Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sairaaloissa on 284 koronaviruspotilasta jotka romahduttaa suomen sairaanhoidon, hoitajat eivät jaksa!

Vierailija
17.12.2020 |

Nyt tarvii ainakin vappusatanen saada. Muuten ei jaksa.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007685660.html

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vappusatasella ei me tulla töihin lomalta. Yx sairaala maksaa 400€, jos peruu loman joululta, mutta eipä ole auttanut, ja hälytysraha nostettu 160€, mutta minä + usea muu jatkamme lomaamme- ihan sama mikä tilanne Suomessa.

Vierailija
22/45 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten koronassa ärsyttää hoitajien uhriutuminen, valitus ja uho ettei varmaan "mennä duuniin vaikka kaikki potilaat kuolisi". Just tällainen uhohan se tosiaan herättää sympatiaa hoitsuja kohtaan. 

Esim. suojavarusteita on monessa muussakin ammatissa, jopa raskaampia kuin hoitsuilla ja ympäristö niin myrkyllinen että niiden kanssa saa olla tarkkana. Samoin työ voi olla raskaampaa eikä palkkakaan erityisen loistava. Lisäksi tällä hetkellä ei edes (vielä) olla likikään hoitsukapasiteetin ylikuormittumista ja suurin osa noista tuntuu kitisevän koska luulevat saavansa sillä lisää palkkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP vappusatasella ei me tulla töihin lomalta. Yx sairaala maksaa 400€, jos peruu loman joululta, mutta eipä ole auttanut, ja hälytysraha nostettu 160€, mutta minä + usea muu jatkamme lomaamme- ihan sama mikä tilanne Suomessa.

VI**U IHANAA IHMISET KUOLEE MUTTA MINÄ OLEN MAAILMAN TÄRKEIN KERMAP**SE t. hoitsut

sympatia -= 100

Vierailija
24/45 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo todella paljon meidän järjestelmästä.

Järjestelmän on luoneet varmaankin innokkaat konsultit fläppitauluineen ja skinnyfit-pukuineen samalta pohjalta kuin ovat luoneet jonkun teollisuusyrityksenkin tehostamisen : ei kantsi hei pitää yhtään ylimääräistä resursseissa, vaan sitten tarvittaessa voi vaan tilata lisää virtaviivaisia toimitusketjuja pitkin tai ostaa uloistettuna palveluna.

Toimii todella, todella hyvin just vaikka terveydenhuollossa...   

Vierailija
25/45 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VI**U IHANAA IHMISET KUOLEE MUTTA MINÄ OLEN MAAILMAN TÄRKEIN KERMAP**SE t. hoitsut

sympatia -= 100

Ahaa, eli vastuu on caan hoitajilla. Muut saa bailata Lapissa, matkustella ympäri ämpäri, jumpissa ja baareissa ja levitellä koronaa , mutta hoitsut on ksipöitä. Just

Vierailija
26/45 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sympatia -= 100

Niin, toivottavasti sinä ymmärrät, että tällä päänaukomisella saat vaan pahaa aikaan. Oikeesti, mieti vähän, kuka sinunlaisia haluaa hoitaa ja millä motivaatiolla, hyh hyh.

Vierailija
27/45 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Ruotsista tulee lisää.

Ja priorisointi alkaa.

Jaa miten niin alkaa? Terveydenhuollossa priorisoidaan kaiken aikaa. Se on ihan välttämätöntä, muuten ei resurssit riitä millään.

Vierailija
28/45 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa ap tuo juttu vai etkö osaa lukea, kun tuossa puhutaan HUS tehon hoitajista

Miksi vtussa yleistät tuon koskemaan kaikkia hoitsuja?

Vierailija
29/45 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten koronassa ärsyttää hoitajien uhriutuminen, valitus ja uho ettei varmaan "mennä duuniin vaikka kaikki potilaat kuolisi". Just tällainen uhohan se tosiaan herättää sympatiaa hoitsuja kohtaan. 

Esim. suojavarusteita on monessa muussakin ammatissa, jopa raskaampia kuin hoitsuilla ja ympäristö niin myrkyllinen että niiden kanssa saa olla tarkkana. Samoin työ voi olla raskaampaa eikä palkkakaan erityisen loistava. Lisäksi tällä hetkellä ei edes (vielä) olla likikään hoitsukapasiteetin ylikuormittumista ja suurin osa noista tuntuu kitisevän koska luulevat saavansa sillä lisää palkkaa. 

