Mikä tämä "kohtaus" oli?
Noniin tilanne oli siis todella outo. Katsoin tuossa Suomen peliä ja hermostuin kunnolla tuosta Venäjän taklauksesta. Päässä kiehahti kunnolla. Sitten alkoi henkeä ahdistamaan, joten menin sängyn pohjalle makaamaan. Tuli todella outo olo. Henkeä ahdisti niin, että hengittäminen oli raskasta ja vaikeaa. Päässä huimasi ja sydän tykytti. Tuntui, että sydän tuli ulos rinnasta. Olo oli kuin kalalla kuivalla maalla. Kohtaus kesti ehkä 10 min ja sitten tilanne rauhoittui. Onko kellään ollut vastaavia oireita?
Menin jo netin ihmeelliseen maailmaan googlettamaan... Kävin miettimään tuota paniikkikohtausta. Se on vähän poissuljettu juttu, kun ei tullut sellaista oloa, että kuolisin tai sekoaisin. Oireet tuntuivat siis vain fyysisiltä. Eikä jääkiekkokaan ole nyt niin vakavaa, joten en tajua, mikä minulle tuli :D Tiedän, että kukaan ei voi toimia netissä "nettitohtorina".. Mutta silti, mikähän vitsiläinen se voisi olla?
Kommentit (10)
Ei siinä aina ole sellaista oloa, että kuolee tai sekoaa. Minäkin veikkaan paniikkikohtausta. Ihan vaarattomalta kuulostaa, kun on mennyt noin nopeasti ohi, älä huoli siis. :) Tietysti voit vielä soittaa päivystykseen/terveysneuvontaan, jos haluat varmuuden asialle.
Mä melkein sain vastaavan kohtauksen samasta tilanteesta. Aloin melkein itkemään ja nyt suren taklattua pelaajaa sekä hänen äitiään. Mahtaa tuntua hirveältä, kun ei tiedä kuin pahasti pojalle kävi :(
Paniikkikohtauksessa on kyllä niitä henkisiä oireita mukana aina, kuten epätodellinen olo, kuolemanpelko jne. Voisi olla sydänperäistä, kannattaa soittaa päivystykseen.
Kiitoksia vastauksista! :) Noo en minä päivystykseen kehtaa soitella, tilanne on kuitenkin ohi :) No ehkä se oli jotain paniikkikohtauksen tynkää sitten. Ap.
Mullakin tuli mieleen paniikkikohtaus, itselläni on niitä ollut jo nelisen vuotta. Eikä niissä kaikissa kai ole tullut kuolemanpelkoa mieleen (sekoamispelkoa ei ole ollut vielä).
Muistan kyllä kerran ennen tätä paniikkihäiriötä, kun suutuin puhelimessa yhdelle idiootille (suutun tosi harvoin), ja sydän alkoi hakkaamaan ja piti oikein istua lattialle kun alkoi heikottaa. Yritin siinä lattialla sitten pitää äänen tasaisena ja väitellä hillitysti. Enpä tiedä itsekään mikä se oli, mutta hermostumisesta se johtui.
Ensin jännitit niin että unohdit hengittää ja sitten aloit haukkoa henkeä jolloin sait liikaa happea aivoihin ja taas huimasi, pyörrytti, pelotti...
älä stressaa.
Noin minulle ainakin käy aina kun vedän herneen nenääni. Päässä sumenee ja meinaa kuolla vitutukseen. Olen ajatellut että se on vaan itselleni normaalia vaikka vituttaakin!