Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä maan kulttuuriin samaistut omasi lisäksi?

Vierailija
11.05.2014 |

...ja miksi?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 07:46"]

Italia! ♥ Toinen koti ja sydän on siellä!

[/quote]

Sama juttu.

Kun ensimmäistä kertaa menin Italiaan, tuntui kuin olisin tullut kotiin.

Italia on esteetikon ja elämästänautiskelijan paratiisi!

Vierailija
22/44 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 03:47"]

En samaistu ns. oman maani kulttuuriin. Miksi pitäisi, kun en ole yleisvihamielinen viinaanmenevä puukottajajuntti. Enkä edes tykkää jääkiekosta.

[/quote]

En minäkään juuri samaistu perussuomalaiseen elämänmenoon, mitä tulee alkoholiin, jääkiekkoon, asenteisiin, riettailuun ja riekkumiseen ynnä muuhun. Ulkopuolinen olen, enkä tiedä missä kulttuurissa viihtyisin paremmin kun ei ole ollut mahdollisuutta kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 08:40"]

Jokainen saa toki unelmoida mistä lystää mutta tuo jenkkiläinen oman onnensa seppä-mentaliteetti näennäisen ylevästä hohdokkuudestaan huolimatta on jotain joka lähinnä puistattaa. Siinä ikään kuin vapaudutaan hädänalaisten auttamisen vastuusta koska "jokainenhan on oman onnensa seppä". Toki jokainen on vastuussa elämästään mutta elämän alkutaival vaikuttaa suuresti siihen millaiseksi loppuelämä muodostuu ja siinä alkutaipaleella se elämä on enemmän  ympäristöstä, kuin itsestä kiinni. Mitä vähemmän sosiaalisia etuja, sitä enemmän vanhemmat eli syntyperä vaikuttavat elämään. Monet yksilön vastuuta painottavat eivät ymmärräkään kuinka paljon ympäristö on tehnyt heidän hyväkseen.

Pohjoismaalaisessa hyvinvoinnissa jonkun elämäntapatyöttömän hyysääminen on pientä verrattuna niihin hyötyihin joita tulonjaon mahdollistama tasa-arvo tuo tullessaan. USAssa on toki vapaat mahdollisuudet mutteivät ne kovin tasa-arvoisia ole. Ihan kuin laitettaisiin uudenkarhea ferrari ja vanha lada kilpailemaan keskenään ja kisan voitettuaan tuo ferrarikuski kehuskelisi olevansa ahkerampi.

Onneksi USAssa on tällä erää hitusen järkevämpi presidentti joka ehkä jollakin aikavälillä kykenee puuttumaan nykyisiin epäkohtiin kuten siihen ettwi kymmenillä miljoonilla ole varaa sairausvakuutukseen, julkinen koulutus on lähinnä vitsi ym.

[/quote]olen todella pettynyt nykyiseen presidenttiin. Mita hyysaamiseen tulee, niin vuosikausia on ollut amerikassa vahempituloisilla foodstamps kortti, jolla voi maksaa missa vain ruokansa. Valtio maksaa keskiarviolta muutamasta satasesta useaan ruokatarvikkeet vahatuloisille.....tuloista riippuen. On myos medical card, joilla he saavat kaikki laakaripalvelut ilmaiseksi. Kylla valtio taalla on aina hyysannyt ja minusta on outoa etta ulkomaailma ei oikeastaan tieda kuinka helppoa vahatuloisten elama amerikassa on. Meidan keski viiva suht hyva tuloisten elama on paljon kalliimpaa. Kuitenkin jos ymmartaa pyytaa apuja esim collegessa, sita yleena loytyy. Suomessa se vain tulee pyytamatta.  Ei elama amerikassa ole sen kummoisempaa kun suomessa, ja setotisesti ei ole nykyisen presidentin ansiota!

