Ärsyttääkö muita WhatsApp-ryhmän vapaamatkustajat?
Ovat kutsuttu ryhmään muttei luo mitään sisältöä. Kunhan vain kyttäävät keskusteluja 🤬 Itse olen parin opiskelijaryhmän perustaja ja tekisi mieli poistattaa moiset tyypit.
Kommentit (26)
Minulla ei ole mitään sanottavaa lasteni harrasteryhmien whatsapp-ryhmiin. Ei kiinnosta pätkän vertaa toisten jonnin joutavat pulinat kioskeista tai pelituloksista jankuttaminen. Kuulun ryhmiin sen takia, että voin sieltä satojen viestien joukosta tarkistaa aikatauluja. Asiani puhun harkoissa.
Mä inhoon kaikkia noita ryhmiä, ihan saatanan tyhmää ajankulua, kaikki olen hiljentänyt paitsi yhden joka koskee työtäni.
En minä ainakaan tarvitse ryhmiä muuhun kuin käytännön asioiden hoitamiseen, turha juttelu ei kiinnosta.
Mä olen tuollainen opiskelijaryhmän "vapaamatkustaja". En ole varmaan koskaan lähettänyt ryhmään yhtäkään viestiä.
Miksi? Ryhmään tulee kymmenittäin viestejä joka ainoa päivä. Suurimman osan informaatioarvo on täysi nolla. Ryhmän oli tarkoitus tiedottaa, auttaa löytämään opiskelukavereita jne. Nyt ryhmä on täynnä täysin turhaa "hyvä me, kurssi kohta paketissa, koe jänskättää" lätinää, kuvia lemmikeistä, lapsista ja kaikesta muusta täysin opiskeluun liittymättömästä.
Ei paljon kiinnosta. Nytkin yli 300 lukematonta viestiä kyseisessä ryhmässä. Pakko kuitenkin roikkua, jotta pysyy ryhmätöissä mukana.
"Poistattaa". Kenet pyytäisit poistamaan nämä tyypit? Eikö olisi helpompi poistaa heidät itse?
Mulla ei ole aikaa eikä mielenkiintoa viettää yhtään enempää aikaa kännykällä tai läppärillä kuin on ihan pakko. En myöskään koe siihen mitään velvollisuutta.
"luo mitään sisältöä"
Naurahdn tuolle. Kuulostipa peukkuhymynaamojen ja kissakuvien lähettely tärkeältä.
Liityin yhteen harrastusryhmän ryhmäkeskusteluun, mutta lähdin sieltä aika nopeasti. Muutama keskustelua dominoiva tyyppi, puheenaiheet painonpudotuksessa, hoitajaopintoihin pyrkimisessä ja yhden ryhmäläisen seksielämässä. Hän siis itse siellä kertoo että oli taas jonkun uuden miehen kanssa ja voi kun töissä on vähän noloa välillä kun on pannut sen ja sen kanssa, oops. :D
Voin kuvitella että siinäkin ryhmässä jotkut ''vapaamatkustajat'' seuraavat keskustelua lähinnä viihdemielessä.
Odotan että tämä Whatsapp aalto pyyhkäisee ohi ja tulee jotain muuta tilalle. Niin on käynyt kaikille tällaisille. MSN Messenger, Vine, Facebook, yms jne. Aina tulee joku uusi juttu. Whatsapp kuulostaa rasittavalta ja aikaa vievältä.
Jo on taas luuserilampailla ongelmat
Oletten outoja. Someko muka vakava asia? Tyhjän pskan veivausta tämä on.
Valitettavasti suurin osa noiden ryhmien "sisällöstä" on täyttä sgeidaa. Myös työhön liittyvien ryhmien. Ärsyttää kun noissa ryhmissä on pakko olla mukana kun silloin tällöin siellä on jokin aikataulu- tms. asia, jonka vuoksi ryhmä on alunperin perustettukin...
Meidän pienellä työyhteisöllä on neljä (!) eri WhatsApp ryhmää. Joo, roikun niissä pakosta, koska joskus siellä tiedotetaan ihan oikeista asioista (esim. IT palvelukatkokset ja korvaavat kanavat). Suurin osa viesteistä on kuitenkin soopaa siitä, kuinka monta kilometriä joku on juossut ja kissakuvien vertailua. En harrasta juoksua eikä minulla ole kissaa.
Asian löytäminenkin on usein työlästä kaiken seasta.
Ne kissakuvat on melkein pahimpia. Tykkään kyllä kissoista mutta en silti haluaisi selata kilometrin pituista ketjua täynnä kuvia muiden lemmikeistä edestä, takaa, nukkumassa ja möyhimässä omistajan mahan päällä.
Minä olen yhden tuollaisen opiskelijaryhmän vapaamatkustaja. Voi v*ttu että vihaankin niitä hassunhauskoja kissakuvia, meemejä ja muuta kuraa, jota sinä nimität "sisällöksi". Eipä sieltä ryhmästä uskalla poiskaan lähteä, ettei jää paitsi niistä oikeasti tärkeistä viesteistä.
AP: Onko nuo ryhmät tarkoitettu tiedotuskanaviksi opiskelijaryhmän sisällä, vai pienen porukan juorukanaviksi? Jos ryhmällä ei ole merkitystä opiskeluihin liittyvänä tiedotuskanavana, voit hyvin poistaa sieltä ne, jotka eivät kuulu "sisäpiiriin". Jos taas ryhmä toimii myös tiedotuskanavana, perusta niiden sisältöä tuottavien kesken uusi ryhmä, ja jätä isompi ryhmä pelkäksi tiedotuskanavaksi.
No ne samat varmaan haluaisivat poistua mutta eivät kehtaa, kun olet ne kysymättä lisännyt. Eivät ole kiinnostuneita chättäilemään sulle turhia.