Vierailija

Mitä ihmeen iloa on oikeasti jostain hirvittävästä krääsästä, jolla ei tee yhtään mitään? Se pitää ottaa vastaan, koska lapsi on sen tehnyt ja sitä ei voi heittää "tunnesyistä" poiskaan. On sitten varasto täynnä kaikenlaisia vessapaperihärpäkkeitä, makaronista tehtyjä kaulakoruja, muodottomia savimöhkäleitä, säkkikankaasta tehtyjä "laukkuja" tai tyynyliinoja, joita ei oikeasti voi käyttää.

En haluaisi yhtään mitään äitienpäivälahjaa. Parasta olisi, kun toivottaisivat vain hyvää äitienpäivää. Enimmillään joku kortti, mutta ei yhtään mitään karmeaa askartelua sen lisäksi.

Sivut

Kommentit (186)

Samaa mieltä. Sain tänään pahvisen pannunalusen, joka on niin pieni, ettei sen päälle voi laittaa mitään. Siinä on jotain rikottuja ylijäämälaattapaloja varmaan jonkun keittiöremontista.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niin totta!! Jotain syötävää tai helposti tuhottavaa olisi niin paljon mieluisampaa ottaa vastaan. Jonain vuonna lapset olivat päiväkodissa kasvattaneet yrttejä (saivat valita, mitä) ja siitä syötiin pitkään. Nyt noilla ihmeellisillä savitöillä, joissa on upotettuna hammastikkuja ja nappeja, ei voi tehdä mitään.

..tai ne "kravatit", joita isät saavat isänpäivälahjaksi.. Lapset sitten itkevät, kun isi ei koskaan laita sitä päiväkodissa tussilla väritettyä kravattia töihin.

Ihme alapeukuttajia täällä. Varmaan te siis käytätte niitä makaronikoruja jossain? Ja lähdette shoppailemaan säkkikangaslaukkuinenne? Mä tungen ne heti varastoon säilöön ja sinne jääkööt.

ap

Aika tosikkomainen suhtautuminen. Kannattaa relata ja antaa hetken viedä mukanaan. Onhan se ihanaa, että lapsi innoissaan tekee itse lahjan äidilleen. Tarkoituksena on ilahduttaa. Kyllä sen pannunalustan voi jossain vaiheessa salaa laittaa roskiin, mutta iloitkaa nyt niin lapsikin saa kokea antamisen ja onnistumisen ilosta. Ei kukaan voi olla seppä syntyessään, mutta kaikkein pitäisi saada kokea oppimisen ja tekemisen riemua.

Vierailija

..tai ne "kravatit", joita isät saavat isänpäivälahjaksi.. Lapset sitten itkevät, kun isi ei koskaan laita sitä päiväkodissa tussilla väritettyä kravattia töihin.

Ihan mahdotontahan sitä on kotona käyttää edes lasten iloksi muutamana päivänä.. 

Ihan kauheeta että teitä vanhempina halutaan yrittää ilahduttaa.

Miksi ei voi tyynyliinoja käyttää? Ai niin ei sovi sisustukseen vai?

Jos teitä ei kiinnosta oman lapsen tekemät lahjat sanokaa se lapsillenne etteivät tee, mutta antakaa toisten lasten tehdä koska minä ainakin Tykkään lapseni tekemistä lahjoista.

No ei varmana lopeteta! Keksitään vaan vieläkin suurempia,rumempia ja epäkäytännöllisempiä lahjoja joka vuosi ihan vaan teidän äitien kiusaksi.

Lapsetkaan ei halua niitä tehdä eikä teille niitä antaa, mutta pakotetaan ne hommiin että saadaan tehtyä teille enemmän kiusaa.

Oikeasti kehtaatkin haukkua niitä töitä. Lapset vääntää niitä ihan innoissaan ja odottaa monta päivää että saa antaa sen kortin ja kummallisen savimöhkäleen sinulle. Kyselevät opeilta että mihin kannattaa kotona lahja piilottaa ettei vaan mene äidiltä yllätys pilalle.

