Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narkkari(ko)?

Vierailija
12.05.2014 |

Minulla on omistusasunto, vakituinen työpaikka sekä olen huumeriippuvainen, kysy minulta jotain? 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettiny oon sitä kesälomaakin, mut kun kuitenkin on erittäin läheiset välit perheen kanssa ja ne ei tiiä asiasta. Ja siellä klinikalla ei tosiaan saa puhua kenenkään kanssa ensimmäisen viikon aikana ja senkin jälkeen vaan ennalta sovittujen ihmisten kanssa.

Enkä tässä kohassa enää haluais tuottaa sitä pettymystä, tai siis siinä kohdassa ainakaan kun kaikki lopumassa. Meillä soitellaan päivittäin.

Vierailija
22/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 22:34"]Miettiny oon sitä kesälomaakin, mut kun kuitenkin on erittäin läheiset välit perheen kanssa ja ne ei tiiä asiasta. Ja siellä klinikalla ei tosiaan saa puhua kenenkään kanssa ensimmäisen viikon aikana ja senkin jälkeen vaan ennalta sovittujen ihmisten kanssa.

Enkä tässä kohassa enää haluais tuottaa sitä pettymystä, tai siis siinä kohdassa ainakaan kun kaikki lopumassa. Meillä soitellaan päivittäin.

[/quote]

Se pettymys ja järkytys tulee kuitenkin,joten eikö olis parempi vaan kertoa asia ja mennä hoitoon kuin se että se selviää ikävimmällä mahdollisella tavalla.Kuukauden suljettu katko tuskin riittää muuhun kun pahimpien vieroitusoireiden selättämiseen,varsinainen kuntoutuminen alkaa vasta sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole hankkinut lapsia?

Vierailija
24/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kaikki on loppumassa?

Vierailija
25/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut aineet tuttuja ja itseasiassa piiskaa ja mässyjä käytän itsekin, samoin joitakin lääkekännejä, kolaa yms. Pilvee/pameja sitten seuraavien päivien oloihin. Ihan juhlakäytössä. Kerran sorruin jonka jälkeen juhliminen selvinpäin/pelkällä alkoholilla ei tuntunut enää miltään. Käytän siis aina kun viihteelle lähden. Ne viikonloput kun ollaan miehen kans kotona on rauhallisia ja ihan tavallisia, mut silti ajatuksissa pyörii kama.

Ja sit yks kysymys: lyricat ei oo mulle ihan auennut enkä ole kokeillut.
Miten tarkalleen vaikuttaa ja mikä aine?

Vierailija
26/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen vai mies?

Et voi jatkaa tuota loputtomiin, lopeta nyt. Vaatiihan se paljon henkisesti, sekä fyysisesti, mutta on sen arvoista.

Vierailija
27/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit olla töistä sairaslomalla sen katkokuukauden. Mulla on ystävä, korkeasti koulutettu ja erittäin hyvässä duunissa ja oli bentsojen ja yliksen takia katkolla ja töistä pois. Meni a-klinikan kautta työterveyslääkärin lähetteellä.

Kysehän on nyt siitä, että haluatko todella lopettaa. Kuukausi on lyhyt aika elämästä jos sitä katkon pituutta mietit, mutta sillä on pitkäkestoiset vaikutukset sun tulevaisuuteen.

Käytän päihteitä joskus itsekin, mutta pelkkää yliksen viihdekäyttöä. Tajuan kyllä mistä on kyse ja tsemppiä sinulle ja sympatiaa, mikäli sitä kaipaat :)

Sinuna kertoisin läheisillesi ja nostaisin kisaan pöydälle. Asiat lähtevät purkautumaan ja sun olosi on helpompi kun ei tarvitse salailla. Musta silti kuulostaa että keksit nytkin vähän tekosyitä jatkaa nykyistä elämäntapaasi ja enemmän harkitset vasta käytön lopettamista. Et niinkään ole vielä varma haluatko subusta yms eroon lopullisesti.

Vierailija
28/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja kerro mullekin noista lyricoista? #28

Vierailija
29/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis loppumassa kaman veto. Toisaalta kyllä ymmärrän pountin kertomisessa, parempi kai se olis ennen kun sairaalasta tai ruumishuoneelta soitetaan. Sitä vaan tahtoo uskoo parempaan huomiseen, parempaan ettei enää edes ole mitään kertomista. Ei vaan tahtos särkeä muiden ihmisten sydäntä sen takia, että on niin itsekäs ja heikko.

