Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen löytänyt höyrypuhdistuksen. Paljastui likainen koti.

Vierailija
12.05.2014 |

Kodin hankintana höyryttävä imuri, jolla voi imuroida kuivana tai nestettä tai sitä höyryä ja sen mukana likaa. Järkyttyneenä olen pessyt helvetinkoneellani pieniä lattia-aloja. Hetkä aiemmin luututtu lattia tuottaa imurin nestesäiliöön mustaa lientä. Matoista mitä höyryllä irtoaa en pysty edes kuvailemaan. Tänään höyryimuroin sohvan. Tsiisus. Siis enhän minä mikään kodin ihme ole, mutta olen lähinnä luullut että meillä on sekaista eikä niinkään likaista.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 21:03"]

No nyt meidänkin taloudessa on tämä ihmevehje. Myönnän, etten ollut imuroinut aikoihin millään pelillä, mutta vesisäiliö täyttyi ja tukkeutui JOKAISEN huoneen kohdalla. Pölyä oli niin paljon, että vesi ei ollut enää vettä vaan jonkinlaista pölyliejua. Uutta vettä vaan tilalle ja usvaa putkeen. Olihan aika mykistävä kokemus. Hiki tuli, vaikka puhdistus on tehokasta, on imuri myös aika raskas käsitellä. Tulos kuitenkin motivoi. Ja huoneet tuoksuvat oikeasti puhtaalta, ei "pölynimurilta".

Joku kyseli että miten saumat puhdistuvat perhaiten. Oman kokeiluni perusteella parhaiten sujuu, kun ruuvaa pillisuuttimen kärkeen sen pienen pyöreän nylonharjaosan, höyryttää täysillä ja samalla hinkuttaa vimmatusti saumaa sillä harjalla.

[/quote]

Mistä liikkeestä ostit ja mihin hintaan? Itse katselin, että Prismassa olisi halvimmillaan. Meillä on röpöpintaisessa katossa ilmanvaihtoventtiilien ympärillä mustat likarenkaat joita en saa millään pesulla pois. Voisikohan sitä käyttää myös maalatun cyproc-katon puhdistukseen?

Vierailija
62/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmekään kun kaikki allergiat ja astmat lisääntyy kun kaikki bakteerit tapetaan höyryttämällä tai desinfioimalla. Lika jota ei näe ei mitään haittaa! Jos lattia näyttää luuttuamisen jälkeen puhtaalta niin miksi on hienoa että höyryttämällä siitä lähtee vielä likaista vettä! Ihan oikeasti ihmiset, vähän multaa kynsien alle, koiralta pusuja ja suihkuun vasta kuin pakko. Eliminoitte myös kaiken hyvän ympäristöstänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 23:29"]

Ihmekään kun kaikki allergiat ja astmat lisääntyy kun kaikki bakteerit tapetaan höyryttämällä tai desinfioimalla. Lika jota ei näe ei mitään haittaa! Jos lattia näyttää luuttuamisen jälkeen puhtaalta niin miksi on hienoa että höyryttämällä siitä lähtee vielä likaista vettä! Ihan oikeasti ihmiset, vähän multaa kynsien alle, koiralta pusuja ja suihkuun vasta kuin pakko. Eliminoitte myös kaiken hyvän ympäristöstänne.

[/quote]

Miksi tänne kommentoi kaikki astma ja allergiakammoiset ihmiset. Odotan vastauksia kysymyksiini laitetta käyttäneiltä enkä kaipaa näitä saarnoja.

Vierailija
64/73 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoo ton! Tahtoo!

Vierailija
65/73 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on se jurina pari kertaa tekee,onko se jokin merkkiääni ??? 1905 malli höyryimuri

Vierailija
66/73 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 15:12"]

mikä on se jurina pari kertaa tekee,onko se jokin merkkiääni ??? 1905 malli höyryimuri

[/quote]

Ei vaan höyryvesisäiliön moottori. Vesi siirtyy sinne painekattilan puolelle. Ihan normaalia.

Vierailija
67/73 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
68/73 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan sillä puhdistaa keittiön kaapin MDF-ovet?

Vierailija
69/73 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea. Täällä höyrytetty jo 5 vuotta :)

Vierailija
70/73 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:55"]

Saakohan sillä pestyä myös nukkamatot vaiko vain sileäpintaiset? Entä onnistuisiko paksun sijaispatjan pesu?

[/quote]

erinomaisesti menee ainakin pörrömatot, ja huh, just sitä perverssiä mitä niistä lähtee.... :DDDD otan joko kevyellä höyryllä vain, tai sitten jos haluaa oikein työstää, niin pitää ottaa matot parketilta pois kylppäriin ja antaa kuivua varmasti. joustin -sekä sijauspatjat on tullu imuroita jo monesti, samoin verhot, sohvat ja monta muuta mestaa. sileää mattoa ei kannata kovin kovalla teholla ottaa, se alkaa muuttaa muotoaan.

Vierailija
71/73 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Ellokselta tilattu ostostv höyrymoppi ja olen sillä parketit nyt kolmesti puhdistanut. Hyvin on likaa lähtenyt mikrokuitu moppiin ja ei ole mitään haittoja näkynyt parketissa. Sohvan menin puhdistamaan varmaan liian suurella teholla ja sohvan tekstiilimateriaali siitä jotenkin kärsi. Mutta muuten oiva vempain!

Vierailija
72/73 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 21:01"]

Kyllä ne liat lähtee kun imuroinnin jälkeen moppaa vedellä ja jotain pesuainetta. Edes kerran viikossa.

[/quote]

Tahrathan kyllä tosiaan moppaamalla lähtevät, mutta muuten se on ollut minusta aina lian siirtämistä pisteestä a pisteeseen b veden mukana. 

Ja kyllä, olen pahimmillaan luutunnut samaa tilaa päivittäin.

[/quote]

Kuka kehari moppaa vedellä vielä 2014? Huhhuh.

Vierailija
73/73 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 19:21"]

Minulla on tuollainen ja olen irroittanut sillä tapetit. Ihan tarkoituksellisesti. Seinät ja kaakelit puhdistuu sillä hyvin. Lattiaan se sopii myös. Mutta mielestäni se on työläs vekotin. Tulee pyyhittyä nopeammin rätillä. Mietin myös, mitä se tekee eri materiaaleille. Rikkooko se maalipinnan, koska sitä suositellaan ennen maalausta tehtävään seinän pesuun. Silloin tarkoitus on puhdistaa rasvat ja karhentaa vanhan maalin pinta.

[/quote]

Minua kiinnostaa, kestääkö laminaattilattia höyrypuhdistuksen tuolla imevällä kapistuksella. Sillä ei-imevällä koneella en uskaltaisi laminaattia höyrytellä.

[/quote]

Moni käyttää tuota menestyksellä myös laminaattiin, mutta yritys ei virallisesti suosittele sitä käytettäväksi mahd. vaurioituvilla puulattiapinnoilla.