Ne on lapsille tärkeitä juttuja. Arvosta sitä.

Vierailija

Ihme alapeukuttajia täällä. Varmaan te siis käytätte niitä makaronikoruja jossain? Ja lähdette shoppailemaan säkkikangaslaukkuinenne? Mä tungen ne heti varastoon säilöön ja sinne jääkööt.

ap

Käytän ainakin sen päivän. Ja kangaskassia käytän todellakin kauppaostoksilla. 

Kyse onkin siitä arvostuksesta, sulle on tehty jotain. Ole kiitollinen, vaikket tykkäisikään.

Vierailija

No miksei isä joskus laita sitä kravattia töihin lähtiessään. Voihan se vaihtaa oikeaan kravattiin samalla kun ottaa ulkotakin pois.

Onko koskaan tullut mieleen, että sen jälkeen kun vauva-aika on ohi niin äitienpäivässä on oikeasti kyse lapsen antamisen ilosta eikä äidin saamisen ilosta?

Täällä äiti, joka käyttää lastensa tekemiä koruja ynnä muita, koska ne ovat kauniita. Samaten iskällä on käytössä lasten tekemät avaimenperät ynnä muut. Voittaa Vuittonit & Burret mennen tullen. 

Jostain syystä lapsemme päiväkodissa kaikki äitienpäivälahjat on aivan ihania (itsetehtyjä pikkuleipiä, jalkakylpysuolaa, tyynyliina kädenjäljillä, muistolaatikko), kun taas isänpäivälahjat on olleet monesti sellaisia, mitä ei oikein voi käyttää (jättimäinen paperimassapossu, nauloista ja puupalasta tehty kännykkäteline, jossa kännykkä ei pysy ehjänä jne.). Minä olen siis ollut oikein tyytyväinen lahjoista, ja mieheni on vähän hämillään säilyttänyt lahjoja aikansa, ennen kuin on vaivihkaa heittänyt roskikseen. Miksi päiväkodissa ajatellaan, että isit eivät vaikka arvostaisi tyynyliinaa tai pikkuleipiä? :)

Myönnän, että lapsista on kiva tehdä niitä ja niiden antaminen on tärkeää. Mutta eikö olisi kaikkien mielestä huomattavasti järkevämpää antaa jotain sellaista, jolla oikeasti tekee jotain? Kuten jotain syötävää? Tai kynttilöitä, jotka voi polttaa? Miksi sen pitää olla nimenomaan joku vessapaperirullaäiti, jolla ei oikeasti tee yhtään mitään? Laittaako joku sellaisia johonkin takanreunukselle? 

Tyynyliinoja en ole voinut käyttää ikinä, koska ne on painettu jollekin hirvittävän karhealle ja kovalle kankaalle, joka kutittaa. Ilmeisesti tälle alueelle on tilattu joskus vuosikymmeniksi samoja valkoisia tyynyliinoja, koska olen saanut jo kolme niitä eri päiväkodeista ja kouluista.

ap

Käsittämättömiä äitejä. En ole ikinä hulluimmissa kuvitelmissakaan ajatellut, että joku äiti voisi kokea lasten tekemän lahjan negatiivisena asiana. Ne lapset oikeasti tekevät ne innoissaan sinulle täynnä antamisen iloa.

Melkein tekisi mieleni yhtyä tuohon jonkun heittämään kommenttiin ettei joidenkin vaan pitäisi olla äitejä.

Vierailija
Vierailija

No miksei isä joskus laita sitä kravattia töihin lähtiessään. Voihan se vaihtaa oikeaan kravattiin samalla kun ottaa ulkotakin pois.

Ja miksei voi muka olla töissäkin se kraka kaulassa? Kyllä muillakin on lapsia ja ainakin mulle on ihan se ja sama vaikka työkaverilla olisi futiskengät kaulassaan, kunhan työnsä hoitaa.

Mulla on niitä lipaston päällä. Pääsiäiseksi tehdyt askarrukset pääsiäisenä esiin, jouluna jouluksi tehdyt jne. Voittaa Pentikin poro-patsaat meilläkin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat