Miten jaksan yli viikon verran vanhempieni luona?
Mulle loukkaannutaan verisesti jos en mene yli viikoksi vanhempieni luo viettämään joulua. Mä oon ihan helvetin väsynyt töistä ja henkisesti muutenkin, kun masennus ja ahdistus on viime aikoina vaan pahentunut. Mä en tiedä oikeasti miten jaksan. Stressaan jo valmiiksi sitä kun palaan takaisin kotiin 27.12. ja 28.12. menen töihin rättiväsyneenä ja ärtyneenä.
Tekisi mieli itkeä. En jaksaisi jutella kenellekään enkä esittää iloista. Haluaisin olla vain hiljaisuudessa yksin.
Kommentit (28)
Aika painostavaa tuollainen ajattelu vanhemmilta aikuiselle lapselle.
Annas kun arvaan: Olet töissäkin se, joka "uhrautuu" tekemään kaikkea ylimäärästä? Ja sitten marttyyrina valittaa muille kun on väsynyt ja uupunut jne.?
Kannattaisi ihan tosissaan miettiä, mistä se masennuksesi ja väsymyksesi kumpuaa. Aika usein syy löytyy omista toimintatavoista (ei tietenkään aina).
viikko on liikaa tilassasi.käy 1-2 kertaa.
Hei AP oot siellä just sen verran kun sua itteäs huvittaa. Vaikka vaan 2 tuntia. Jos se on sulle hyvä se on hyvä. Älä pakolla vietä aikaasi siellä missä ei huvita. Ihan sama vaikka he pahoittaisivat mielensä. Sun pitäisi olla sulle se tärkein.
Multa peruuntu joulu kokonaan kiitos koronan. Olen yleensä nähnyt perhettäni vain kerran vuodessa ja se on jouluna. Nyt ei ole sitäkään. Äiti sitten soitti tänään ja sanoi että jos antaisi minulle joululahjaksi jonkinmoisen joulun. Laittaa siis rahaa, että pääsen ostamaan jouluruokaa. Olen sairas ja köyhä ja aika erakko. Tuli tippa linssiin ja olen kiitollinen äidilleni.
Mutta siis pointti on se, että vietät semmoisen joulun kuin haluat. Jos et halua sukuloida montaa päivää niin sitten et tee niin. Joku aina pahoittaa mielensä teet niin tai näin. Mikäli haluat vain olla rauhassa niin tee niin. Älä veny muiden toiveiden mukaan samalla satuttaen itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas mietin, millä ihmeellä saan pojan ja vaimonsa pysymään meiltä poissa. Tämä ei ole mikään opiskelijoille tarkoitettu täysihoitola, vaikka miniällä sellainen oletus on. On vedottu koronaan, on ehdotettu, että aattona soitellaan tai että menisivät vaikka mökille, mutta ei. Kuulemma perhejoulu on nyt tärkeä.
Haha, ongelmaa kerrakseen.
Sanot, että nuoripari voi tuoda tullessaan laatikot, viinit ja jälkkärit. Itse jaksat tehdä ehkä kinkun, kun on vähän flunssainen olo.
Eiköhän heidänkin mieli kyläilystä muuttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna on maailman paras tekosyy, jos ei suoraan uskalla sanoa. Sanot vaikka että koronavilkku ilmoitti altistumisesta, et todellakaan uskalla lähteä minnekään.
Koronan pitää kestää sitten monta vuotta koska joka vuosi hänellä on sama ongelma, vanhempien kanssa. Ellei muotoile vähän suoremmin asiaa, mitä oikeasti itse haluaa, eikä vain muut.
Olen ehdottomasti samaa mieltä, että ap:n pitää päästä pompoteltavana olemisesta. Lähinnä ajattelin sitä, että hän sanoi olevansa väsynyt ja ahdistunut nyt. Silloin ei välttämättä jaksa alkaa taistella ehkä voimakastahtoistenkin vanhempien kanssa. Korona-altistuminen on tässä tilanteessa sellainen ”sieltä mistä aita on matalin” - ratkaisu tähän hätään. Ensi vuoden aikana ap alkaa toivottavasti hoitaa itseään kuntoon ja sen varsinaisen itsenäistymiskeskustelun voi käydä sitten, kun siihen on henkisesti enemmän voimia.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas mietin, millä ihmeellä saan pojan ja vaimonsa pysymään meiltä poissa. Tämä ei ole mikään opiskelijoille tarkoitettu täysihoitola, vaikka miniällä sellainen oletus on. On vedottu koronaan, on ehdotettu, että aattona soitellaan tai että menisivät vaikka mökille, mutta ei. Kuulemma perhejoulu on nyt tärkeä.
En ole koskaan nähnyt taloa, jonka ovessa ei olisi lukkoa. Sen kun pitää kiinni, ei kotiin tule ei-toivottuja vieraita. Toinen vaihtoehto on päästä poika ja miniä sisään, mutta jättää tarjoilut heidän vastuulleen. Ei aikuisia lapsia ole mikään pakko passata.
Koronan pitää kestää sitten monta vuotta koska joka vuosi hänellä on sama ongelma, vanhempien kanssa. Ellei muotoile vähän suoremmin asiaa, mitä oikeasti itse haluaa, eikä vain muut.