanhenevat maassa, jossa ei ole eläkejärjestelmää. Tuen myös sitä että tytöt pääsevät kouluun. Lapsia syntyy vähemmän kun tyttö menee naimisiin 25-vuotiaana, eikä 15-vuotiaana.

Vierailija
42/51 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan kotimaahan. Mu tiaiset saavat kuolla vaikka nälkään. En välitä niistä apinoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007693119.html

Perheen talo paloi ja voi lahjoittaa

Eikö vakuutusyhtiö lahjoita?

Vierailija
44/51 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustan omia tuttujani koska ulkomailta ei heitä kukaan auta.

Vierailija
45/51 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurstille, vähiten välikäsiä ja jotkut avun saajista jopa kantiksia.

Vierailija
46/51 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheellä on läheisessä rannassa loma-asunto ja ilmeisesti vielä perheen äidillä erillinen asunto kaupungissa. Eiköhän nuo pärjää. Spr on antanut hätäapua ja vakuutusyhtiö hoitaa loput.

Vierailija
47/51 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lahjoitan ainoastaan eläinsuojeluun, sekä kotimaahan että ulkomaille. Varsinkin tämä vuosi on ollut haasteellinen kun on ollut hankala tehdä ns. avustusmatkoja. 

Vierailija
48/51 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan kotimaahan. Mu tiaiset saavat kuolla vaikka nälkään. En välitä niistä apinoista.

Oikeasti et lahjoita kenellekkään, vaan olet itse käsi ojossa ja arvostelet niitä, jotka eivät pidä sinua kaikkein eniten hädässä olevana.

Vierailija
49/51 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheellä on läheisessä rannassa loma-asunto ja ilmeisesti vielä perheen äidillä erillinen asunto kaupungissa. Eiköhän nuo pärjää. Spr on antanut hätäapua ja vakuutusyhtiö hoitaa loput.

Nämä on oikeasti varakkaampia kuin minä. Ei kai nyt sellaisia tarvitse avustaa.

Vierailija
50/51 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomella olisi aivan hyvin varaa ottaa 1-2 miljardia lisävelkaa ja antaa se näille pojille:

Mut ei se alkanut pänniin,

kun mietin Sudanin pieniä poikia,

jotka haluaisivat känniin,

niillä on ongelma sentään oikea:

Sudan on myös hyvä lahjoituskohde, mutta kyllä rahat mieluummin pitäisi lahjoittaa Somaliaan, kun sentään olemme kuitenkin sukulaiskansaa.

Vierailija
51/51 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän mä luin, että Somalialaisista ei tykätä Afrikassa. En jaksa muistaa.