'olet mummon näköinen' sanoi 5v poika päiväkodissa
Minulle kun olin siellä sijaistamassa. No joo, olenhan jo aika vanha 44 vuotias, mutta en silti mikään harmaahapsinen kyyryselkä. Pukeudun nuorekkaasti, kuten minulla oli harmaa huppari ja leginssit, hiukset ruskeat olkapäille ulottuvat. Ryhmässä oli minua vanhempia ja vanhemman näköisiä hoitajia, toinen 56 vuotias ja toinenkin varmuudella yli viidenkymmenen. Olin pikkuisen yllättynyt kommentista sillä en mielestäni näyttänyt mitenkään poikkeuksellisen vanhalta muihin hoitajiin nähden. Jäin todella ihmettelemään mistä poika tuon kommentin repäisi yhtäkkiä. Ei mitään sellaista 'kiusoittelua' ollut eikä poika ollut mistään loukkaantunut että olis halunnut olla jotenkin epäkohtelias. Todella ihme kommentti siihen nähden, että ryhmässä oli minua vanhempia muista hoitajia eikä niitä mummotellut. Ei ole mikään provo
Kommentit (38)
Meidän lasten eskariavustaja oli ihan lasten mummon näköinen, tietysti nuorempi, mutta kasvonpiirteissä ja hymyssä oli samaa. Toivottavasti ei loukkaantunut, kun lapsi kertoi, hän tarkoitti kehuna.
Minä ainakin tiedän nuoria mummoja eli n. 40 vuotiaita.
Olipas kohtelias 5 vuotias mummot ovat ihania.
Mummous suojelee naista monelta asialta.
Vierailija kirjoitti:
eräs mies kertoi että häntä vastaan tuli äiti ja pikkulapsi. lapsi sanoi että katso äiti, mummi! mies oli 50v hyvin lihava ja punakka, harmaat pitkähköt hiukset. nauratti!
Juu, minä olin muinoin 4v kanssa keskellä kesää kaupungilla kun vastaan tallusteli harmaahapsinen spurgu, jota tyttö tarkkaili ilmeisen uteliaana, kunnes tokaisi, "äiti, katso, joulupukki!" (Jos mies kuuli, toivottavasti otti sen ihan lämmöllä...)
Nii, ehkä poika sanoi sen mielestään kehuna, mutta minä suorastaan järkytyin kommentista. Tuli todella vanha olo. Hetken jo mietin näytänkö siis 70 vuotiaalta. Piti mennä peilistä tarkistamaan tilanne...koko loppupäivä oli vähän pilalla. Ap.
Joku tekee asiasta hehtaarialoituksen av:lle? Saman olisit sanonut lauseella tai ollut sanomatta. Taidat olla aika itsekeskeinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eräs mies kertoi että häntä vastaan tuli äiti ja pikkulapsi. lapsi sanoi että katso äiti, mummi! mies oli 50v hyvin lihava ja punakka, harmaat pitkähköt hiukset. nauratti!
Juu, minä olin muinoin 4v kanssa keskellä kesää kaupungilla kun vastaan tallusteli harmaahapsinen spurgu, jota tyttö tarkkaili ilmeisen uteliaana, kunnes tokaisi, "äiti, katso, joulupukki!" (Jos mies kuuli, toivottavasti otti sen ihan lämmöllä...)
Mun pojalla oli teininä pitkä tukka ja joku lapsi oli huudahtanut: Kato äiti rokkari. Äitinsä oli ollut vähän nolona, mutta pojasta se oli hauskaa ja poikahan harrastaa kitaransoittoa.
Oletko pitkä? Minun lapseni luuli että pisin on aina vanhin.
Itse kuulin tarhassa töissä ollessani näyttäväni oudolta. Nyt olen työtön niin en näytä kenellekään enää miltään.
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, että 5-vuotiaan silmissä 25-vuotiaskin on jo ikäloppu ;)
Itse muistan ekalla ollessani pitäneeni 6.luokkalaisia tukioppilaita täteinä ja setinä. Ihan TOSI vanhoja olivat nämä 12-13- vuotiaat 7-vuotiaan silmin.
Mun mielestä "kansalaiskoulun" päättävät näyttivät sediltä ja tädeiltä vielä kun olin ite kutosella eli 12.
