Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narkkari(ko)?

Vierailija
12.05.2014 |

Minulla on omistusasunto, vakituinen työpaikka sekä olen huumeriippuvainen, kysy minulta jotain? 

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 23:19"]

Vaikka sulla olisi a-klinikan lääkärintodistus niin sun työnantaja ei saa siitä muille työpaikalla kertoa. 

[/quote]

Juu ei saisi, mutta käytäntö on monella työpaikalla ihan toinen... Esim. esimies antaa saikkulapun eteenpäin sihteerille hoidettavaksi palkkakonttoriin, sihteeri "ihan ohimennen"  "vahingossa" vilkaisee sitä ja saattaa "erehtyä" vihjailemaan asiasta kahvipöydässä tai jollekin toiselle, joka levittelee asiaa eteenpäin.

Noita keskusteluja on niin paljon ikävä kyllä meidänkin kahvipöydässä kuultu että en ikinä tule menemään työterveyshuoltoon jos minulle tulee jotain, mitä en halua koko työporukan kesken spekuloitavan. 

Vierailija
42/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voihan sitä olla saikulla vaikka mt-ongelmien tai sappikivien takia, eihän sille pomolle tosiaan ole pakko todellista syytä kertoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 22:13"]

Tokihan siitä katkosta sairauslomaa saisi, mutta paperissa lukee A-Klinikka. Olen rehellisesti oman toimipisteeni yksi parhaimmista, luotettavimmista, ripeimmistä ja nöyrimmistä työntekijöidtä, mutta ajatus kuumottaa entä, jos joskus meidänkin firmaan tulee yt:t. Olenkio siellä sen jälkeen minä, jolla ollut kuukauden saikku A-Klinikan papereilla vai joku muu...

Ja niin kuin varmasti moni ymmärtää, jos haluaa, että vaikka olen kuinka hyvä työntekijä muuten, niin tuollainen vaikuttaa ihmisten mieleen hyvin negativiisesti.

Ja kiitos # 7&14, kannustuksesta! Sitä tässä pelkään, että mitä tapahtuu tai mitä pitää tapahtua, että tämä touhu loppuu... Mistä itse sait sen viimeisin kipinän lopetukseen?

[/quote]

Yksinkertaisesti ahdistus siitä mitä teen keholleni ja ajatus siitä että yksinkertaisesti kuolen, jos en pysty lopettamaan. Ajatus kypsyi kyllä reilusti yli vuoden jona ainakan yritin itse muutamia kertoja siinä onnistumatta. Epäonnistumiset lisäsivät ahdistusta entistä enemmän. Mutta silti, vaikka aineet aiheuttivat fyysistä ja psyykkistä pahaa oloa, oli vieroituksessa tehtävä surutyö kun aineet jäivät taakse. Aika pian sitä alkoi muistamaan vaan hyviä asioita ja ajattelemaan että ei enää koskaan nousuja. Mutta pää piti pitää kylmänä ja mennä maalia kohti päivä kerrallaan.

Kuukausi elämästäsi on lyhyt aika ja jos oikeasti olet noin hyvä työssäsi niin saat tarvittaessa vaikka uuden työn. Tuo, että mietit työpaikkasi menetystä on osittain takertumista nykyiseen, kamantäytteiseen elämääsi. Ainepiru olkapäälläsi kuiskii, että tämä elämäntapa on hyvä, lopettaminen on vaivalloista, siitä seuraa ongelmia, työkin saattaa mennä. Mutta niin se riippuvuus toimii, se uskottelee sinulle, että olet valinnut kahdesta pahasta sen pienemmän. Mutta se ei pidä paikkaansa. Aivojen parantuminen riippuvuudesta on pitkä prosessi, koska dopamiiniaineenvaihdutasi on häiriintynyt. Mutta siitä on mahdollista toipua, ja uusi elämä on parempi, niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin.

Tsemppiä!!

t.7

Vierailija
44/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Jeesusta,et pety! Nimim . Tulin uskoon ja vapauduin aineista

Vierailija
45/46 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on, että jos menet julkiselle lääkäriin ja kerrot että käytät/olet käyttänyt huumeita, niin sulle tulee automaattisesti H- merkintä sinne julkisen puolen potilastietoihin. Tämä merkintä näkyy tiedoissasi päällimmäisenä ja on ikuinen. Jos sulta vaikka katkeaa jalka ja tarvitset kovia kipulääkkeitä, lääkäri voi tuon H- merkinnän perusteella olla antamatta sulle niitä, vaikka kuinka olisivat tarpeeseen- ja usein näin tehdäänkin. Näin vältetään sitä, että joku entinen nisti sortuisi uudelleen aineisiin koska saa taas maistaa lääkettä, sekä se, että joku tulee päivystykseen esittämään hirveitä tuskia vain, jotta saisi lääkkeitä. 

Lisää aiheesta voit lukea googlettamalla esim. "h-merkintä terveydenhuolto" tai etsiä vaikka psyvaultin sivuilta kokemuksia.

Totta kai tuo nyt on ihan pikkujuttu sen rinnalla, miten huippua elämä ilman huumeita on, mutta minusta on oikein, että saat kuulla totuuden ja osaat varautua siihen. Niin ja saattohoito esim. syöpätapauksessa on varmasti eri asia, ja silloin lääkkeitä saa varmasti tarpeeksi, mutta pienemmissä tapauksissa tämä voi haitata elämää. Onneksi yksityiselle nämä tiedot eivät mene, ja sieltä voit hakea reseptejä.

Vierailija
46/46 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kumpi tosiaan olisi pahempi vaihtoehto: 1) kuolet huumausaineisiin muutaman vuoden sisällä, mutta saat tehdä vielä toistaiseksi töitä 2) menetät mahdollisesti työpaikkasi vieroitushoidon vuoksi, mutta saat pitää elämäsi. Hmm.