Mitkä esitykset olivat Euroviisuissa mielestäsi parhaimmat?
En tajua yhtään, miksi Itävalta voitti noin selkeästi, esitys itsessään oli kuitenkin täysin tavanomainen. Esiintyjä oli kieltämättä symppis itkiessään onnesta, mutta ei hän omasta mielestäni kyllä ihan voiton arvoinen silti ollut. Myös Armenian ja Alankomaiden suosio hämmensi, eihän niissäkään ollut mitään oikeasti hyvää.
Itse tykkäsin eniten Ruotsista, Norjasta ja Suomesta. Myös Unkari, Romania, Espanja ja Islanti olivat mielestäni vielä ihan hyviä. Ranska oli kaikessa korniudessaan jopa melkein hyvä, mutta silti ihan yhtä tyhjäsisältöinen Iso-Britannia ja Italia saivat paljon paremmat pisteet kuin Ranska. En ihan siis tajua, millä perusteella jokin rankataan surkeaksi ja jokin toinen taas hyväksi. Tai naapurimaiden äänestäminen tavan vuoksi, MIKSI?
Eli mitkä olivat mielestäsi parhaat, mitkä taas huonoimmat? Myös muuta euroviisuihin liittyvää saa jakaa, jos sanottavaa vielä löytyy! :)
Kommentit (28)
Itävalta oli hyvä voittaja koska kyllä laulajassa oli karismaa ja laulussa taitava sovitus. Azerbaidzanilla myös.
Eniten hämmästytti Alankomaiden menestys. Tusina-kantrista tykätään näköjään Euroopassakin. Kas kun ei näkynyt viskipulloa takataskussa.
Norja oli kyllä ihan omaa luokkaansa! Harvinaisen tasaiset viisut noin muuten,
Alankomaiden menestys oli yllätys, hyvät laulajat, mutta täysin munaton esitys. Siitä miehen kameraan katsomisesta sen verran, että kuului tuontantokoreografiaan. Oli kummallakin ajatus, että ensin tuijotetaan toisiaan syvälle silmiin, kun kamera-ajo osuus olkapään kieppeille katse siirtyy silmistä kameraan. Mies vaan oli niin hätäinem, että se silmiin tuijottelu oli vilkaisu jne.
Itse tykkäsin Saksasn biisistä ja Ranskan sen biletyksen takia. Kyllähän sitä tanssii.
Nää euroviisujen voimaballaditkin ovat niin nähty, mutta olihan taitavat laulajat Ruotilla kuin Itävallalla. Kuten San Marinon (?) laulajatar ja Espanjan. Venäjän tytötkin lauloivat hyvin.
Puola niin, sellainen postimyyntimorsian mainos. ;)
Euroviisut kokonaisuudessaan ei ole mun musamakua lähellä. Katson ne kuitenkin karnevaalihengessä. Kyllä, minulla on paljon homoystäviä.
Euroviisuissahan voi periaatteessa olla mitä musaa tahansa viihteen saralta ja niinhän siellä onkin: on eurohuttua (Kreikka), tissimusaa (Puola), huumoripläjäyksiä (Islanti ja Ranska), mahtipontisuutta (Itävalta), vanhaa euroviisutyyliä (San Marino) jne.
Biiseinä mieleen jäi Norjan Silta-sarjan tunnarin selvästi inspiroima balladi, kundilla on sielukas ääni. Alankomaiden sinänsä keskinkertainen countryhölkkä erottui tästä joukosta raikkaana tuulahduksena ja tyylikkäänä esityksenä. Armenialle lämpenin tässä loppuviikolla, esiintyjällä oli karismaa vetäistä biisi himaan. Maltan biisin alkua inhosin, en pitänyt sen kundin tavasta esiintyä niin imelästi, mutta se itse biisi lähti aina lentoon siinä kipaleen puolivälissä.
