Ei jumalauta! Mies huusi naukuvalla äänellä ruokaa laittaessaan
Mä en kestä! Mies laittaa ehkä kerran kahdessa viikossa ruoan. Muutoin kokkailut on vastuullani. No, tänään hän alkoi väsäämään jauhelihakastiketta. Itse ajattelin kerrankin ottaa rennosti ja katsella tv:tä. Hetken kuluttua kuuluu ärsyyntynyt ja naukuva ääni: voitko tulla edes laittamaan makaronit kiehumaan kun käteni ovat sidotut jauhelihan ruskistamiseen. Vesi siinä kiehui jo yli äyräiden ja mies sinkoilee ympäri keittiötä. Olen myös joutunut sanomaan mikä kattila kastikkeelle sekä millä kastiketta voi sekoittaa kun kaikki lastat pesukoneessa. Ei jumalauta!
Ja nyt se siis on kiukkuinen kun joutuu yksin tekemään koko ruoan. Ja ps. voitte vaan kuvitella missä kunnossa keittiö on ja kuka sen siivoaa. Hän on sentään laittanut ruokaa.
Kommentit (402)
Plaah... Taas näitä kavereita :/
En tiedä mikä noihin auttaa kun itsellä ei ole kokemusta tuollaisista kumppaneista (eikä tule olemasnkaan).
Ihan ku mun mies, en anna sen nykyään laittaa ruokaa vaikka joskus se haluiskin. Mielummin teen itse ja syön hyvää ruokaa kuin syön paskan makusta ruokaa ja siivoan koko keittiön katosta lattiaan + joudun vielä neuvomaan koko operaation ajan vieressä kuitenkin... joo, mun mies eli valmisruoalla ennenku tavattiin.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 16:39"]
Ihan ku mun mies, en anna sen nykyään laittaa ruokaa vaikka joskus se haluiskin. Mielummin teen itse ja syön hyvää ruokaa kuin syön paskan makusta ruokaa ja siivoan koko keittiön katosta lattiaan + joudun vielä neuvomaan koko operaation ajan vieressä kuitenkin... joo, mun mies eli valmisruoalla ennenku tavattiin.
[/quote]
Miehesi on saanut sinut pussiin ja sitä hän tahtoikin. Esitti avutonta aikansa. ;)
Heh :) Minunkaan mies ei osaa ruokaa laittaessaan tehdä kuin yhtä asiaa kerrallaan ja ei osaa yhtään priorisoida ruuanlaiton järjestystä. Jos en ole vieressä vahtimassa, niin se on tyyliä; riisi laitetaan kypsymään vasta kuin kastike on jo valmis. Kerran mies teki ruokaa meille kun olin töissä, se oli jauhelihanakkikastike. Alkaa edelleen naurattamaan, vaikka tästä on jo vuosia :D
Meillä mies kyllä auttaa kivasti keittiössä ja on aina apukokkina mukana. Pilkkoo ja tekee mitä pyydän, mutta kyllä se pääkokin pesti on aina minulla.. ehkä ihan syystäkin.
Pidä huolta, että se on mies, joka siivoaa jälkensä, kun kerta sotkeekin järjettömästi! Muuten olen sitä mieltä, että toinen laittaa ruokaa ja toinen siivoaa. Ehdottomasti myös lapset osallistuvat yhteiseksi hyväksi tehtäviin kotitöihin!
Mun mies on juuri parasta aikaa tekemässä meille intialaista ruokaa keittiössä :D
Niin ne miehet vaan on erilaisia!
"Naukuvalla äänellä" ja "sinkoilee"...aaahhhahahaa. :D Hauskan eläväistä tekstiä.
Joo, meillä mies tekee välillä ihan samaa jos vaikka olen just istahtanut sohvalle. En muista tarkalleen mikä juttu oli viimeksi mutta sitä itseäänkin rupes naurattamaan kun sanoin, että halusit sitten mut vaan ylös sohvalta...! Ja mä siivoan kans meillä yleensä keittiön. Saas nähdä miten kotityönjako menee kun palaan työelämään.
Joo, meillä mies tekee välillä ihan samaa jos vaikka olen just istahtanut sohvalle. En muista tarkalleen mikä juttu oli viimeksi mutta sitä itseäänkin rupes naurattamaan kun sanoin, että halusit sitten mut vaan ylös sohvalta...! Ja mä siivoan kans meillä yleensä keittiön. Saas nähdä miten kotityönjako menee kun palaan työelämään.
Mun mies osaa grillata ja tekee sitä mielellään. Liiankin mielellään. Grilli ja sen siivoaminen on hänen vastuullaan.
Mies osaa myös oikein mainiosti tehdä broilerista kastiketta. Tai jauhelihasta. Keittää perunat, tehdä muusia, laittaa paistin uuniin (ja ottaa sen pois sieltä).
Mutta sitä marinaa: missä on tuo ja tää, kun määä en mitäään löydäää. Ja meillä on ihan tietyissä, samoissa laatikoissa aina ne kapustat, lastat ja kauhat. Kaikki paistamisessa tarvittavat välineet on lähimmässä, ylimmässä laatikossa siinä lieden vieressä. Ja niitä on sen verran, että aina on puhtaita, vaikka osa olisi pesussa.
Kun sitä ei vaan voi avata sitä yhtä ja samaa, lähintä laatikkoa ja katsoa. Ei, kun niitä lastoja on pakko etsiä toisella puolella keittiötä olevasta lusikkalaatikosta tai sen alta kokkiveitsilaatikosta tai jopa jauhokaapista. Siitä lähimmästä laatikosta vaan ei voi katsoa. Ei kykene.
Kerran sain haukut, kun olin ostanut niin merkillistä makaroonia, ettei se kypsy ollenkaan. Kurkistin kattilaan, siellä oli makaronista muodostunutta velliä. Mies yritti keittää makaroonia siten, että kattilan kaikki vesi imeytyisi makarooneihin - kuten siis keitetään riisiä.
Sitä Myllyn paras-pussin suomenkielistä makaroninkeitto-ohjetta ei sitten pystynyt insinöörimies lukemaan, ei. Kyllä on makaroonissa vika, kun ei vesi siihen imeydy!
Lähde lenkille ruuanlaiton ajaksi. Pakota se oppimaan ihan itse tekemään perusasioita.
Ihanaa, että on kohtalotovereita. Naukuva mieheni ei löydä kapsustoja koskaan! Vaikka olisin toisessa päässä taloa, niin huudahtelee keittiöstä: onko koneessa puhtaat vaiko likaiset astiat. Mä en kestä!!!
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 16:38"]
Itsepähän olet miehesi valinnut.
[/quote]
ensi kerralla vien sun miehesi sitten :D
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 13:09"]
Apua, täällä on kivasti mulla kohtalotovereita :D
Miehen tuorein kokkailutuokio oli päätyä sairaalareissuun. Tilanne oli yhtä kaaosmainen kuin aloituksessa kuvasin. Pysyttelin visusti taka-alalla naukumisen välttämiseksi. Miten olikaan kaikki ruoka-ainekaappien ovet ammollaan (taas). Kiltillä tuulella ollessani suljen ovia vaivihkaa miehen perässä, nyt en välittänyt tuota tehdä. Ja kuinkas kävi; mies kumartui tiskikoneesta tavoittelemaan kiireessä jotain kapustaa. Ylösnoustessaan (vauhdilla) kolautti otsalohkonsa ovenkulmaan. Armoton vekki ja veri lensi.
Hiukan oli mies kärtsynä kun mä hirnun enkä saa koottua itseäni. ap
[/quote]Sullahan varsinainen Hessu Hopo on miehenä