Kävin terveyskeskuksen päivystyksessä ahdistuksen vuoksi.
Purskahdin itkuun ja sanoin, että on tosi paha olo ja olisi hyvä päästä juttelemaan. Siellä oli ruuhkaa, joten hoitaja käski tulla takaisin neljän jälkeen.
Nyt olen itkenyt siitä asti. Pää on sumuinen ja pelkään, etten muista kertoa kaikkea mikä mua vaivaa eikä lääkäri ota mua tosissaan.
Kommentit (11)
Laita paperille kaikki mikä ahdistaa ja muutkin jutut ja ota se mukaan sinne lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Olet ylirasittunut, oletko hoitaja itsekin.
En ole, vaan työtön. Koronaa paossa Suomessa.. Mun piti päästä toiseen kotimaahan aikoja sitten, mutta siellä tilanne on niin paha, ettei ole mitään järkeä palata vielä. Mutta kukaan ei tiedä milloin pääsen, epätietoisuus ahdistaa. Toivon vaan, että se korona tulisi ja veisi. En näe enää tulevaisuutta, toivo häviää.
Hyvä, kun menit ja rohkeasti vaan avautumaan! Minäkin olen saman kokenut, olen itkenyt lääkärille ja kyllä ne todellakin ottavat tosissaan. Voimia sulle! ❤️
Onko Suomi äidinkielesi? Huomasin että kaikkein huonoimmassa kunnossa olosta pystyi kertomaan täysin vain tällä ilmaisuvoimaisella kielellä. Vaikka osaan muitakin kieliä, aivot löi tyhjää.
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomi äidinkielesi? Huomasin että kaikkein huonoimmassa kunnossa olosta pystyi kertomaan täysin vain tällä ilmaisuvoimaisella kielellä. Vaikka osaan muitakin kieliä, aivot löi tyhjää.
Olen ihan suomalainen, mutta asunut viimeiset 6 vuotta ulkomailla.
Koen huonoa omaatuntoa ahdistuksestani, koska koko maailma elää epävarmoja aikoja ja kaikilla on vaikeaa.
Itkeminen on hyvä juttu, anna vaan tulla kaiken ulos mitä irti lähtee.
Vierailija kirjoitti:
MIssä asut täällä ollessa?
Äitini luona. Äiti on rakas, mutta vanhempansa ovat tosi huonossa kunnossa ja hänellä on tarpeeksi huolta heistä enkä haluaisi kuormittaa häntä yhtään enempää.
Kiitos teille.
Laitoin asiat paperille. Se oli tosi hyvä, sain enimmät asiat pois. Oikeastaan annoin vain sen paperin lääkärille. Juttelimme 1,5 tuntia ja hän varasi toisen "session" ensi viikolle.
Helpotti kyllä heti jo, kun sai puhuttua jollekin, ilman, että tarvitsi kuormittaa lähipiiriä. Jotenkin helpompi puhua jollekin, jolle maksetaan tästä.
Olet ylirasittunut, oletko hoitaja itsekin.