Lapsia ei ole sen takia, että en ole vielä löytänyt sellaista parisuhdetta, jossa voisin ajatella tekeväni lapsen tähän maailman ja takaavani heille onnellista lapsuutta ja hyviä lähtökohtia. Toivon todella joku päivä löytäväni rinnalleni ihmisen, jolla on samanlaiset arvot ja, joka rakastaisi minua vilpittömästi.

Vierailija
30/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 21:58"]

Paikallisella vieroitusklinikalla olen käynyt puhumassa asiasta ja kertonut halustani vierottautua. Ainut vaihtoehto mitä he voivat tarjota on se, että menisin suljetulle katkolle vähintään kuukaudeksi.

Kuinka moni teistä voisi olla noin vain kuukauden poissa töistä?

En ymmärrä miksi apua saadakseen pitää olla siinä kunnossa ettei ole työtä eikä asuntoa.

[/quote]

Paras ystäväni miehineen ovat entisiä narkkareita. Toki heillä ei ollut töitä silloin kun katkolle pääsivät, mutta asunto kylläkin ja samassa asuvat tänäkin päivänä.  Vanhemmilleen ystäväni väitti menevänsä katkolle bentsojen takia (he eivät siis tänäkään päivänä tiedä, että tyttärensä oli narkkari), muille kavereille taas kertoi menevänsä vanhempiensa luokse kuukaudeksi (vanhemmat asuvat kaukana). Minä olin ainoa, joka tiesi asioiden oikean laidan.

Onko sinulla hyviä ystäviä, sellaisia jotka tietävät käytöstäsi, mutteivät ole huumepiireistä? Uskaltaisin sanoa, että sellaiset olisivat nyt korvaamattomia tilanteessasi.

Vierailija
31/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lyricoista kertoisin kyllä muuten, mutta taitaa keskustelua poistua sen jälkeen.

Vierailija
32/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et voi perheellesi kertoa, sano että oot väsyny ja sun tarvii olla hetki rauhassa ja kerro milloin otat yhteyttä.

Vierailija
33/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tämä ei ole ollut minulle mikään tekosyy. Minulle ei ole ikinä puolella sanallakaan mainittu, että voisin hakea sairausloma todistuksen myös muuta kautta. 

Onko kenelläkään tietoa, että kun työterveyteni on Suomen Terveystalo niin miten siellä suhtauduttaisiin, jos kertoisin tilanteestani ja siitä, että olisin valmis katkolle, jos saisin heiltä sairausloma todistuksen töihin? Tämänkään ei ole tekosyy, mutta olen kuullut, että jos vaikka sairastun syöpään kuusikymmentä vuotiaana niin en saa mitään kipulääkkeitä siihen, koska papereissani lukee päihde historiastani?

Vierailija
34/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt aineissa? Miksi lyricoista -mitä ne lieneekään - ei voi puhua ilman että keskustelu poistuu?

Vierailija
35/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa Terveystalosta erikseen aika lääkärille, jolla on ymmärrystä ja joka puhuu suomea. Mä pyydän aina sieltä nimen omaan aikaa sellaiselle lääkärille joka kykenee kuuntelemaan. Sano erikseen että sulla on vaikea tilanne.

Vaikka sulla olisi a-klinikan lääkärintodistus niin sun työnantaja ei saa siitä muille työpaikalla kertoa. Sitä paitsi niin kuin moni sanoi, kesä on tulossa. Käytä lomasi siihen. Menet nyt vaan ajoissa klinikalle niin sulle on sitten varmasti paikka siellä kesällä.

JA sä voit pyytää tota tapausta koskien lääkäriltä salauksen sun sairaushistoriaan Terveystalossa ja muuallakin. Niin että siis ainoastaan sinä ja sinua hoitanut lääkäri pääsevät lukemaan sairauskertomuksesi. Mitään tulevaisuuden hoitoja yksi katko ei sulta estä :)

Vierailija
36/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis 28 joka kirjoitti ton 36.

