Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tule toimeen sellaisten ihmisten kanssa jotka mankeloivat lakanansa

Vierailija
10.05.2014 |

Liian pedantteja makuuni.

En nyt tarkoita, että jotenkin karttelisin tai karsastaisin heitä, mutta yltävät korkeintaan kahvilakavereiksi, ei ihan lähipiiriin. En voisi kuvitella esim. yhteisiä mökkiviinkonloppuja.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes omista mankelia, mutta voisin kyllä lakanat joskus mankeloidakin, sillä siten niistä tulee ihanan sileät ja tuntuvat mukavammilta ihoa vasten.

Vierailija
22/67 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 18:16"]

mielenkiintoista... minä en silitä melkein mitään vaatteita, paitsi siis ne jotka on pakko. aika pitkälti vaan miehen kauluspaitoja ja sitten jotain randomeita vaatteita jotka kuivuvat ryppyisiksi vaikka miten kuivaisi. mankeloin kuitenkin lakanani, se on jäänyt tavaksi lapsuudenkodsta. ja vanhemmillekin omista lapsuudenkodeistaan. kyllä sen eron huomaa kun pääsee nukkumaan mankeloituihin lakanoihin.

meillä ei muuten ole edes mitenkään kauhean siistiä joten suuresti epäilen että arvaisit meidän mankeloivan lakanoita jos minut tuntisit tai luonani kävisit. mankeli ei ole mitenkään esillä :D

[/quote]

Kuule nyt, jos sinä silität MIEHEN kauluspaidat olet nimenomaan näitä perinteisiä mankeloijatyyppejä.

Ei-mankeloija ei välitä onko miehen paidassa ryppyjä tai jos välittää niin ei kuitenkaan lähde niitä itse silittämään.

[/quote]

anteeksi oisi pitänyt muotoilla sanani paremmin, en vaan yleensä puhu mieheni puolesta. en ylleensä silitä mieheni paitoja vaan hän silittää ne ihan itse. jos laittaisi minun silitettäväkseni niin saisi mennäkin töihin ryppyisessä paidassa. mutta esim. tänään silitin yhden mekkoni joka jäi pesun jäljiltä ryppyiseksi niin kyllä silitin ne miehen silittämättömät kauluspaidat samalla. ja joskus mies silittää minun vaatteitani kun hän kuitenkin useammin silittää kuin minä. (minä valehtelematta korkeintaan kerran kuussa). meistä molemmat mankeloivat.

ja minulle on ihan sama jos pidät minua jonain superpedanttina ihmisenä, huvittaa vaan kun katson ympärilleni täällä sekamelskassa että mankeloiminen jotenkin määrittelee minut :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen mankeloija silittää myös vaatteensa, jopa farkutkin.

Toki tässä nyt ilmoittautuu ne poikkeukset jotka sietää ryppyjä kaikkialla muualla kuin lakanoissa  mutta  suurin osa mankeloijista on näitä perinteisiä räsymaton hapsujen kampaajia...

Vierailija
24/67 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 18:14"]Jaa. Mä mankeloin vaan siitä syystä, että lakanat tuntuu niin paljon ihanemmilta. Olen nautiskelija. Eli tod.näk en kelpais ap.lle edes kahviseuraksi... mä kun en juo huoltiksen sumppia.

[/quote]

Älä nyt tyhmä kahvia tähän sekoita :)

Kahvi pitääkin olla kunnollista mutta mankeloijat... nouuu....

Vierailija
25/67 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kotona muuten hirmu sotku aina, mutta lakanat mankeloin, koska niin niihin tulee ihana sileä pinta joka tuntuu ihanalta iholla. Kyse on siis ehkä pikemminkin hedonismista kuin pedanttiudesta.

Vierailija
26/67 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä silitän lakanat. Paras ystäväni (jo 30 vuoden ajan) on täysin boheemi. Olemme oppineet hyväksymään erilaisuutemme.

Vierailija
27/67 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mankelointi on tapa. Jos koko elämänsä on nukkunut mankoloiduissa lakanoissa ja on lapsenakin ollut mankeloimassa niitä niin se on ihan rutiinia. Kun ne mankeloimattomat lakanat eivät tunnu läheskään yhtään niin hyvältä. Jos en olisi niihin tottunut niin en todellakaan aloittaisi kyseistä tapaa, mutta nyt se menee rutiinilla ja ei tunnu työläältä.

t. todellinen sottapytty jonka sängyssä on mankeloidut lakanat :)

Vierailija
28/67 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sileys mihinkään tuntuu ellei nuku alasti? Mulla on pyjama, ihan se ja sama onko lakanat mankeloitu vai ei, no oikeastaan käytän pääasiassa sellaisia kuminauhareunaisia pingotettavia lakanoita, pääsee paljon helpommalla ja pysyvät paikallaan. Hui :D

Vierailija
29/67 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 lisää sen verran että kun asuin jonkin aikaa ulkomailla ja ei ollut mankelia saatavilla niin en todellakaan alkanut silittämään lakanoita koska se tuntuisi liian työläältä :D

Vierailija
30/67 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs minä :D

Minä SILITÄN lakanat kun mankeli ei meille mahdu. Silitän myös omat ja viiden lapsen vaatteet. Vain miehen vaatteisiin en koske ollenkaan, saa hoitaa itse.