Vierailija
24/44 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 06:04"]

Jokainen saa toki unelmoida mistä lystää mutta tuo jenkkiläinen oman onnensa seppä-mentaliteetti näennäisen ylevästä hohdokkuudestaan huolimatta on jotain joka lähinnä puistattaa. Siinä ikään kuin vapaudutaan hädänalaisten auttamisen vastuusta koska "jokainenhan on oman onnensa seppä". Toki jokainen on vastuussa elämästään mutta elämän alkutaival vaikuttaa suuresti siihen millaiseksi loppuelämä muodostuu ja siinä alkutaipaleella se elämä on enemmän  ympäristöstä, kuin itsestä kiinni. Mitä vähemmän sosiaalisia etuja, sitä enemmän vanhemmat eli syntyperä vaikuttavat elämään. Monet yksilön vastuuta painottavat eivät ymmärräkään kuinka paljon ympäristö on tehnyt heidän hyväkseen.

Pohjoismaalaisessa hyvinvoinnissa jonkun elämäntapatyöttömän hyysääminen on pientä verrattuna niihin hyötyihin joita tulonjaon mahdollistama tasa-arvo tuo tullessaan. USAssa on toki vapaat mahdollisuudet mutteivät ne kovin tasa-arvoisia ole. Ihan kuin laitettaisiin uudenkarhea ferrari ja vanha lada kilpailemaan keskenään ja kisan voitettuaan tuo ferrarikuski kehuskelisi olevansa ahkerampi.

Onneksi USAssa on tällä erää hitusen järkevämpi presidentti joka ehkä jollakin aikavälillä kykenee puuttumaan nykyisiin epäkohtiin kuten siihen ettwi kymmenillä miljoonilla ole varaa sairausvakuutukseen, julkinen koulutus on lähinnä vitsi ym.

[/quote]olen todella pettynyt nykyiseen presidenttiin. Mita hyysaamiseen tulee, niin vuosikausia on ollut amerikassa vahempituloisilla foodstamps kortti, jolla voi maksaa missa vain ruokansa. Valtio maksaa keskiarviolta muutamasta satasesta useaan ruokatarvikkeet vahatuloisille.....tuloista riippuen. On myos medical card, joilla he saavat kaikki laakaripalvelut ilmaiseksi. Kylla valtio taalla on aina hyysannyt ja minusta on outoa etta ulkomaailma ei oikeastaan tieda kuinka helppoa vahatuloisten elama amerikassa on. Meidan keski viiva suht hyva tuloisten elama on paljon kalliimpaa. Kuitenkin jos ymmartaa pyytaa apuja esim collegessa, sita yleena loytyy. Suomessa se vain tulee pyytamatta.  Ei elama amerikassa ole sen kummoisempaa kun suomessa, ja setotisesti ei ole nykyisen presidentin ansiota!

[/quote]te jotka alapeukutitte perustelkaa. Ainiin, ette voi silla ette tieda faktoja ja hukutte itse kodinhoito-, opiskelija-, tyottomyys- ymymym tukiin.....lapsilisista puhumattakaan. Mutta hei amerikassa samat tuet silla erolla, Etta kynnelle kykenevat eivat jaa kotiin vaan tienaavat omansa. Onko suomessa parempi kun valtio hyysaa somalit ym. Siina ohessa.....siella ne viela sokoksen kulmillaroikkuu.........

Vierailija
25/44 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 04:45"]

Minua myös viehättää amerikkalaisuus, poislukien se tympeä uskonnollisuus. Jenkeissä jokainen on oman onnensa seppä, köyhäinapuna ruokakupongit eikä rahantunkeminen taskuun, tuomiot ovat kohdillaan jne. Suomessa vastenmielisintä on oikeuslaitos, joka keskittyy rikosuhrien pilkkaamiseen ja rikollisten suojelemiseen kaikilta mahdollisilta rangaistuksilta. Ja myös laiskojen vetelysten hyysääminen sossutuilla.