Joskus ihmeteltiin porukassa, että mikä semmonen kansalaiskoulu oikein on? Kun kaikki fiksut meni lukioon. Sitten joku supatti että ne on jotain heikkoälyisiä jotka eivät ole saaneet edes peruskoulun päästötodistusta normaaliajassa.
Kävelin eilen lenkkiä, jalkakäytävällä yhdessä kohdassa ja tiellä vastaan tuli 3 koululaispoikaa pyörällä Treella. Koska tiedän että osa huutelee yleensä jotain tai naureskelee ihmisille, katsoin varaksi eri suuntaan, kohdalla vasta vilkaisin. Naurua sieltä taas kuului (kun havaitsivat) ja yksi sanoo heistä kohdalla aina päevä eli päivää. Mutta ohi mentyään sieltä kuului yhden sanat Utelias Mummo - ei ollut tarkoitettu korville, mutta kuulin silti. Olen 43v. Jos ikäkehitys jatkuu samanlaisena, lieneekö sitä viisikymppisenä arvonimi sitten Utelias Muumio joka uteliaana liikkuu käärinliinoissa lenkillä. -Vanhempien kannattaisi silti opettaa ettei vieraille ihmisille naureskella heidän läsnäollessa tai nimittelyä, vaikka olisi kuinka erikoinen vaatetus tai vaikutelma. Jos on ihmeteltävää tai kysyttävää, niin toisessa paikassa keskustelu asiallisesti. Naisten pitäisi voida käydä rauhassa lenkillä. Joskus oli parikymppinen mies joka tuli pyörällä takaa horjuen liian läheltä, kuului vaan haha.
Eihän siinä ole mitään pahaa olla mummon näköinen. Eipähän kaiken maailman jätkät enää tule lirkuttelemaan joutavuuksia piparin toivossa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä ole mitään pahaa olla mummon näköinen. Eipähän kaiken maailman jätkät enää tule lirkuttelemaan joutavuuksia piparin toivossa.
No kun keski-ikäiset eivät yleensä ole mummon näköisiä, paitsi jollekin huonosti kasvatetulle kakaralle. Korkeintaan tädin näköisiä. Menisivät jollekin papalle (eli sedälle) huutamaan, ei taida raukkis uskaltaa. Vanhemmat eivät kasvata lapsiaan käyttäytymään hyvin. Mummo sana on joskus slangia, jonka tarkoitus ei ole ainakaan ylentää ketään, ehkä alentuva sana. Kasvatus lähtee jo pienenä, ei sitten kun on liian myöhäistä. Huumorillakin voi ottaa joskus, mutta ei esimerkiksi tätijengi mene kadulla yksittäiselle lapsellekaan huutelemaan että siinäpä kakara räkänokka.
Mummojen pitää perustaa samanlainen pelkoa herättävä jengi kuin yhdessä Monty Pythonin sketsissä.
Minua eräs lapsi sinnikkäästi sanoi mummoksi, olin noin 40v ja en mikään mummo. Selvisi että muistutin hänen mummoaan minkätakia sillälailla nimitti. Ei noita lasten sanomisia kannata turhia miettiä, eriasia tietysti jos ilkeitä laukoo.
Vierailija kirjoitti:
Minua eräs lapsi sinnikkäästi sanoi mummoksi, olin noin 40v ja en mikään mummo. Selvisi että muistutin hänen mummoaan minkätakia sillälailla nimitti. Ei noita lasten sanomisia kannata turhia miettiä, eriasia tietysti jos ilkeitä laukoo.
En usko että kouluikäinen poikaporukka on kauhean hyvä asia, jos ulkona liikkuvat jengissä ja naureskelevat ihmisille, että kuka sieltä seuraavaksi tulee vastaan - käytösasia (joka kuuluu vanhemmille ja opettajalle). Eri asia jos joku yksittäinen pikkulapsi sanoo jotain tyhmää, äiti ohjeistaa. Tottakai huumorilla moni yrittää ottaa.
Pojalla voi olla ihan hyvin sua nuorempi mummo ja riittää, että sulla on samantyyliset vaatteet, niin hän näkee sinut oman mummonsa näköisenä. Nelikymppisiä mummoja on, ei ne edes harvinaisia ole. Nuorin tietämäni - kaverini äitini, tuli mummoksi 32-vuotiaana. Kaverin isosiskon oli saanut kun oli 15 ja kaverin isosisko sai ensimmäisensä 17-vuotiaana.