Esityksenä Itävallän Wurst oli ykkönen (ansaittu voitto), Espanjan mimmi vetäisi myös täysillä ja sai keskinkertaiseen biisiin henkeä, hyvä esiintyjä kyllä. Azerien tyttö näytti selvästi nauttivan esiintymisestä ja sitä on kiva katsoa, ei pelännyt tämä tyttö tai jos pelkäsikin, pääsi pelkonsa herraksi.
Huonoimmat: Italian "rokki"mimmi, herrajee mitä yliyrittämistä, melkein tuli kasvopalmuja, San Marinon ikiyrittäjällä ei vain ääni ja karisma eivät riittäneet nostamaan vanhahtavaa, perinteistä viisua siihen arvoon, mikä sille ehkä olisi kuulunut. Ruotsin hehkutusta en ymmärrä minäkään, en syttynyt tästä biisistä. Montenegron esitykseen roudattu taitoluistelija oli niin hermostuneen ja haparoivan tuntuinen, että pilasi koko kappaleen intensiteetin.
Suomen pojat vetäisi ihan mukavasti ja hyvä sijoitus tuli. Pisteitäkin herui tasaisesti läntiseltä ja pohjoiselta sektorilta, etelä (paitsi Italia) ja itäinen sektori ei lämmennyt niinkään.
Mä tykkäsin Armenian esityksestä. Voittaja ei mun mielestä biisinä ollut kummoinen.
Mielestäni Norjan kappale oli ylivoimaisesti paras. Mies oli sympaattinen ja laulu sai aikaan kylmiä väreitä. Alankomaiden kappale erottui myös mukavasti muusta massasta. Itse biisi ei ehkä ollut mikään mestariteos, mutta kun oli ensin kuunnellut sen seitsemänsataa mahtipontista balladiloilotusta niin kyllähän se Alankomaiden veisu oli tervetullutta vaihtelua. Suomellakin oli mielestäni vallan mukava esitys.
Itävallan biisi olisi tuskin voittanut, ellei laulajalla olisi ollut partaa. Voiton napasahtaminen Conchitalle ei silti jäänyt yhtään kaivertamaan, tyyppi kun oli selkeästi niin haltioissaan menestyksestään. Melkein tuli itsellekin tippa linssiin kun katseli sitä onnea. :)
Tykkäsin todella monella biisistä tänä(kin) vuonna. Tykkäsin voittajasta (Itävalta), Kreikasta (hyvä bilebiisi) ja monista muista. Ranskankin biisi oli yllättävän hyvä bilebiisi, vaikka ehkä vähän hörhö olikin :) Alankomaiden suosio yllätti. Alankomaiden biisi oli todella hyvä, mutta melko unohdettava tuollaisessa laulukilpailussa. Ihmettelen suuresti, miten tuo laulu nousi noin hyvin esiin saaden noin upeasti pisteitä. Mutta hyvä niin, tykkäsin! Puolankin biisi oli minusta hyvä. No, tykkäsin melkein joka kappaleesta, joten mitäpä kaikkia lähteä tässä analysoimaan :D Sen verran täytyy sanoa, että en ymmärrä Ruotsin suosiota. Ensimmäisen kerran kuullessa biisi oli todella ärsyttävä. Jotenkin kauhea se kertosäkeen alku, se miten se nainen jotenkin heiluttelee ääntään. Sinänsä ihan kiva nousu biisissä on loppua kohden, mutta ei nyt silti mikään niin hyvä balladi, että ansaitsisi noinkin korkean paikan. Venäjän suosiota en ymmärrä. Biisi ei edes jäänyt mieleen. No naapurimaat äänestää.
Olen muuten aina miettinyt, miten jotkut kappaleet aina saavat eniten pisteitä. Tai siis että kaikki maat melkein antavat isoimmat pisteensä niille tietyille kärkipaikat saavuttaville maille. Joskus oikeasti yllättää minkälaisia ihmebiisejä sinne kärkeen pääsee. Suomikin äänestää ihan outoja biisejä kärkeen.