Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako lahjaa teidän lapset saavat ?

Vierailija
17.12.2020 |

Mukaan luettuina siis nekin lahjat, jos saavat esim. isovanhemmilta, kummeilta jne?

Onko se mielestänne sopivasti, vähän, vai paljon ?

Minkä ikäiset lapset ?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arviolta 5-6 lahjaa kummallekin kaikkinensa tänä vuonna. Ihan sopivasti. 14 ja 17.

Vierailija
2/20 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotias saa minulta 3 lahjaa ja sukulaisilta 2 eli yhteensä 5 lahjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat 4v ja 5v saa noin 15kpl molemmat ja vauvalle on n.7. Liikaa tullut taas hankittua. Ensi jouluna koitan pysyä max 10kpl per naama.

Vierailija
4/20 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme teinipoikaa on. Esikoinen ja keskimmäinen saa neljä lahjaa. Nuorin kolme lahjaa. Nuo siis minulta. En tiedä miten isänsä lahjoo. Yhdeltä sukulaiselta tuli rahaa.

Vierailija
5/20 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hommannut lapselleni pari pakettia, mutta sukulaiset lahjovat häntä myös, joten lahjoja kertyy n. 12.

6-vuotias. 

Muistan itse lapsena, kun sain 8 joululahjaa, ja kaveri säälitteli minua, että " Harmi, että sait noin vähän lahjoja".

Ja minä ihmettelin onko se sitten muka niin vähän, kun itse ajattelin sen olevan aika paljon :)

Vierailija
6/20 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme teinipoikaa on. Esikoinen ja keskimmäinen saa neljä lahjaa. Nuorin kolme lahjaa. Nuo siis minulta. En tiedä miten isänsä lahjoo. Yhdeltä sukulaiselta tuli rahaa.

Osta rahalla esim villahanskat ja pidä loput itse.

Vierailija
7/20 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisiän kynnyksellä oleva poika toivoi kattilaa, paistinpannua, paistinlastaa ja paria kauhaa lahjaksi. Lisäksi koneeseen lisämuistia ja tähän lisäksi ostettiin huppari ja boxereita ja suklaata. 

Vierailija
8/20 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä alapeukuttaa kaikki viestit ja miksi? :o

Vierailija
9/20 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä naispari kirjoitti:

Meidän lapset saavat kukin kaksi paperilappua. Toisessa lukee esim Tiskaan puolestasi 2 krt yms ja toisessa ”Tällä lapulla ilmainen iltasadun luenta 3 krt”

Muuta eivät saa. Lapset 3, 6 ja 8.

Iltasadun luenta juttu kuulostaa enempi kokoomuslaiselta kuin vihreiden hommilta. Nehän ottais maksun kaikesta. 

Vierailija
10/20 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 lahjaa jokaiselle, plus kaksi lahjaa koko porukalle yhteisesti. Alakouluikäiset lapset. On mielestäni sopiva määrä. Osa näistä lahjoista on kirjoja ja vaatteita.

Vierailija
11/20 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka täällä alapeukuttaa kaikki viestit ja miksi? :o

Ehkä se on tapa tuoda oma eriävä mielipide esille? Kun siihen kerran tuo mahdollisuus on

Olisi kyllä mukavampi kuulla ihan se ajatus mikä alapeukun takana on.

ap.

Vierailija
12/20 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 lahjaa ainakin. Jos pitää joulunakin olla niin nipo, että ei voi ostaa kun pari lahjaa niin sellaiset lahjat voi heittää suoraan roskiin.

Vierailija
13/20 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei mitään (kaikki säästöt meni auton korjaukseen), isovanhemmiltaan jotain pientä sälää ja vähän rahaa. Lapset 19 ja 17.

Vierailija
14/20 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä vanhemmilta on on tulossa seitsemän, joten yhteensä tulee 10. Näin on just hyvä. Mummo ostaisi kymmenen pakettia krääsää, jos annettaisiin, muttei anneta. Ostakoon omilla rahoillaan mieluummin itselleen tavaraa. Lapset 6&4v.

Vierailija
15/20 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3, lapset 16 ja 18.

Vierailija
16/20 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta rahalla esim villahanskat ja pidä loput itse.

Siis puutuitko tuohon, että yksi lapsi saa vähemmän? Ole huoleti. Hänen lahjoihin meni enemmän rahaa kuin muiden. Ainoa poika, joka osasi jotain toivoa. Toivon kuitenkin, että kaikki lahjoistaan ilahtuvat. Olen yrittänyt kuulostella mistä puhuvat ja voisi olla hyvä ostos.

Vierailija
17/20 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 4v. 10v. ja 14v. saavat jokainen 11 lahjaa.  Ihan hyvä määrä. Näistä kuusi on meiltä vanhemmilta, loput muualta.

Vierailija
18/20 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta. Lapset 5v ja 10v ja saavat 25 pakettia per naama.

Vierailija
19/20 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse olen leimautunut suvussa lahjanipoksi tylsimykseksi, vaikka lapset tosiaan saa sen 10 pkt kumpikin. Mutta kun serkut saa varmaan 30 pakettia per nenä ja olihan teillä lapsinakin jätesäkillisiä niitä lahjoja. Siksi juuri. Se kamakin oli sellaista, että paljon olisi voinut jättää suoraan jätesäkkiin ja vielä mieluummin vaan ostamatta. Enkä tiedä, onko se nyt erikoisen hienoa, että meidän lasten lahjat varmaan maksaa silti enemmän kuin ne serkkujen - no ei varmaan, mutta ainakin tiedän ihan täsmälleen, että kaikki on tosi, tosi toivottuja juttuja ja paljon tullaan käyttämään. Olen siis yrittänyt panostaa ns. laatuun tässä. En kyllä leikki-ikäisten kanssa koskaan menisi siihen 1-2 paketin määräänkään, kun näille juuri tämä pakettijuttu on tosi tärkeä. Isompana sitten eri juttu.

Meillä ei myöskään väitetä lapsille, että pakettimäärä olis joku kiltteysverrannollinen juttu. Ei tarvi miettiä, että tuleeko niitä vai ei, tietysti tulee, kaikille.

Vierailija
20/20 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lahjoja on jätesäkillinen per lapsi. Määrällisesti on noin. 20 kpl/per lapsi. Meillä on 4 lasta.

Ostan lähes kaiken mitä toivovat. Itsellä oli köyhä lapsuus, enkä saanut koskaan mitä toivoin, joten hemmottelen omia lapsiani jouluna. Muuten meillä ei leluja osteta, kuin syntymäpäivänä jos toivovat lelun lahjaksi.