[/quote]

Minulle on lukemieni uutisten mukaan jäänyt Yhdysvaltain oikeusjärjestelmästä kuva mielivaltaisista tuomioista. Useimmissa Euroopan maissa käytössä olevassa  roomalaiseen-germaaniseen oikeuteen perustuvassa järjestelmässä myös tuomareita sitoo lakikirja ja yleensä oikeuden päätökset ovat ennakoitavissa.

Vierailija
26/44 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun eniten Côte d'Ivoirelaiseen kulttuuriin.

Vierailija
27/44 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 06:31"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 04:45"]

Minua myös viehättää amerikkalaisuus, poislukien se tympeä uskonnollisuus. Jenkeissä jokainen on oman onnensa seppä, köyhäinapuna ruokakupongit eikä rahantunkeminen taskuun, tuomiot ovat kohdillaan jne. Suomessa vastenmielisintä on oikeuslaitos, joka keskittyy rikosuhrien pilkkaamiseen ja rikollisten suojelemiseen kaikilta mahdollisilta rangaistuksilta. Ja myös laiskojen vetelysten hyysääminen sossutuilla.

[/quote]

Minulle on lukemieni uutisten mukaan jäänyt Yhdysvaltain oikeusjärjestelmästä kuva mielivaltaisista tuomioista. Useimmissa Euroopan maissa käytössä olevassa  roomalaiseen-germaaniseen oikeuteen perustuvassa järjestelmässä myös tuomareita sitoo lakikirja ja yleensä oikeuden päätökset ovat ennakoitavissa.

[/quote]eli murhasta max 10v on ok????

Vierailija
28/44 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viro hyvässä ja pahassa.

Vierailija
29/44 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 06:19"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 06:04"]

[/quote]te jotka alapeukutitte perustelkaa. Ainiin, ette voi silla ette tieda faktoja ja hukutte itse kodinhoito-, opiskelija-, tyottomyys- ymymym tukiin.....lapsilisista puhumattakaan. Mutta hei amerikassa samat tuet silla erolla, Etta kynnelle kykenevat eivat jaa kotiin vaan tienaavat omansa. Onko suomessa parempi kun valtio hyysaa somalit ym. Siina ohessa.....siella ne viela sokoksen kulmillaroikkuu.........

[/quote]Niin roikkuu!!!

Vierailija
30/44 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on venäläinen ja hänen myötään olen alkanut itsekin ''venäläistyä''. Venäjällä naiset hoitavat kodin ja lapset ja mies käy töissä ja tuo leivän pöytään. Näin sen pitääkin mennä mutta Suomessa sitä ollaan niin tasa-arvoista että hirvittää.

Tuolla joku ehti jo huudella että venäläiset naiset ovat laiskoja kun eivät käy töissä, taidat olla vain kateellinen kun itse raadat miehesi lailla töitä niska limassa? ;) Venäläiset naiset ovat kotona koska se on osa perinteitä ja koska nainen kodin hengettärenä pitää huushollin kasassa: siivoaa, pesee, pyykkää, silittää, käy kaupassa, hoitaa ruoat aamiaisesta iltapalaan ja huolehtii lapsista ja vastaavasti mies sitten hemmottelee naista kiitokseksi puhtaasta kodista ja tyytyväisistä lapsista. Tuo kukkia ja hemmottelee esim. lahjakorteilla, vaatteilla, matkoilla, koruilla jne.

Myös venäläisten naisten naisellinen pukeutuminen, korkokengät ja erilaiset nätit kampaukset ovat kovasti mieleeni ja pyrin ehostamaan itseäni päivittäin ja pukeutumaan kauniisti. Venäläinen ruoka on maailman parasta ja Venäjällä perheet ovat hyvin läheisiä. Olisi mahtava jos Suomessakin perheet olisivat yhtä läheisiä kuin Venäjällä. Oma isäni on alkoholisti ja äiti tunnekylmä narsisti ja olen aina toivonut lämpimiä välejä vanhempiini mutta toisin on käynyt. Tuossa nyt jotain.

Nimim. venäläisen vaimo.

Vierailija
31/44 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Etelä-Euroopassa huomannut, että mussa asuu sisällä niitä piirteitä. Olen äänekäs, puhun toisten päälle, olen sosiaalinen ja hiukan huithapeli. Minulle sopisi hyvin, että asiat on sinnepäin ja ne voi lykätä huomiseenkin.:)

Vierailija
32/44 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 07:49"]

Olen Etelä-Euroopassa huomannut, että mussa asuu sisällä niitä piirteitä. Olen äänekäs, puhun toisten päälle, olen sosiaalinen ja hiukan huithapeli. Minulle sopisi hyvin, että asiat on sinnepäin ja ne voi lykätä huomiseenkin.:)

[/quote]

Etelä-Eurooppa ei ole mikään maa. Siellä on hyvin erilaisia maita.

Jossain Pohjois-Italiassa, jossa asiat tehdään aina viimeisen päälle aikaa ja vaivaa säästämättä, ei joku huithapeli selviäisi hetkeäkään.

Maassa, joka on tunnettu ympäri maailmaa luksustuotteistaan, ykkösluokan elintarvikkeistaan ja muodistaan, ei joku huithapeli saisi edes työtä. Tai jos saisi, niin potkut tulisi alta aikayksikön.

Espanjat, Kreikat, Kroatiat ja Turkit ovatkin sitten erikseen. Siellä voikin mennä vähän sinnepäin manana-meiningillä.

Vierailija
33/44 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saudi-Arabia. Kunnon kuri sen olla pitää. Mikä tärkeintä naiset pois auton ratista liikennettä terrorisoimasta.

Vierailija
34/44 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä arabimaiden. Näen joissain sikäläisissä jotain samaa kuin itsessäni, en osaa sanoa tarkemmin syytä.

Vierailija
35/44 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 05:33"]

Ehkä arabimaiden. Näen joissain sikäläisissä jotain samaa kuin itsessäni, en osaa sanoa tarkemmin syytä.

[/quote]

Kuten vaikka  tässä kaverissa?

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/2966790.stm

Vierailija
36/44 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvallat. Vapauden, vauhdin ja mahdollisuuksien maa. On omasta ahkeruudesta ja hieman onnestakin kiinni, tuleeko unelmasi toteutumaan. Been there, done that! 

Vierailija
37/44 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puoliksi venäläinen. Samaistun vain siihen ruokakulttuuriin, ja siihen sukulaiskulttuuriin, että vanhemmat otetaan kotiin ja niistä pidetään loppuun asti huolta.

Suomalaiset saisi ottaa tästä oppia.

Venäjän politiikkaa en kannata sitten alkuunsakaan......

Vierailija
38/44 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 05:41"]

Yhdysvallat. Vapauden, vauhdin ja mahdollisuuksien maa. On omasta ahkeruudesta ja hieman onnestakin kiinni, tuleeko unelmasi toteutumaan. Been there, done that! 

[/quote]Sama täällä, ei myöskään tarvitse elättää työlle allergisia.

Vierailija
39/44 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 05:39"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 05:33"]

[/quote]

Kuten vaikka  tässä kaverissa?

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/2966790.stm

[/quote]

Ei. Ennemminkin niissä nuorissa aikuisissa, jotka elävät konservatiivisen kulttuurin ja omien tarpeidensa, unelmiensa ja nuorisokulttuurin ristipaineessa. Kärsin stressistä ja masennuksesta, olen "aina" kärsinyt, havaitsen monien Lähi-Idässä oireilevan stressin takia tästä syystä. Temperamenttini on räiskyvä ja näytän jonkin verran keskivertosuomalaista tummemmalta. Lisäksi olen hyvin perhekeskeinen.

Vierailija
40/44 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italian, koska olen ihan miehekäs mies, mutta pidän muodista, taiteista, tyylikkyydestä, olen urbaani jne.