Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinkahan monella muulla kotiäidillä on tämä tilanne, että

Vierailija
12.05.2014 |

päivässä on käytännön sanelemana nolla tuntia omaa aikaa, jos ei lasketa sitä aikaa, jolloin olen yöllä muutaman tunnin heräämisten välillä itse unessa? Mulla ei siis ole päivän aikana yhtään ainoaa tuntia, eikä hetkeä omaa aikaa. On niin monta eri-ikäistä lasta tarpeineen, ettei ole päiväunilla koskaan kaikki yhtä aikaa. Mä myös nukun yhden lapsen kanssa perhepetissä, jonka viereen nukahdan yöksi, ei siis sitäkään aikaa itsekseen vietettäväksi, kun kaikki nukkuisivat. En valita, mutta mietin vain, että kuinka usealla on tämä tilanne kuin mulla. Tämä tilanne on jatkunut nyt kohta kaksi vuotta ja kotiäitiyttä on takana kuusi vuotta. Tottakai mies ottaa lapsia ja omia hetkiä toisinaan järjestyy, mutta noin niinkuin tavallisena arkena tilanne on tää.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella muulla, ja selviävät siitä ilman mitään erityistä taistelua tai masennusta yms humpuukia. Tuliko shokkina?

Vierailija
2/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti monelle, siksi on ihan kivaa, jos on onnistunut valikoimaan hyvän isän lapsilleen. Mulla on ollut päävastuu lapsista ja huushollista, mutta mies on jäänyt mielellellään olemaan lastensa kanssa iltaisin, että mä pääsin harrastamaan. Kun sai ihan sitä omaa aikaa, niin lastenkin kanssa jaksoi paljon paremmin ja hyvin huomasi, kun ei käyttänyt hyödyksi omaa aikaa, niin alkoi kaikki tuntumaan kurjemmalta, elämä oli pelkkää siivoamista, lapsilla enemmän huonoja päiviä jne. Mä itse rakastin olla kotiäitinä, mutta kyllä siihenkin kuuluu se itsekäs itseänsä huomioiminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en selviäis tuosta järjissäni. On vaan ihan pakko saada olla yksin/ omassa rauhassa silloin tällöin (vaikka muita olisikin kotona). Onneksi mun lapset on nyt jo niin isoja, että omaa aikaa järjestyy ihan itsestään.

Vierailija
4/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä taistele, enkä masennu, mikä kommentti tuo oli kakkonen? Mä vain olen huomannut kaveripiiristäni, että monelle se oma aika päivässä on automaattista, ja meidän tilannetta kauhistellaan. No, ihan vain uteliaisuuttani tein avaukseni.

T: ap.

Vierailija
5/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä perhepeti? Minä en ainakaan saisi nukuttua jos sänky olisi täynnä kakaroita.

Vierailija
6/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinä siis nukahdat perhepedin viereen?

Vierailija
7/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on aina ollut tuo tilanne, mutta onneksi en ole kaivannut koskaan mitään "omaa aikaa". Minulla on oikeastaan omaa aikaa koko ajan, koska ajatukseni ovat yksityisiä, ja voin olla ajatuksissani ihan missä vaan, vaikka ympärilläni olisi kuinka paljon ihmisiä.

Vierailija
8/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin otan vaikka väkisin sen oman aikani. Laitan tenavat esim töllön ääreen hetkeksi ja juon kupin kahvia ja surffailen netissä tms. Kyllä lastenkin on opittava odottamaan vuoroaan. Kun mies tulee illalla töistä ja on syönyt ruuan ja katsonut uutiset, minä vaan häippäisen koiran kanssa siitä lenkille. Ovelta huudan vain heipat, tunti omaa aikaa järjestyy tosta vaan. Joskus herään tuntia aikaisemmin aamulla, että saan rauhassa lueskella hiljaisuudessa. Kyllä sitä aikaa on kun sitä tekee, vaikka joka päivä.

Vierailija
9/9 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut saisi kärrätä johonkin, jos omaa aikaa ei olisi. Pää käy koko ajan, ja jos en saa tilaa kuunnella sitä, se tulee kipeäksi. Päivä toisen tarpeissa kiinni- ja varallaoloa menee vielä hyvin, kun illalla saa olla itsekseen. Minusta se on ihan hullu ajatus, että kenenkään pitäisi olla koko ajan kiinni lapsissaan.