Transulkonäkökeskeisyys
Ensinnäkin, mielipiteeni linjaa Rowlingin kanssa siitä että on kaksi sukupuolta joten monikaan ei pidä.
Siitä huolimatta tulen seksuaalivähemmistöjen kanssa toimeen ja heitä ystäväpiirissä lapsen kummista lähtien. Olen kiinnittänyt huomiota että trasihmisiksi itsensä luokittelevat käyttävät paljon aikaa peilin ääressä. Ulkonäkökeskeisyys näkyy viimeisen päälle huolitellussa hiustyylissä, vaatetuksessa tai meikissä. Jonkinlainen varauksellinen/harkitseva käytös täysin rennon olemuksen sijaan. Onko se epävarmuudesta johtuvaa ettei vaikka tukka sekaisin lökäreissä, tahraisissa lenkkareissa, ilman nypittyjä kulmakarvoja tms enää silloin pystytä kulkemaan, pelkoa että tulee enempi ulkopuolisten tuomitsemaksi? Ei ole sinut itsensä kanssa ilman jotain ulkokuoriarmoria?
Selventäkää te tietävät palstalaiset
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kyse ole siitä, että transsukupuolisilla (oletan, että puhut nyt transnaisista, etkä miehistä) kyse on siitä, että heidän pitää läpäistä "naisena" miksi joutuvat käyttämään paljon aikaa näyttääkseen 'naiselliselta naiselta'.
Koska kun katselee miten ihmiset kommentoivat transnaisia, jotka eivät lainkaan laittaudu, niin kai sen ymmärtää?
Ja myös toisaalta ovathan myös osa naisistakin hyvin ulkonäkökeskeisiä, joten onko siinä mitään väärää?
Voisiko nyt joku kertoa, milä on se "naiseus", joka tekee naisen?
Kun p i llu, kuukautiset ja rinnat eivät sitä transaktivistien mukaan ole.
Meikit, korkkarit ja iso tukkako?
Mielen kokemus. Voit kuvitella olevasi vaikka muurahainen jos siltä tuntuu ja loukkaantua jos joku kyseenalaistaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kyse ole siitä, että transsukupuolisilla (oletan, että puhut nyt transnaisista, etkä miehistä) kyse on siitä, että heidän pitää läpäistä "naisena" miksi joutuvat käyttämään paljon aikaa näyttääkseen 'naiselliselta naiselta'.
Koska kun katselee miten ihmiset kommentoivat transnaisia, jotka eivät lainkaan laittaudu, niin kai sen ymmärtää?
Ja myös toisaalta ovathan myös osa naisistakin hyvin ulkonäkökeskeisiä, joten onko siinä mitään väärää?
Voisiko nyt joku kertoa, milä on se "naiseus", joka tekee naisen?
Kun p i llu, kuukautiset ja rinnat eivät sitä transaktivistien mukaan ole.
Meikit, korkkarit ja iso tukkako?
Mielen kokemus. Voit kuvitella olevasi vaikka muurahainen jos siltä tuntuu ja loukkaantua jos joku kyseenalaistaa
Sepä se.
Ja siltikin lakeja muutellaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi häiritä ketään,.Kyllä minä näin heteromiehenä mieluummin hyvän näköisen transun kanssa pelehdin kuin ruman naisen kanssa.
Höpölöpö.
Sinä et ole heteroa nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi häiritä ketään,.Kyllä minä näin heteromiehenä mieluummin hyvän näköisen transun kanssa pelehdin kuin ruman naisen kanssa.
Juuri tulit paljastaneeksi, ettei trans u ole nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?Kai jokainen voi määritettä ihan itse mitä sukupuolta haluaa olla.Onneksi Maailmasta löytyy myös avarakatseisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?Kai jokainen voi määritettä ihan itse mitä sukupuolta haluaa olla.Onneksi Maailmasta löytyy myös avarakatseisuutta.
Olen eri, mutta sukupuoli määrittyy hedelmöityshetkellä. Kukaan ei siis voi itse määritellä, mitä sukupuolta haluaa olla. Voit identifioitua ihan miksi haluat, ja voit kuvitella itsestäsi ihan mitä vain, mutta sukupuolellesi et voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Viittaatko "transulla" transnaiseen? Jos viittaat, niin et ole hetero vaan bi. Transnaiset ovat biologisia miehiä.
Suurin osa transleideistä on autogynefiilejä, eli heillä on fetissi kaikkeen kulttuurisesti naiseudeksi koodattuun: naisten vaatteisiin, naisten biologisiin ominaisuuksiin ja naisten sosiaalisiin rooleihin. Autogynefiilin suurin fetissi on kiihottuminen itsestään naisten vermeissä.
Transsukupuolisia ei olisi olemassa ilman kulttuurisia sukupuolistereotyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin näillä jotka ovat biologisia miehiä ja korjaavat sukupuolen naiseksi (en tunne termejä), niin on pinnassa tämä ulkonäkökeskeisyys. Isot rinnat ja peppu, pitkät korpin kynnet, tekoripset ja pidennykset hiuksissa tai muuten vaan pitkä tukka. Mieltävät naisen tuollaiseksi. Ajatus on etova koska kyse on kuitenkin alkujaan biologisista miehistä ja he esineellistävät naiset noin!. Ei kaikki naiset olet vetyperoksidi blondeja joilla on silarit.
Me bbiologisesti miehenä prosessiin lähteneet olemme (Male to Female), eli transnaisia. Prosessin voi käydä "loppuun asti", tai sitten jättämättä käymättä esim. sukuelinkirurgiassa. En sitä itsekään ole käynyt, enkä välttämättä koskaan käy, koska siitä ei itselleni haittaa ole. Monille muille asia tuntuu olevan kamala. Siis sellaisille, jotka eivät liity millään tavoin elämääni. Mutta se olkoon heidän häpenänsä.
Tissit olen laitattanut, myönnän, mutta olisin varmaan "oikeana biologisena naisenakin" ne hommannut, koska jostakin syystä pidän niistä. Siksi siis laitatin ne ihan itseni iloksi ja joskus joidenkin toistenkin. ;)
En loukkaannu ihmisten monesti törkeistäkin kommenteista. Älkää tekään mieltänne pahoittako kun osaamme loukata takaisinkin tarvittaessa. ;p
Kuka tahansa saa ottaa silikonit ja pepputäytteet ja huulitäytteet sun muut, sinänsä ei kiinnosta kenenkään ulkonäkö pätkääkään. Mutta tuohon on pakko sanoa sen verran, että et pysty mitenkään tietämään, mitä olisit tehnyt tai ollut tekemättä "biologisena naisena", koska et ole koskaan sellainen ollut, vaan kasvanut miehenä. Sinä et muutu naiseksi sillä, että päätät yhtäkkiä tällaiseksi alkaa, etkä mitenkään kykene tietämään miltä tuntuu kasvaa naisena ja olla nainen. Tottakai sinua miehenä viehättää tissit, ja on erittäin loogista että sellaiset otat ensimmäisenä kun päätät alkaa naiseksi.
Voit kuvitella ja leikkiä naista ja siihen nuo ulkoiset hepeneet ja silikonit sopivat oikein hyvin, mutta todellisuudessa se on vain naisen larppaamista miehisestä näkökulmasta.
Särähti myös omaan korvaan tuo tissikohta. Eihän sitä voi mitenkään tietää esim. millaiset rinnat kyseiselle henkilölle olisi kasvaneet jos hän olisi nainen. Se vaikuttaa aika vahvasti silikonien ottoon. Ei naisen keho ole mikään rakentelusetti mihin valitaan mieleiset osat.
Mulla kävi aikoinaan asiakkaana ( sisustusmyymälä ) keski-ikäinen transnainen joka näki hirveän vaivan sen eteen, että näyttäisi joltain 50-luvun pastorin rouvalta. Peruukki, tätimäinen meikki, helmikorut, jakkupuku, järkevä käsilaukku ja matalakorkoiset, arkiset avokkaat. Mulla tuli aina tunne että se larppaa ja mä oon mukana sen pelissä, sivuosan esittäjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanomalla "mieluummin transua kuin naista". Teet siis itse eron, kuten toki suurin osa ihmisistä.
SAIRASTA , EI MUUTA KUIN TEESKENTELYÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin näillä jotka ovat biologisia miehiä ja korjaavat sukupuolen naiseksi (en tunne termejä), niin on pinnassa tämä ulkonäkökeskeisyys. Isot rinnat ja peppu, pitkät korpin kynnet, tekoripset ja pidennykset hiuksissa tai muuten vaan pitkä tukka. Mieltävät naisen tuollaiseksi. Ajatus on etova koska kyse on kuitenkin alkujaan biologisista miehistä ja he esineellistävät naiset noin!. Ei kaikki naiset olet vetyperoksidi blondeja joilla on silarit.
Me bbiologisesti miehenä prosessiin lähteneet olemme (Male to Female), eli transnaisia. Prosessin voi käydä "loppuun asti", tai sitten jättämättä käymättä esim. sukuelinkirurgiassa. En sitä itsekään ole käynyt, enkä välttämättä koskaan käy, koska siitä ei itselleni haittaa ole. Monille muille asia tuntuu olevan kamala. Siis sellaisille, jotka eivät liity millään tavoin elämääni. Mutta se olkoon heidän häpenänsä.
Tissit olen laitattanut, myönnän, mutta olisin varmaan "oikeana biologisena naisenakin" ne hommannut, koska jostakin syystä pidän niistä. Siksi siis laitatin ne ihan itseni iloksi ja joskus joidenkin toistenkin. ;)
En loukkaannu ihmisten monesti törkeistäkin kommenteista. Älkää tekään mieltänne pahoittako kun osaamme loukata takaisinkin tarvittaessa. ;p
Perinteisen sovinistimiehen ajattelua. Tyypillistä trans"naisille". Miehiä olette mieleltänne.