MUTTA: en sitte jaksakaan vaihtaa niitä lakanoita kuin pari kertaa vuodessa (plus ne kerrat kun joku pissii tai oksentaa niihin). Koti on jatkuvassa kaaoksessa ja keittiöstä siivoan vanhat sotkut pois vasta seuraavana päivänä kun teen uutta ruokaa. En välitä ruuantähteistä, hiekasta, leluista ja vaatteista lattialla. Pienimmät lapset käy pesulla ehkä kerran kuussa, isommat hoitaa itse, en tiedä miten käyvät.

Kelpaisinko kaveriksi?

Vierailija
31/67 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 18:39"]Mitenkäs minä :D

Minä SILITÄN lakanat kun mankeli ei meille mahdu. Silitän myös omat ja viiden lapsen vaatteet. Vain miehen vaatteisiin en koske ollenkaan, saa hoitaa itse.

MUTTA: en sitte jaksakaan vaihtaa niitä lakanoita kuin pari kertaa vuodessa (plus ne kerrat kun joku pissii tai oksentaa niihin). Koti on jatkuvassa kaaoksessa ja keittiöstä siivoan vanhat sotkut pois vasta seuraavana päivänä kun teen uutta ruokaa. En välitä ruuantähteistä, hiekasta, leluista ja vaatteista lattialla. Pienimmät lapset käy pesulla ehkä kerran kuussa, isommat hoitaa itse, en tiedä miten käyvät.

Kelpaisinko kaveriksi?

[/quote]

Hä :o eikö teillä oo täitä ym.. Hyi hitto..

Vierailija
32/67 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 18:39"]

Mitenkäs minä :D

Kelpaisinko kaveriksi?

[/quote]

Eeh, sä olet jo ehta friikki ;)

Vierailija
33/67 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 18:39"]Mitenkäs minä :D

Kelpaisinko kaveriksi?

[/quote]

Hä :o eikö teillä oo täitä ym.. Hyi hitto..

Vierailija
34/67 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös mankeloin, mutten silitä mitään. Ja muutenkin koti on melkoinen läävä liian usein. Mankelointi vaan on jotenkin mukavaa ja rentouttavaa :)

Vierailija
35/67 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sotkuinen ja laiska. Saatan olla imuroimatta viikkoja, lattianpesusta nyt puhumattakaan. Silti mankeloin lakanat, mutta en silitä vaatteita.

Vierailija
36/67 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kyllä siivota kovin usein. Mankeloinkin siten, että joka ilta nukkumaan mennessä heitän mankeliin uuden lakanan ja jätän sinne vuorokaudeksi. Tosi ahkeraa siis!

Vierailija
37/67 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tule toimeen sellaisten ihmisten kanssa jotka ovat sitä mieltä että mulla olis velvollisuus viihdyttää heitä, eli useimpien ihmisten kanssa en tule toimeen.

Vierailija
38/67 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reps, mutta ymmärrän silti pointin. Mulla on ollut joskus työkaveri, joka valitti miten paljon menee aikaa kotitöihin. Sellainen, joka silitti alushousutkin. Ei kiitos tuttavapiiriini. 

Vierailija
39/67 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihana mankeloida lakanat. Vaan ei ole mankelia, eikä tilaa sille. Oma äitini mankeloi kaikki lakanat (tai laittaa isän mankeloimaan ne). Sieltä olen perinyt autuuden ja ihanuuden mankelointiin. Ne mankeloidut petivaatteet on niin paljon nätimpiä liinavaatehyllylläkin ;) Mutta kuten sanottu. Ei ole mankelia, enkä kuljettele liinavaatteita äidille mankeloitavaksi, kuten siskoni ennen teki. 

Veikkaan ettei mankelointi tee ihmisestä ylisiistiä tai pedanttia. Se on vain tapa. Niinkuin joillakin on tapa petata sänkynsä joka aamu. (kuten mulla)

Vierailija
40/67 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 18:46"]

Olen sotkuinen ja laiska. Saatan olla imuroimatta viikkoja, lattianpesusta nyt puhumattakaan. Silti mankeloin lakanat, mutta en silitä vaatteita.

[/quote]

Näin meilläkin. Oikeastaan silitysrautaa käyttää vaan mies kauluspaitoihinsa. Ei kun hei, itsekin olen kerran tänä vuonna silittänyt, ne oli kylläkin isoisäni ruutupaitoja. Lakanat vaihdetaan myös ihan liian harvoin. Mutta kun vaihdetaan niin silloin ne on mankeloidut. :D

Ja minulla on tapana mankeloida niin että vaihdan mankeliin lakanan aina välillä kun muistan, en mitenkään kerralla tehokkaasti mankeloi kaikkea kerralla :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän