Olen löytänyt höyrypuhdistuksen. Paljastui likainen koti.
Kodin hankintana höyryttävä imuri, jolla voi imuroida kuivana tai nestettä tai sitä höyryä ja sen mukana likaa. Järkyttyneenä olen pessyt helvetinkoneellani pieniä lattia-aloja. Hetkä aiemmin luututtu lattia tuottaa imurin nestesäiliöön mustaa lientä. Matoista mitä höyryllä irtoaa en pysty edes kuvailemaan. Tänään höyryimuroin sohvan. Tsiisus. Siis enhän minä mikään kodin ihme ole, mutta olen lähinnä luullut että meillä on sekaista eikä niinkään likaista.
Kommentit (73)
Päälle 600e?? Joo, saa jäädä kauppaan. Imuroin ja moppaan entisellä tavalla. Mulla on 50 euroa maksanut höyrypuhdistin jolla höyrytetään autoa ja keittiön tasoja jne kiiltäväksi silloin tällöin mutta en kyllä höyryttäisi koko taloa, tekisi varmaan hallaa laminaatillekin?
Eikä kaiken tarvitse steriiliä ollakaan.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 21:13"]http://prisma.s-verkkokauppa.fi/fi/prisma/karcher-sv-1905-imeva-hoyrypuhdistin?cm_mmc=adwords-_-search-_-_inurl:prisma.s-verkkokauppa.fi-_-b&gclid=CKWi3aH-pr4CFQeWtAodnyUAFQ
Nyt löyty!
[/quote]
Eihän tolla voi puhdistaa kuin "kodin kovia pintoja"? Millä laitteella voi sohvat ym. höyryttää?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 21:13"]http://prisma.s-verkkokauppa.fi/fi/prisma/karcher-sv-1905-imeva-hoyrypuhdistin?cm_mmc=adwords-_-search-_-_inurl:prisma.s-verkkokauppa.fi-_-b&gclid=CKWi3aH-pr4CFQeWtAodnyUAFQ
Nyt löyty!
[/quote]
Eihän tolla voi puhdistaa kuin "kodin kovia pintoja"? Millä laitteella voi sohvat ym. höyryttää?
[/quote]
Höyrypesurilla mikä ei ime.
Mä vaan linkkasin ton ap:n laitteen kun vihdoin löysin sen.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 21:13"]http://prisma.s-verkkokauppa.fi/fi/prisma/karcher-sv-1905-imeva-hoyrypuhdistin?cm_mmc=adwords-_-search-_-_inurl:prisma.s-verkkokauppa.fi-_-b&gclid=CKWi3aH-pr4CFQeWtAodnyUAFQ
Nyt löyty!
[/quote]
[/quote]
Taitaa olla tekstissä virhe, just tuolla nimittäin voi putsata myös tekstiilit höyryllä. Mukana tulee varmaan kymmenen erilaista suutinta.
Miksi kukaan pelkästään höyryttäisi sohvaa tai auton verhoilua? Juju on just siinä, että höyryllä irtoaa lika ja samalla pyyhkäisyllä kosteus ja lika imetään pois. Ja siihen on toi sv 1905 tarkoitettu.
t: 20
Mikrokuitumopit imevät itseensä myös likaa, toisin kuin tavalliset lankamopit, jotka tosiaan vain siirtävät likaa paikasta toiseen. Mutta en silti väitä, etteikö tuollainen höyrypesuri olisi hyvin tehokas ja hyödyllinen, varsinkin kun sillä voi puhdistaa noita sohvia yms.
Jännä ettei kukaan ole vielä maininnut nestesuodattimellisen imurin kaikkein tärkeintä ominaisuutta: poistoilma on kutakuinkin pölytöntä, kun imuroitu pöly (olkoon kuivaa tai kosteaa) päätyy siihen nesteseen eikä imurista pukkaa hienoa pölyä ulos. Siitepölyallergisille ihan ehdoton peli.
Mun on saatava tollanen! Kiitos vaan tästä uudesta pakkomielteestä :D
Tarkoitin mikrokuitumoppia, hyvä on ja lika irtoaa.
Liian kallis, en omaksi osta vaan vuokraan. Pari vuorokautta maksaa n.60€ , siinä ehtii imuroida kaiken mitä tarvitsee, eikä jää kone vanhenemaan käsiin.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 23:26"]Liian kallis, en omaksi osta vaan vuokraan. Pari vuorokautta maksaa n.60€ , siinä ehtii imuroida kaiken mitä tarvitsee, eikä jää kone vanhenemaan käsiin.
