Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NYT APUA!!! (varoitus: intiimiasiaa)

Vierailija
10.05.2014 |

Oikeasti, oon vähän paniikissa. Yritän selittää lyhyesti.

Oon raskaana, toinen raskaus. Mulla on tuntunut välilihassa jotain ihmeellistä helttamaista röpelöä jo jonkin aikaa. Nyt tunnustelin sitä oikein kunnolla, ja siinä on joku hemmetin AUKKO! Uskalsin vilkaista, ja jonkinlainen aukko siinä saatana on! Siis emätin, tämä uusioreikä ja peräreikä! Pikkusormen pää sopi sinne, nyt sattuu.

En uskaltanut katsoa sitä kovin tarkasti, tuli hirveä paniikki päälle. Mikä se oikein on?

Ja kuulkaa, jättäkää nyt se vittuilu pois. Ihan hirveää, kun yhtäkkiä haaroväliin ilmestyy joku aukko. Mä täällä suunnilleen väännän itkua.

Mulle tehtiin ekassa synnytyksessä episiotomia, mutta ei sitä sinne peräaukon suuntaan tehty, vaan pakaraan.

Nyt auttakaa!

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja AP, jos nyt vielä tätä luet... olen tuo, kuka ensimmäisenä antoi tuon fisteli-veikkauksen. Annan sinulle nyt neuvon, toisin kun joku muu täällä neuvoi. Älä missään nimessä mene nyt mihinkään googleen etsimään tuolla hakusanalla mitään, googlaaminen johtaa heti sinut kaikkiin pahimpiin vaihtoehtoihin ja keskusteluihin tuosta vaivasta! Ja usko minua, ne ei oo mitään kaunista luettavaa ja katsottavaa. Kyse ei välttämättä ole kohdallasi siitä, joten rauhoita nyt itsesi, varaaa heti lääkäriaika kun mahdollista ja sitten kun olet ensin saanut asiasta jotain FAKTAA niin etsi sitten lisätietoa netistä. Itselläni on fisteli, ja tein sen virheen heti että menin nettiin etsimään tietoa ja sain itseni järkyttävään paniikkiin samantien. Vaiva on kiusallinen ja ikävä, mutta senkin voi hoitaa.

Ja te ketkä täällä naureskelette toisen hädälle ja mahdolliselle sairaudelle, uskoakseni olette aikuisia ihmisiä... mikä helvetti teitä oikein vaivaa? Toivottavasti ette koskaan joudu kokemaan itse tälläistä... tai ehkä olisi parempikin, että joudutte. Tietäisitte miltä tuntuu.

Vierailija
42/54 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 17:52"]

Hyi saatana! Reikäpylly

[/quote]

niin, yleensä ei ole reikää.

[/quote]

Haha! mielikuva...

[/quote]

Muumi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi arvostelette ap:n ideaa tulla kysymään täältä? Ensimmäinen kerta kun kirjoitin tänne palstalle oli hyvin vastaava tilanne, ja minulle annettiin nopasti vastauskin: laskeuma. Sen tiedon kanssa varasin sitten seuraavana päivänä ajan yksityiselle tutkittavaksi ja lisäinfoa saadakseni. Ja olin todella kiitollinen tällaisesta anonyymista palstasta.

Vierailija
44/54 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 19:43"]

Miksi arvostelette ap:n ideaa tulla kysymään täältä? Ensimmäinen kerta kun kirjoitin tänne palstalle oli hyvin vastaava tilanne, ja minulle annettiin nopasti vastauskin: laskeuma. Sen tiedon kanssa varasin sitten seuraavana päivänä ajan yksityiselle tutkittavaksi ja lisäinfoa saadakseni. Ja olin todella kiitollinen tällaisesta anonyymista palstasta.

[/quote]

Diagnoosit voi olla mitä vaan jalkasienestä aivokasvaimeen eli saattaa jopa herättää turhia pelkoja. Jos on kauhea paniikki ja hätä, niin puhelinsoitto vaikka yksityiselle on ihan paikallaa, että malttaa odottaa maanataita. Omasta mielestäni aloitusviesti on myös aika humoristisesti kirjoitettu. Vaikka ihan tahattomasti, mutta vaikuttaa provolta.

Muuten ketjuun vastatakseni: ap itse käski gyneä ehdottaneen vastaajan painua helvettiin ja syytti vittuilusta. Ja jatkoi samaa linjaa myöhemmin. Mistäs vastaaja ois voinut tietää, että ap:n asuinpaikassa pääse edes yksityiselle viikonloppuna? Oli "paniikissa" tai ei, niin tuo ei ole ok. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
45/54 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 18:36"]

Hyi saatana! Reikäpylly

[/quote]

[/quote]

Haha! mielikuva...

