Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa 8 h työpäiviä

Vierailija
16.07.2025 |

Tuntuuko kenestäkään samalta? Työ imee hirveästi energiaa ja olen aivan loppu vapaa-ajalla, sunnuntaina ahdistaa jo iltapäivästä töihin meno. Rahan takia on pakko vain jaksaa ja samalla oma elämä vain valuu hukkaan. Minulla olisi paljon mielekkäitä harrastuksia, joita haluaisin tehdä, mutta töiden jälkeen ei jaksa juuri mitään. 

Teen pienipalkkaista työtä, eikä osa-aikatyölle ole juuri taloudellisesti mahdollisuuksia. Yritän sijoittaa palkastani joka kuukausi, jotta voisin heittäytyä töistä joskus pois, mutta tähänkin menee ainakin 20 vuotta, että alkaisi olla tarpeeksi rahaa kasassa. Masentaa.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän se on. Sitten kotona odottaa uusi työpäivä. Lapset päiväkodista ja kaupan kautta kotiin.Ruuanlaittoa ja esikoisen läksyt ja harrastukset ja nukkumaan. Seuraavana päivänä sama alusta.

Vierailija
2/54 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinhän se on. Sitten kotona odottaa uusi työpäivä. Lapset päiväkodista ja kaupan kautta kotiin.Ruuanlaittoa ja esikoisen läksyt ja harrastukset ja nukkumaan. Seuraavana päivänä sama alusta.

Olen vieläpä lapseton, en usko että jaksaisin edes pyörittää perhearkea työn päälle. Ahdistaa jatkuva suorittaminen jo nyt, jos haluaa töiden jälkeen edes harrastaa jotain niin pitää painaa tukka putkella koko arki. Nostan hattua.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on pakko kai vähentää tunteja. Ja keksiä muuta alaa ja harrastuksiasi. Sua käytetään vaan hyväksi pienipalkkaisella alalla?

Vierailija
4/54 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valintoja.

Vierailija
5/54 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta normaalilta. Itsen harrastan ultrajuoksua, vaikka olen kahden alakouluikäisen yh ja käyn töissä. Jotain terveydellistä vikaa sinulla varmaan?

Vierailija
6/54 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta normaalilta. Itsen harrastan ultrajuoksua, vaikka olen kahden alakouluikäisen yh ja käyn töissä. Jotain terveydellistä vikaa sinulla varmaan?

Työni on fyysistä ja seison koko päivän jalkojeni päällä, nyt työpisteelläni on ollut 24 astetta lämmintä, etenkin tämä lämpö väsyttää nyt. Mitä itse teet työksesi?

Ap

Vierailija
7/54 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintoja.

Aivan. Äitisi ei voinut sietää sinusta huolehtimista.

Vierailija
8/54 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaksan:

8-10 Aamukaffet, 10-10.45 "duunia", 10.45-13 lounas, 13-13.30 "duunia", 13.30-14.15 kaffetauko, 14.15-liukkari kohti työpoäivän päätöstä klo 15.

T. Virkaköpi

Vierailija
9/54 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua.

Vierailija
10/54 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työni on fyysistä ja seison koko päivän jalkojeni päällä, nyt työpisteelläni on ollut 24 astetta lämmintä, etenkin tämä lämpö väsyttää nyt. Mitä itse teet työksesi?

Ap

Teen asiantuntijatyötä läppärillä etätyönä. Tosin kotonani on useamman asteen lämpimämpää. 

Vesiliikunta olisi varmaan hyvä vaihtoehto sinulle. Vesi virkistää, eikä paino ole koko päivän rasituksessa olleilla jaloilla.

Vierailija
11/54 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö sinulla energia aivotoimintaan? Kommenttisi perusteella ei.

Vierailija
12/54 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tulla ehdottamaan, että täytyy muistaa myös sluibailla hyvällä omallatunnolla. Kunhan hoitaa hommansa, se riittää. Ei pidä ottaa työtä niin vakavasti 

Mun on pakko muistuttaa itseäni, että se perus riittää kyllä. Jos ei niin antakoon potkut 

Vierailija
13/54 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla liian vaikea työ sun kyvyille, joudut pinnistelemään.

Eli ammatinvaihto ainoa vaihtoehto,johonkin yksinkertaisempaan hommaan,siivous tms.

Vierailija
14/54 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et ole kyllä kunnossa jos 24 asteen lämpö väsyttää.Meillä töissä yli 30 koko ajan kun ilmastointi ei toimi kunnolla ja jalkeilla ollaan koko päivä.Hyvin jaksaa vielä lenkille töiden jälkeen.

Vierailija
15/54 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä perseestä. Yritä siinä tehdä jotain itsellesi sitten. Kyllä se on helppo ostaa vaikka herkkuja ja katsoa rauhassa sarjaa kun siihen on mahdollisuus. Tai ottaa viiniä. Aloittaa tupakointi iltaisin. 

Vierailija
16/54 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valintoja.

Just. Eihän lasten kanssa tarvitse 40 vuotta rasittua, se on vain jakso elämässä kun lapset pieniä ja teinejä. Ovat äkkiä aikuisia. Mielestäni oli jopa mukava vaikkakin työntäyteinen jakso. Minulla oli neljä lasta, kaksi vuotta ikäeroa jokaisella. Lämmöllä muistellaan nyt jo aikuisten ja perheellisten lasten kanssa noitakin aikoja. 

Vierailija
17/54 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Teen asiantuntijatyötä läppärillä etätyönä. Tosin kotonani on useamman asteen lämpimämpää. 

Vesiliikunta olisi varmaan hyvä vaihtoehto sinulle. Vesi virkistää, eikä paino ole koko päivän rasituksessa olleilla jaloilla.

Ei kyse nyt ole myöskään pelkästä fyysisestä rasituksesta, vaan myös henkisestä. Harrastan kyllä melko paljon liikuntaa jo nyt, eikä sen suhteen ennen ole ollut ongelmia, olen ihan hyvässä fyysisessä kunnossa. Töissä käynti imee itseltäni paljon henkisesti myös energiaa eikä anna niin paljoa takaisin. Ja 40 h + työmatkat on paljon viikossa pois ihan ajallisesti.

Ap

Vierailija
18/54 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et ole kyllä kunnossa jos 24 asteen lämpö väsyttää.Meillä töissä yli 30 koko ajan kun ilmastointi ei toimi kunnolla ja jalkeilla ollaan koko päivä.Hyvin jaksaa vielä lenkille töiden jälkeen.

Vaimoko hoitaa lapset

Vierailija
19/54 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö sinulla energia aivotoimintaan? Kommenttisi perusteella ei.

Riittää oikein hyvin, kiitos kysymästä.

Vierailija
20/54 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jaksan:

8-10 Aamukaffet, 10-10.45 "duunia", 10.45-13 lounas, 13-13.30 "duunia", 13.30-14.15 kaffetauko, 14.15-liukkari kohti työpoäivän päätöstä klo 15.

T. Virkaköpi

Miksiköhän vastasit tähän ketjuun? Et taida olla ihan täyspäinen vaan enemmänkin torvelo.