Antakaa vinkkejä mitä tekisin jauhelihasta
Sitä on 400g ja lähden kohta kauppaan joten voin tuoda lisää raaka-aineita.
Ei ole yhtään mitään ideaa ja perus jauhelihakastike ei nyt innosta.
Ihan minkälaisia vinkkejä vain! :)
Kommentit (26)
Moussakaa, lasagnea tai jauhelihapannari, miksei hampurilaispihvejä ja itse tehnyt hampparit tai vaikka täytetty lihamureke?
http://www.k-ruoka.fi/reseptit/jauheliha-spagettivuoka-isolle-joukolle/
Mä olen joskus kokeillut tätä, se meni hyvin kaupaksi meillä:)
Tee lihapiirakkaa. Teet tavallisen sämpylätaikinan, kaulitset ohueksi, toiselle puoliskolle levitä paistettu jauheliha, keitettyä riisiä ja juustoraastetta. Taita toinen puoli taikinasta päälle ja laita uuniin (200 astetta) 15-20 minuutiksi. Kun kypsää, ota uunista ja voitele voisulalla.
http://www.k-ruoka.fi/reseptit/turkkilaiset-kebakot-ja-munakoisonyytit/
Nämä oli tosi hyviä ja maistuivat vieläpä hieman ruokarajoitteisille lapsillekin.
Tee jauhelihasta tilataideteos.
Tai kaulakoru.
Tai lakki.
Osta kaupasta toinen 400 g jauhelihapaketti, hampurilaissänpylöitä, salaattia, majoneesia, sipulikeittoainekset, tomaattia, kurkkusalaattia ja tee hampurilaissämpylöitä. Grillaa ne.
Kaikkein parasta tulee pihveinä, turha vääntää jotain epämääräistä.
Ite tein todella herkullisia pihvejä laittamalla 1/3 maustamatonta rahkaa, puoli desiä korppujauhoja, muna, musta- ja valkopippuria, makeaa sinappia, merisuolaa, paistoin meijerivoilla(nauta). Oli niin herkullisia, loput söin rusileivän päällä.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 10:27"]Sitä on 400g ja lähden kohta kauppaan joten voin tuoda lisää raaka-aineita.
[/quote]
Hatun?
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 10:27"]Sitä on 400g ja lähden kohta kauppaan joten voin tuoda lisää raaka-aineita.
[/quote]
Hatun?
Sama täällä! Kaipailisin jotain vähän eksoottisempaa vaikka...
http://www.valio.fi/reseptit/chili-con-carne-1/
Pitäisköhän kokeilla chili con carnea, en ole koskaan tehnyt :)
Ap
Onko tuo chili con carne periaatteessa siis kastike joka tarjotaan riisin kanssa?
*reps* kysyy vinkkejä ja jakaa niitä itse :D Jatka samaan malliin kyllä sinä mielesesi löydät loppujen lopuksi parhaiten itse.
No aattelin itsekkin osallistua enkä vain kysellä muilta neuvoja :D
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 10:34"]
[/quote]
Ok. Kerro sitten kun olet päättänyt mitä tehdään.
Lasagne, keitto joko pastalla tai perunalla, lihapullat, makaroonilaatikko, pasta bolognese, näitähän on satoja..
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 10:34"]
[/quote]
Ok. Kerro sitten kun olet päättänyt mitä tehdään.
[/quote]
Ja esitin jatkokysymyksen tuolle chili con carnelle koska se on mulle täysin vieras ruoka. Onko se edes hyvää?
Tuli vain mieleen ja kai mä voin sen jakaa ja kuulla kokemuksia :D ensimmäinen vieraampi ruoka joka tuli mieleen ja johon ajattelin että käytetään jauhelihaa..
Cannellonit.