[/quote]

Muumi?

[/quote]

Eiku enemmänki sellanen Barbi xD

Vierailija
46/54 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin tulla vilkaisemaan reikiäsi.

Vierailija
47/54 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 19:29"]

Hyi saatana! Reikäpylly

[/quote]

[/quote]

Haha! mielikuva...

[/quote]

Muumi?

[/quote]

Eiku enemmänki sellanen Barbi xD

[/quote]

Alapeukku muumi-fanilta? ;D

Vierailija
48/54 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti? Ei kai ihmiseen ylimääräisiä reikiä kehkeydy muualla kuin tieteiselokuvissa ehkä.

Vierailija
49/54 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se ollu siellä jo vuosia ja ap  huomasi sen vasta nyt? :O

Vierailija
50/54 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kerroit itse, että sinulla ommeltiin väliliha ensimmäisen synnytyksen jälkeen. Voisi olla ihan mahdollista, että jossain kohdassa ommel on ollut niin lähellä reunaa, että on tullut pieni ratkeama, jonka nyt havaitsit. Lääkäriaikaa ei aina saa heti, kun kyseessä ei ole hengenvaara. Soitapa heti maanantaina neuvolaan. Kätilöt ovat tottuneet tutkimään naisten alapäitä ja osaavat ehkä sanoa, mistä on kysymys ja lähettävät eteenpäin, jos on tarve.

Teille monille vastaajille: mikä pakko teidän on ivailla ja lisäksi vielä kiroilla vastauksissanne. AV-mammat esittävät aina olevansa niin fiksuja ja filmaattisia, mutta kielenkäyttö on ala-arvoista. Asiat vai ilmaista ilman saatanoita ja vittuja, uskokaa jo!

Vierailija
51/54 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 22:05"]

Siis oikeesti? Ei kai ihmiseen ylimääräisiä reikiä kehkeydy muualla kuin tieteiselokuvissa ehkä.

[/quote]

Vähänpä tiedät. Kyllä niitä reikiä vaan tulee sinne sun tänne. Tuo fisteli muuten on aika yleinen, ja sehän voi tulla alaosaston lisäksi oikeastaan minne vain... se on siis epänormaali yhteys jonkun ontelon ja ihopinnan välillä (aika monesti saattaa tulla juuri esim. synnytyksen jälkeen). Tämä on vain sellainen vaiva, josta ei kahvipöydissä puhuta (varsinkin jos on tuolla alapäässä), lääkäritkään ei tunne ja siksi epätietoiset ovat toisten epätietoisten tiedon varassa.

Vierailija
52/54 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 22:14"]

AP, kerroit itse, että sinulla ommeltiin väliliha ensimmäisen synnytyksen jälkeen. Voisi olla ihan mahdollista, että jossain kohdassa ommel on ollut niin lähellä reunaa, että on tullut pieni ratkeama, jonka nyt havaitsit. Lääkäriaikaa ei aina saa heti, kun kyseessä ei ole hengenvaara. Soitapa heti maanantaina neuvolaan. Kätilöt ovat tottuneet tutkimään naisten alapäitä ja osaavat ehkä sanoa, mistä on kysymys ja lähettävät eteenpäin, jos on tarve.

Teille monille vastaajille: mikä pakko teidän on ivailla ja lisäksi vielä kiroilla vastauksissanne. AV-mammat esittävät aina olevansa niin fiksuja ja filmaattisia, mutta kielenkäyttö on ala-arvoista. Asiat vai ilmaista ilman saatanoita ja vittuja, uskokaa jo!

[/quote]

En ota kantaa tuohon av-mammojen fiiniyteen. Ap:n aloitus oli rumaa kieltä ja painu helvettiin-kommentit kyllä minusta törkeitä. "Toi aloitti"-huutelu ei ole mikään synninpäästö, mutta kyllä aloitus ja ap:n käytös vaan yleensä määrittää aika paljon ketjun tasoa.

Vierailija
53/54 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, onko tähän tullut vielä mitään selvyyttä?

Vierailija
54/54 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eräällä tutullu miehellä sekä hänen lapsellaan on ollut ko vaiva. Mies ei lääkäriin sen vuoksi halua, mutta koska tuli vauvalle, niin veivät lääkäriin. En muista sen haavan nimeä, mutta se on korjattavissa pienellä leikkauksella. Jos sellainen haava tulee, niin usein kesällä pahempi ja talvisin voi olla ummessakin (kasvaa ohut iho päälle).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi