Homo / lesbo ja äitienpäivän vietto
Miten sateenkaariperheissä vietetään äitienpäivää? Siis, jos perheessä on kaksi homomiestä ja lapsi/lapset tai lesbonaiset ja lapsi/lapset? Onko jompi kumpi isä sankari esim. äitienpäivänä ja toinen isänpäivänä? Ovatko molemmat äidit päivänsankareita äitienpäivänä vai vain toinen? Eli, tuoko jompi kumpi toiselle esim. kahvit sänkyyn, ostaa lahjoja tai vastaavaa? Juhlitaanko molempia?Vai vietetäänkö päivää ollenkaan?
Kommentit (29)
Miksi uskovaisten mielipiteitä ja Raamattua ei silti voi kunnioittaa? En minäkään ajattele ateistien olevan typeriä liberaaleja hihhuleita, jotka eivät ymmärrä omaa parastaan lol. Ihmisiä joilla on eri vakaumus on maailma täynnä ja naurettavaa puolustaa homoja suvaitsevaisuudella ja samaan hengenvetoon todeta raamatun olevan satukirja ja uskovaisten typeriä. Varsinkin, kun olen aika varma, että nämä pilkkaavat ateistit eivät edes tiedä mitä elävä usko on, vaan olettavat uslovaisten olevan vanhanaikaisia meikittömiä kirkossa käyviä tuppisuita ;)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 19:40"]
Miksi uskovaisten mielipiteitä ja Raamattua ei silti voi kunnioittaa? En minäkään ajattele ateistien olevan typeriä liberaaleja hihhuleita, jotka eivät ymmärrä omaa parastaan lol. Ihmisiä joilla on eri vakaumus on maailma täynnä ja naurettavaa puolustaa homoja suvaitsevaisuudella ja samaan hengenvetoon todeta raamatun olevan satukirja ja uskovaisten typeriä. Varsinkin, kun olen aika varma, että nämä pilkkaavat ateistit eivät edes tiedä mitä elävä usko on, vaan olettavat uslovaisten olevan vanhanaikaisia meikittömiä kirkossa käyviä tuppisuita ;)
[/quote] Uskovaisia pilkataan juurikin sen takia miten se suhtautuvat esim. homoseksuaaleihin. On naurettavaa, että samaa sukupuolta olevien ihmisien rakkautta pidetään vääränä vain ja ainoastaan sen takia koska niin lukee 2000 vuotta vanhassa (satu)kirjassa.
Kyllä, jos siihen käytetään kirjoja. Esim. banaaninlehden käyttö on ihan luonnollista.
[/quote] ne kirjan sivutkin on alunperin puusta, eli ihan luonnollista siis
[/quote]
Niin ja sitä paitsi monet koulut ja rautatieasemat on tehty puusta, niidenkin käyttö pyllypyyhkeenä on mitä luonnollisinta.
[/quote] Älä väittele uskovaisen kanssa, heiltä puuttuu rationaalinen ajattelukyky
[/quote]
Minäkö? En väittelekään, väittelen tuon puu on luonnollista -tyypin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:23"]
Miten sateenkaariperheissä vietetään äitienpäivää? Siis, jos perheessä on kaksi homomiestä ja lapsi/lapset tai lesbonaiset ja lapsi/lapset? Onko jompi kumpi isä sankari esim. äitienpäivänä ja toinen isänpäivänä? Ovatko molemmat äidit päivänsankareita äitienpäivänä vai vain toinen? Eli, tuoko jompi kumpi toiselle esim. kahvit sänkyyn, ostaa lahjoja tai vastaavaa? Juhlitaanko molempia?Vai vietetäänkö päivää ollenkaan?
[/quote]
Minkä takia aloitukseni on saanut noin paljon negoja ja miksi monet viestit ovat epäasiallisia? Olen itse hetero ja elän parisuhteessa mies/nainen/lapset ja halusin vain uteliaisuuttani tietää, kuinka sateenkaariperheet viettävät äitienpäivää. Minulla ei ole MITÄÄN sateenkaariperheitä vastaan, jos jollekin sellainen käsitys tuli. Miksi aiheesta ei saada aikaiseksi hedelmällistä keskustelua?
Ja vielä; onko aihe jollekin seksuaalisuudestaan epävarmalle niin suuri tabu, ettei aiheesta voi edes julkisella palstalla keskustella? Mitä väliä meille heteroille on, jos joku toinen aikuinen pitää seksuaalisessa mielessä enemmän saman sukupuolen edustajista? Yhtä lailla kai sateenkaariperheetkin voivat juhlia isän- ja äitienpäivää? Aloittaja
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 20:13"]
Kyllä, jos siihen käytetään kirjoja. Esim. banaaninlehden käyttö on ihan luonnollista.
[/quote] ne kirjan sivutkin on alunperin puusta, eli ihan luonnollista siis
[/quote]
Niin ja sitä paitsi monet koulut ja rautatieasemat on tehty puusta, niidenkin käyttö pyllypyyhkeenä on mitä luonnollisinta.
[/quote] Älä väittele uskovaisen kanssa, heiltä puuttuu rationaalinen ajattelukyky
[/quote]
Minäkö? En väittelekään, väittelen tuon puu on luonnollista -tyypin kanssa.
[/quote]
Se uskovaiskommenti oli tarkoitettu tuolle homot on luonnottomia -tyypille.
Ja mitä itse aiheeseen tulee, niin ainakin minun tuntemissani lesboperheissä juhlitaan molempia äitejä. Eikö sen nyt pitäisi olla itsestäänselvää, jos kerta molemmat ovat lapsen kasvattajia?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:36"]
Nämä sateenkaarijoukkiot saisivat vajota maan rakoon viettämään luonnottomia orgioitaan.
[/quote]
Ihme hihhuli, mene takaisin Raamattukerhoon
Meillä juhlitaan isänpäivänä kumpaakin isääni. Äitienpäivänä käydään isoäitien luona, koska biologinen äitini on kuollut.