So? EVVK sinun tai muiden palstalla ulisevan mielipide hoitajien työstä. Minä onneksi kerkesin irtisanoutua ja hoitajan oikeudet meinaan keinolla tai toisella poistattaa itseltäni.

Vierailija
30/45 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luepa ap tuo juttu vai etkö osaa lukea, kun tuossa puhutaan HUS tehon hoitajista

Miksi vtussa yleistät tuon koskemaan kaikkia hoitsuja?

Samaa mietin minäkin. Tuo juttu oli tehty HUSn tehon hoitajista. Miksi et ulise ja valita niille suoraan?

Vierailija
31/45 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So? EVVK sinun tai muiden palstalla ulisevan mielipide hoitajien työstä. Minä onneksi kerkesin irtisanoutua ja hoitajan oikeudet meinaan keinolla tai toisella poistattaa itseltäni.

Luuletko olevasi tärkeä ja arvostettu kotona maatessasi sossutuella? Tai edes kelpaavasi mihinkään muuhun työhön noin surkealla asenteella?

Vierailija
32/45 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokote on tulossa, niin pitäähän pilleritiinojen vielä koittaa pyristellä.

hoitajien moraali on ainoastaan oksettavaa 

Vierailija
33/45 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymsoten sairaaloissa yhteensä 10 koronapotilasta joista yksi teholla. Tänään johtajaylilääkäri kertoo miten mennään äärirajoilla ynnä muuta. Kovin on heikoilla paikallinen sairaalatoiminta mutta toisaalta täällähän henkilökuntaa runsaasti joutui karanteeniin vapaa-ajan puuhastelujen vuoksi. Sitä ei muista kertoa että omaa hölmöilyä.

Vierailija
34/45 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sympatia -= 100

Niin, toivottavasti sinä ymmärrät, että tällä päänaukomisella saat vaan pahaa aikaan. Oikeesti, mieti vähän, kuka sinunlaisia haluaa hoitaa ja millä motivaatiolla, hyh hyh.

Mielestäsi siis itsekeskeisen ja laiskan hoitsun palauttaminen maan pinnalle on pahempi juttu kuin se että ihmisiä kuolee kun sairaalat ylikuormittuu laiskojen jäädessä pois töistä? Eikö se sitäpaitsi tullut jo selväksi ettei noita hoitsuja kiinnosta hoitaa ketään. 

Jos toisaalta huomaat ettet halua tehdä hoitsutyötä niin parempihan se on jäädäkin pois alalta. Luultavasti hoitoala olisi paljon terveemmässä kunnossa jos nää laiskat, leipääntyneet ja potilaisiin kyr**intyneet kokeneet hoitsut olisi vaihtaneet alaa jo vuosia sitten. 

Vierailija
35/45 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetappa trolli ap välillä keksiä muita kommentteja, kun nämä on ihan samoja kuin edellisessä vastaavassa ketjussa :) Voisit Copypastara, niin olisi helpompaa

Vierailija
36/45 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onse, vaaativat ylimääräisen palkkion työnteosta.

Työnteko on terveen ihmisen velvollisuus.

Tosin Rinne jo sanoi että valmiuslaki tulee huomenna, joten se siitä.

Vierailija
37/45 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siellä ei nyt ole influenssapotilaita!

Joten tilaa riittää koronapotilaille. Mitä eroa siinä on onko niillä joku influenssa vai korona?

Vierailija
38/45 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Ruotsista tulee lisää.

Ja priorisointi alkaa.

Jaa miten niin alkaa? Terveydenhuollossa priorisoidaan kaiken aikaa. Se on ihan välttämätöntä, muuten ei resurssit riitä millään.

Kyllä niiden tällä hetkellä pitäisi riittää hyvinkin, jos siis ei olisi tehty kuten suomessa viimeiset 20 vuotta eli mitoitettu homma ns. säästöjen vuoksi äärirajalle jo hyvinä aikoina. 

Vierailija
39/45 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajille kyllä pitäisi maksaa lisää palkkaa, sitä mieltä olen. Mutta harmittaa heidänkin puolestaan tämä koronahömpötys. Juuri se huuhaa-osuus siinä vie hoitajien työaikaa, turhat testaukset ja soittelut, jäljitykset ja muu hömppä. Nythän ei ole influenssaa kai juuri ollenkaan, joten nuo koronapotilaat eivät kuormittaisi varmaan juurikaan ylimääräisesti hoitajia tähän aikaan vuodesta, mutta tuo hömpötys sen kyllä tekee.

Vierailija
40/45 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Skopjen lennot jatkuvat taas.....