Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä lapsellisella on taas omaa aikaa?

Vierailija
12.05.2014 |

Nimim. Epätoiv 1veen äiti :D

Milloin saa taas syödä, käydä vessassa, lukea lehteä jne? Tällä hetkellä ei mikään onnistu hetkeäkään. Vessassakin lapsi täytyy pitää sylissä tai muuten kiljuu kurkku suorana...

Omaa aikaa odotellessa :)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuorimmainen nyt 18v eikä vieläkään omaa aikaa.

Vierailija
2/27 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun lapsi muuttaa pois kotoa.

T. Kehitysvammaisen lapsen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on monta vuotta vietetty sitä omaa aikaa :) Olemme 44v pariskunta. Lapset 27v ja 25v. Asunneet omillaan jo useita vuosia. Molemmat olivat siinä 17v iässä, kun muuttivat omilleen.

Sitä ennen oli harrastusta, kavereita jne jolloin sitä omaa aikaa oli. Kyllä se alkaa helpottamaan siinä vaiheessa, kun lapsi aloittaa ekan luokan :)

Vierailija
4/27 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se riipu lapsesta ja perhetilanteesta. Mulla on 3-vuotias, ja koko ajan on ollut omaa aikaa.

Vierailija
5/27 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuorin 4 vee ja kyllä mulla on jo omaa aikaa jonkin verran...

Vierailija
6/27 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaisin ja viikonloppuisin. Lapsellani on hoivaava ja osallistuva ISÄ!

Vierailija
7/27 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaan kanssa on jo paljon helpompaa.

Ainakin meidän lasten kanssa on kaksi ensimmäistä vuotta ollut työläimmät, mutta sitten on helpottanut :)

Toinen iso helpotus on ollut koulun alku. Vaikka aluksi siinä oli aikataulujen vääntämistä ja uuden opettelua, mutta pk-rumban jälkeen se on tuntunut kovasti helpommalta.

Meillä kaikki lapset ovat nyt koululaisia (alakoulussa) ja vanhemmillakin taas omaa aikaa kun lapset vierailevat kavereiden luona ja ulkoilevat keskenään.

Vierailija
8/27 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 5-vuotias ja omaa aikaa on runsaasti, tykkää leikkiä paljon huoneessaan omilla leluillaan ja tykkää mennä isovanhemmille yökylään. Kohta on taas vaipparumba edessä, miltäköhän se mahtaa nyt tuntua kun on jo muutaman vuoden saanut nauttia omasta ajasta? :D

Vierailija
9/27 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman ajan määritelmäkin on vähän eri lapsen iästä riippuen. Itse en enää "omaksi ajaksi" laske lehden lukemista, vessassa käymistä tai kahvin juomista, vaikka varmaan vauva-aikana niin teinkin. Nykyään omaa aikaa on se, kun pääsee ovesta ulos yksinään tai muut perheenjäsenet ovat poistuneet ovesta ulos.

Mutta siis, kyllähän se alkaa helpottaa heti, kun lapsi alkaa viihtyä vähän omissa oloissaan (ja kun eroahdistus helpottaa, siitä varmaan AP:n tapauksessa enimmäkseen kyse). Joku aiemmin, toinen myöhemmin.

Mutta sitten sellainen juttu, että lapsethan viihtyvä yleensä niin pitkään omissa oloissaan, kuin äidillä ei ole mitään "omaa tekemistä". Mutta annas olla kun saat kahvikupin eteen ja lehden auki, niin eiköhän yhdellä ole pissahätä ja toisella palapelin palat solmussa...

Vierailija
10/27 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös isä osallistuu ja viettää mielellään aikaa pojan kanssa. Poika on nyt 7kk ja joka päivä saan kyllä hengähtää. Kun olin kipeänä, mies otti hetkeksi vastuun koko taloudesta. Tietysti mies saa myös omaa aikaa eikä se onneksi tarkoita hänellä baarissa notkumista :)

Vierailija
11/27 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 11:20"]

Tässä on monta vuotta vietetty sitä omaa aikaa :) Olemme 44v pariskunta. Lapset 27v ja 25v. Asunneet omillaan jo useita vuosia. Molemmat olivat siinä 17v iässä, kun muuttivat omilleen.

Sitä ennen oli harrastusta, kavereita jne jolloin sitä omaa aikaa oli. Kyllä se alkaa helpottamaan siinä vaiheessa, kun lapsi aloittaa ekan luokan :)

[/quote]

Jopas muuttivat nuorina omilleen? Ettekö ole huolissanne? Käyvätkö usein kotona, viipyvätkö pitkään tai siis miten alussa oli kun olivat vain tuon 17v.?

Vierailija
12/27 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo äitiin takertuminen ole aika yleistä vuoden iässä? Vai onko lapsi ollut vaativa koko ajan? Onko isä kuvioissa?

Vierailija
13/27 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa aikaa on vasta sen jälkeen kun lapset muuttaa pois kotoa.

Vierailija
14/27 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli just tossa 1-wee paikkeilla hirvittävä äitikausi. Nyt muksu on 1v 5 kk eikä äiti vois vähempää kiinnostaa. Se loppu ihan ykskaks, eräänä aamuna se vaan alko puuhailla omiaan. Eli jo huomenna sulla saattaa olla ihan toinen tilanne!

Vierailija
15/27 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 11:32"]

Omaa aikaa on vasta sen jälkeen kun lapset muuttaa pois kotoa.

[/quote]

Erikoiset olosuhteet, jos noin pääsee käymään.

Vierailija
16/27 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just toi ikä oli pahin! 1,5-vuotiaan kanssa on jo paljon helpompaa!

Vierailija
17/27 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun nuorimmainen on noin kolmevuotias. sitten alkaa se kun omaakin aikaa löytyy kun lapsi kiinnostuu leikkimään itsekseen tai katsoo telkkaria tai leikkii sisarusten kanssa.

Vierailija
18/27 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin minulla on omaa aikaa, kun muksu katsoo Ti-Ti Nallea telkkarista. Iltaisin ja viikonloppuisin on "kunnolla" omaa aikaa.

Vierailija
19/27 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 11:38"]

sitten kun nuorimmainen on noin kolmevuotias. sitten alkaa se kun omaakin aikaa löytyy kun lapsi kiinnostuu leikkimään itsekseen tai katsoo telkkaria tai leikkii sisarusten kanssa.

[/quote]

Niin minä lasken omaksi ajaksi sen että saan maata sängyllä puoli tuntia suklaalevyn ja Hayday-pelin kanssa ilman että joku lapsista haluaa jotain tai edes puhuttelee minua! Se on omaa aikaa. Samoin se puolituntinen minkä istun parvekkeella ja haistelen kukkia ja juon kahvia. Ilman että joku tarvitsee minua vaan lapset tekevät jotain keskenään lastenhuoneessa tai katsovat telkkaa tms. Jotain mihin minua ei tarvita. Se on minulle omaa aikaa.

Vierailija
20/27 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin lapsi on nyt 6-vuotias, ja pikkuhiljaa alkaa löytyä itselle niitä omiakin hetkiä kun lapset ovat kavereineen pihalla tms. Eli nuorinkin on jo niin iso ettei tarvitse jatkuvaa valvontaa. Kotoa pois en toki voi lähteä, ellei isä ole kotona ja tarvittaessa lasten käytettävissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi