Näkeekö pankit jostakin kaikki lainat ja luotot yms.? Pankkivirkailijoita paikalla??
Eli olen ajatellut hakea lainaa ja mietityttää vaan se, että mun nimellä on aika iso autolaina erään pankin rahoitusyhtiöltä. Auto vaan ei oikeasti käytännössä ole minun ja lainaa en itse maksa. auto on mieheni veljen todellisuudessa ja hän maksaa sen osamaksu erät ja vakuutukset yms. Hän ei nimellään saanut autolainaa ja halusin heitä auttaa.
Eli tuo laina ei vaikuta minun taloudelliseen tilanteeseeni mitenkään, mutta virallisestihan se on minun nimissäni, niinkuin lainakin. Mietin vaan, että jos toinen pankki jostain näkee minulla olevan tuollaisen autolainan, niin en varmaankaan sitä lainaa saa:(
Ajattelin nimittäin olla sanomatta tuosta lainasta mitään, koska se ei käytännössä minun ole.
Kysymys kuuluu siis, että pystyykö pankit tarkistamaan jostakin kaikki lainani ja luottoni? Siis muidenkin pankkien ja rahoitusyhtiöiden antamat lainat??
En tarvitse mitään moraalisaarnaa siitä, että onko käytökseni oikein. Tilanteessani vaan lainaa olisi välttämättä saatava.
Kiitos, jos joku ystävällinen ihminen osaa vastata. Siitä olisi todella apua. En halua tehdä itsestäni typerää pankissa.
Rakkaat siskot apua siis anelen...
Kommentit (9)
Ois kurja juttu, jos valehtelijaksi tms luultas:(
Eikä varmaan kukaan tyhmä nyt enempää lainaa ottas kuin pystyy helposti maksamaan...näin ainakin luulis ja en minä ainakaan!
Johan se kilpailun kannalta olisi tyhmää. Myös asiakkaan yksityisyydensuojan vuoksi noin ei voi tehdä.
sanktiot voi olla kovat, jos pankki niin haluaa ja sen intresseissä on päästä sinusta eroon pikaisesti.
eikä kukaan oo hirteen vetänyt!
Pahimmillaan voi ns erottaa pankista, mut pankkejahan löytyy!!
aika luottavainen olet, jos teet tuollaista ihmiselle, joka ei edes saa omaa lainaa!!!!!!!!!!!!!
Mutta minusta toisia kuuluu auttaa, ja toivoisin, että jos joskus itse olisin sellaisessa tilanteessa niin minuakin autettaisiin.
Järkyintä oli kun kuulin, ettei samaisen perheen vaimon vanhemmat halunneet lähteä takaajiksi siihen autolainaan!! Silloin he olisivat se saaneet nimittäin. Miehen vanhemmat eivät asu Suomessa, joten eivät voineet takaajiksi tulla. Minusta on aivan uskomatonta että vanhemmat eivät tuon vertaa voi auttaa omaa lastaan ja hänen perhettään. Heillä vielä pienet lapset ja mies paiskii niska limassa töitä, että vaimo saa kotona olla lasten kanssa. Ja ovat todella luotettavaia ihmisiä ja tiedän, että lainansa maksavat. Oikeesti niin uskomatonta, kääntää omalle lapselleen selkänsä silloin kun hän ehkä eniten sitä tarvitsisi....
Toki ymmärrän jos omalapsi on joku huumehörhö tai muuten huonosti asiansa hoitava, tai ylivelkaantunut tms. Mutta tavallinen, luotettava perheenäiti. Onneksi mun vanhemmat on aina tulleet takaamaan meidän lasten lainoja jos vaan ollaan tarvittu. Ja niin aion minäkin tehdä, kunhan omat lapseni isoiksi kasvavat ja apua tarvitsevat. Mistä sitä apua voisi saada, jos ei omat vanhemmat edes auta?!
Meni vähän asian vierestä, mutta suututtaa tuollainen ja siksi heitä autoin, kun ei kukaan muu auttanut!
Tuntuu että nykyään kaikki tuijottavat ainoastaan omaa napaansa.
Tsemppiä sulle jatkossa!
En viitsinyt sanoa, vaikken usko, että sillä olisi mitään merkitystä ollutkaan!