[/quote]
Mistä? Kuola valuu...
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 23:26"]Liian kallis, en omaksi osta vaan vuokraan. Pari vuorokautta maksaa n.60€ , siinä ehtii imuroida kaiken mitä tarvitsee, eikä jää kone vanhenemaan käsiin.
[/quote]
Mistä? Kuola valuu...
Ap palasi katsomaan alotustaan ja huomasi että keskustelu on käynyt vilkkaana. Jäi nimittäin sanomatta, että olen pienen totuttelujakson jälkeen luopunut kokonaan tavallisesta imurista, eli konetta tulee nyt käytettyä myös tavalliseen imurointiin. Sellaisenakin se on tehokas, paljon tehokkaampi kuin meidän vanha tavisimuri.
Olen myös haaveillut tuollaisesta höyryimurista..mietittyttää vain kun asumme vuokralla ja meillä on lattiat muovimattoa ja monissa höyrypuhdisyajissa sanotaan ettei käy muovimatolle :(
Saakohan sillä pestyä myös nukkamatot vaiko vain sileäpintaiset? Entä onnistuisiko paksun sijaispatjan pesu?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 12:43"]
Älkää ny ainakaan laminaatti- tai parkettilattiaa sillä puhdistako, se työntää vesihöyryn lattian saumoihin ja muutamien käyttökertojen jälkeen lattia on pilalla. Puhdasta sillä kyllä saa, mutta kuten useammassa tutkimuksessa on todettu, pieni lika on ihmisille terveyden kannalta parempi vaihtoehto kuin kliininen puhtaus...
[/quote]
Pah. Vuosia olen 6-10 kertaa vuodessa höyryttänyt laminaatit joku sopiva rätti (mikrokuituliina, vanha sukka, mitä milloinkin) lattia-karva-suuttimen ympärille käärittynä eikä ole miksikään mennyt. Ei tarvitse mitään pesuaineita, joista muuten vaikka kuinka laimeana seoksena jää vain läiskät. Tämä siis ei-imevällä koneella. Saumojen yli lakattu parketti olisi vielä vähemmän arka.
Vanhojen tapettien repimiseen myös ainoa laite mikä toimii. Saumauslaastin värin saa myös takaisin vaikka 30 vuoden takaa jos on intoa, mutta harvemmin niin perusteellisesti on.
En ikinä hankkisi mitään höyrytintä. Kodissa kuuluu olla likaa ja bakteereita, jotta tässä jo ennestäänkin varsin hygieenisessä maailmassamme olisi edes jotain työtä vastustuskyvylle, ettei se ala turhista reagoimaan ja kehitä allergioita. Pienille lapsille etenkin tosi tärkeetä altistua pöpöillekin. Kyllä normaali imuri ja lattioiden pesu silloin tällöin miedoilla pesuaineilla riittää vallan mainiosti.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 23:34"]
... Sitten he yhdessä ihmettelevitä allergioiden lisääntymistä...
[/quote] Siihen tuskin pelkällä höyrypuhdistimella on suurtakaan osaa, vaan sillä että täällä länsimaissa elinympäristö muutenkin on steriili eivätkä ihmiset enää altistu vahvoille mikrobeille. Ennen, kun elettiin läheisessä kontaktissa esim. karjan kanssa, altistuminen oli ihan eri luokkaa. Ennen esim. altistuttiin tuberkuloosibakteerille, ja se oli aikamoinen sysäys vastustuskyvylle, ainakin niille jotka eivät itse tautiin sairastuneet. Jääkaappeja ei ollut, ja ihmiset olivat tottuneet aivan erilaiseen ja rajumpaan bakteerikantaan kuin nykyään. Nykyäänkin maaseudulla lapset ovat harvemmin allergisia, eikä sillä juurikaan ole tekemistä sen kanssa, onko heillä kotona siistiä vai ei.
Täällä yksi tuollaisen höyryimurin omistaja. Vihaan siivousta, mutta tuolla vehkeellä se on tietyllä perverssillä tavalla mielenkiintoista. Varsinkin se osuus, kun vesisuodatinsäiliö kaadetaan lopuksi pyttyyn ja voi tarkkailla mitä kaikkea asunnosta onkaan irronnut. Mun mieskin innostui putsaamaan sillä kylpärin saumoja. Oli jotenkin suorastaan liikuttavaa, kun iso mies tohottaa höyryä lattianrajaan ja hihkuu innoissaan "tää menee ihan kun teeveeshopissa" :D