Vierailija
37/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 22:34"]

Miettiny oon sitä kesälomaakin, mut kun kuitenkin on erittäin läheiset välit perheen kanssa ja ne ei tiiä asiasta. Ja siellä klinikalla ei tosiaan saa puhua kenenkään kanssa ensimmäisen viikon aikana ja senkin jälkeen vaan ennalta sovittujen ihmisten kanssa.

[/quote]

Paras mitä voit tuossa tilanteessa tehdä itsesi ja perheesi kannalta on katkolle meno. Itse et pääse huumeista irti joten eiköhän se perhe saa joka tapauksessa tietää ennen pitkää. Vai onko se oikeasti tekosyy kun et tosissasi haluakaan eroon aineista? 

Vierailija
38/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Terveystalon käytännöstä en tiedä, mutta itsellä on päihdehistoria, joka lukee (joissain?) papereissa. Kun jouduin sairaalaan, niin sain siellä kunnon opiaattiannoksen (toiste en halunnut, koska ei ole kiva oksentaa 6h putkeen ja silti kärsiä niistä kivuista +yöunet meni ym.). Tämän kuullessaan päihdesairaanhoitajana toimiva tätini (samassa sairaanhoitopiirissä, mutta eri paikkakunnan sairaala) ihmetteli, ettei heillä anneta mitään opiaatteja tai edes rauhottavia, jos päihdehistoriaa, koska voi laukaista vanhan riippuvuuden. Eli varmaan riippuu myös paikasta (tai sit hoitsu ei tiennyt historiastani). Mutta uskon, että on aika kaukaa haettu, ettet mahdollisessa syöpätapauksessa saisi kivunlievennystä, vaikka miten olisi päihdehistoriaa. Ja esim. eihän yksityiselle mentäessä niillä ole pääsyä sun aiempiin tietoihisi ja voivat määrätä mitä pyydät, eikö näin?

Eikö sitä voi salata (vanhat) potilastietonsa? Ja siten päihdehistoriasta ei pitäisi näkyä tietoja (tai ylipäätänsä mitään vanhoja sairaustietoja, paitsi tietenkin luvallasi). Vai näkeekö se sairaala jossa aiemmin ollut hoidossa tietosi, mutta jos menet toiseen sairaalaan, niin siellä tiedot ei näy? Joku fiksumpi voi noista kertoa, jos tietää paremmin.

Vierailija
39/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuhannesti 28&36, tuo paras neuvo, jonka oon saanu aikoihin :) Yleensä siellä käyn yhdellä ja samalla lääkärillä ja tosi monesti on tehny mieli avautua, mutta ei oo rohkeus riittäny. Mun kauhu skenaarioissa ne kirjoittaa sen mun potilastietoihin ja soittaa työpaikalle.

Ku meillä on töissä joku vähän hassu "sopimus" (siis yläältä päin vaan tullut tiedote) et, jos esimies epäilee alaisen olevan vaikka humalassa on se oikeus määrätä työterveyteen puhallutuksen/verikokeeseen. Tulosta ei ole pakko kertoa, mutta jos ei kerro niin se on automaattisesti positiivinen...

Ja vielä tuosta yhteyden pidosta, läheisillä väleillä tarkoitan todella puheluita joka päivä. Jos ilmoitan, että haluan olla rauhassa ja etäisyyttä niin saan tuplasti enemmän vielä kontakteja. Ihana, että joku välittää ja hyvää tarkoittavat, mutta tässä tilanteessa hmmm...

Vierailija
40/46 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 jatkaa.. Siellä ylempänä tulikin mulle jo vastaus kysymyksiin tietojen salaamisesta. Niin ja wikipediasta tai muualta netistä voi löytää mikä on lyrican vaikuttava ainesosa etc. Ei toki käyttäjäkommentteja.

Ja ap:lle, mikset voisi vaikka perheellesi selittää, että olet menossa kesällä lomalle ulkomaille tai hiljentymisretriitille tjsp, jossa et aio pitää puhelinta päällä (syyksi vaikka työstressit). Siis se katkon eka vk, jolloin ei kontakteja? Ei se, että on joskus käyttänyt aineita tai ollut riippuvainen jostain, välttämättä vaikuta koko loppuelämään negatiivisesti. Kyllä sinäkin olet oikeutettu onnelliseen elämään, jos vain alat takoa sitä siihen suuntaan. T: eräs "paskasta" noussut