Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 28v nainen ja ihmettelen kun mummoni ei halua olla tekemisissä.

Vierailija
18.12.2020 |

Hän on isäni äiti ja asuu meistä noin 30km päässä. Kaikki tämä että ei halua nähdä on ollut ennen korona aikaakin. Yritin useasti puhelimitse kysyä jos kävisin siellä kahvilla niin mummo sanoi että ei nyt käy kun pitää lakanoita pestä ja kuivata. Aina keksi jonkun syyn miksi ei saanut tai halunnut kylään. Olis kiva käydä sielä joskus mutta en viitsi enää tunkea itseäni väkisin kun kerta en ole haluttu vieras.

Eipä näille mitään mahda joten varmaan parempi pitää radiohiljaisuutta sinne suuntaan. En jaksa aina tyrkyttää omaa seuraa ja en ole perinnön perässä, heillä ei ole mitään perittävää.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko johtua jonkinlaisesta vieraskoreudesta? Että nyt kun oot aikuinen niin mummo ajattelee, että sun tulosi vuoksi on siivottava ja laitettava hienot tarjoilut, kuten muidenkin aikuisten vieraiden kanssa. Meidän mummo pyytää lapsenlapsia aina kylään, mutta kun sinne saavutaan alkaa toi sama mantra että "voi ei mulla kyllä ole mitään kummoista tarjottavaa täällä" ja "voi että kaikki on taas ihan hujan hajan" vaikka talo on ihan viimeisen päälle siivottu ja tarjoilutkin hyviä.  Tai ehkä mummo vaan oikeasti on todella väsynyt? Kyllähän se ikä verottaa ja pihan ja talon pitäminen tiptop-kunnossa ei olekaan enää yhtä helppoa kuin nuorempana.

Vierailija
42/49 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein olet pyytänyt ap mummosi sinun luoksesi kylään. Koska hänellä on siisti koti, odottaa , että sinunkin kotisi on silloin siisti ja olet vieraanvarainen , kun hän tulee. Olen itse mummo ja seurannut sisariani jotka ovat mummoja myös. Ei monikaan lapsistani tai lapsenlapsista pyydä mummoa kylään, tai häntä autolla ,jos ei ole itse ajava tai muuten huonot kulkuyhteydet.

Meistä monista mummoista olisi virkistävää käydä nuorien luona vaikka joskus viikonloppuisin yökylässä.

Sillion kelpasimme ,kun piti olla lapsenpiikana. Siis kysymys on joko tästä tai mummosi on dementoitumassa.

Oman kokemukseni mukaan vanhat ihmiset ei tykkää lähteä kotoaan ja kaikkein vähiten yökylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo ankka asuu maalla ja leipoo omenapiirakkaa.

Mummo ankka on kannibaali ja grillaa jouluna kalkkunaa...

No eikä ole. Ankka (eli sinisorsan kesymuoto) ja kalkkuna on kaksi eri eläinlajia, joilla on todennäköisesti välissään pidempi eriyttävä evoluutio kuin sialla ja ihmisellä.

Se on vähän kuin ihminen grillaisi apinaa joulupöytään?

Eri laji eikö?

Vierailija
44/49 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän Ap. Mulla äidin puolelta vanhemmat jo kuolleet, mutta he olivat perusmukavia ja heitä opin tuntemaankin ennen kuin lähtivät. Isän äiti taas on elossa, mutta ei ole koskaan puhunut mulle yhtään mitään silloin kun siellä ollaan vierailtu tai sukujuhlissa nähty. Tuntuu jotenkin kummalliselta. Aina kun yritän jotain yleisjutustelua heittää niin on vaan hiljaa. Ei ole miekenkiintoa rakentaa häneen enää mitään suhdetta. Taitaa siis koko ihminen kupsahtaa ennen kuin opin tuntemaan :(

Olen myös 28-vuotias nainen.

Vierailija
45/49 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kohtelet mummoasi, tuleeko hänelle tunnet että käy velvollisiudesta.

Kuunteletko häntä keskeyttämättä, oletko aidosti kiinnostunut hänestä ihmisenä jolla on oma tarina, huumori, ystävät ja elämä, vai näetkö hänet pelkkänä mummo-kehona, kävelevänä diagnoosina. Olisitko kiinnostunut hänestä, mikäli hän ei olisi sukua?

Sitten samat kysymykset toisinpäin esitettynä mummollesi.

Totuus suhteestanne on jossain näiden kysymysten sisällä. Saattaa olla että mummosi ei yksinkertaisesti pidä sinua tarpeeksi kiinnostavana seurana.

Vierailija
46/49 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että tämmöset mummot (ja miksei papatkin) yrittää piilotella jotain itsestään.

Vierailija
47/49 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että tämmöset mummot (ja miksei papatkin) yrittää piilotella jotain itsestään.

Ei, vaan he eivät ole tulleet miniänsä kanssa toimeen ja lapsetkin on sitten jääneet vieraammiksi.

Vierailija
48/49 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan he eivät ole tulleet miniänsä kanssa toimeen ja lapsetkin on sitten jääneet vieraammiksi.

Tosi ikävää jos lapsenlapset pidetään etäällä siksi, ettei pidä oman lapsen kumppanista. Luulisi, että kuolinvuoteella alkaa kaduttaa hukattu mahdollisuus. Onneksi omien lasten kaikki isovanhemmat haluavat olla lastemme kanssa tekemisissä.

Vierailija
49/49 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän