NYT APUA!!! (varoitus: intiimiasiaa)
Oikeasti, oon vähän paniikissa. Yritän selittää lyhyesti.
Oon raskaana, toinen raskaus. Mulla on tuntunut välilihassa jotain ihmeellistä helttamaista röpelöä jo jonkin aikaa. Nyt tunnustelin sitä oikein kunnolla, ja siinä on joku hemmetin AUKKO! Uskalsin vilkaista, ja jonkinlainen aukko siinä saatana on! Siis emätin, tämä uusioreikä ja peräreikä! Pikkusormen pää sopi sinne, nyt sattuu.
En uskaltanut katsoa sitä kovin tarkasti, tuli hirveä paniikki päälle. Mikä se oikein on?
Ja kuulkaa, jättäkää nyt se vittuilu pois. Ihan hirveää, kun yhtäkkiä haaroväliin ilmestyy joku aukko. Mä täällä suunnilleen väännän itkua.
Mulle tehtiin ekassa synnytyksessä episiotomia, mutta ei sitä sinne peräaukon suuntaan tehty, vaan pakaraan.
Nyt auttakaa!
Kommentit (54)
Tässä nyt ihan asiallinen vastaus? Olisiko se fisteli, mikä on tehnyt aukon iholle? Oletko huomannut aiemmin, että siinä olisi mitään paisetta tms?
Joskus voi olla kyse haavasta joka on tehnyt onkalon.
Ei oo tosiaan mikään päivystysasia kun ei oo hengenhätä kyseessä, mutta varaa maanantaina lääkärille aika, niin asia selviää. En usko että terveysneuvonnassakaan tietävät, kun pitäis nähdä varmasti ihan silmin että mikä on kyseessä, joten siksikin suosittelen että menet sille lääkärille.
Fisteli. Kys googlelta. En tiedä mistä se sinun tapauksessa on tullut. Ehkä sisältä infektoitunut eppari tai emättimen paise. Vaikeita korjata. Raskauden aiheuttaman paineen takia mahdotonta hoitaa ennen synnytystä. Varaudu siihen, että raskauden edetessä tai synnytyksessä koko emättimen ja peräsuolen väliseinä voi sortua. Itke aikasi ja hae apua ensiviikolla, lääkäri voi vähän tarkastella fisteliä. Puhu miehellesi, hänen tulee ehdottomasti tukea naiseuttasi. Nämä ovat aina järkytyksiä. Olen pahoillani puolestasi, mutta kaikki vielä järjestyy. Meillä on hyvät kirurgit.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 17:58"]
Varaudu siihen, että raskauden edetessä tai synnytyksessä koko emättimen ja peräsuolen väliseinä voi sortua.
[/quote]
Ei saatana kuolen nauruun :---DDDD
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 17:52"]
Hyi saatana! Reikäpylly
[/quote]
niin, yleensä ei ole reikää.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 17:23"]
Kakkosesta on tullut kolmonen. Ei hätää, opit uudet nimet nopeasti.
[/quote]
Ihan tyhmä juttu, mutta hajosin silti xD
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 17:23"]
Kakkosesta on tullut kolmonen. Ei hätää, opit uudet nimet nopeasti.
[/quote]
Ihan tyhmä juttu, mutta hajosin silti xD
[/quote]
Ja parin kuukauden päästä syntyi pieni siivilä.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 17:58"]
Varaudu siihen, että raskauden edetessä tai synnytyksessä koko emättimen ja peräsuolen väliseinä voi sortua.
[/quote]
Ei saatana kuolen nauruun :---DDDD
[/quote]
Aika ikävä kommentti järkytystä aiheuttavaan asiaan. Eikö nuo voisi pitää omana tietona, vaikka kotona nauraisit kippurassa? Kuvittele omalle kohdallesi.
Joo, mä osaan kuvitella miten hädissäänoleva ap menee päivystysasemalle nyt odottaessaan toista lastaan ja kertoo että hänellä on 3 reikää alapäässään. :D
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 17:28"]
Taitaa olla trolli... :-D
[/quote]
" Katos perkele!... Alapäässäni on ylimääräinen reikä! Loogisin vaihtoehto mysteerin selvittämiseksi on tietysti anonyymi keskustelupalsta! Tähän varmasti paras valinta on AV. Lisään paljon kirosanoja viestiin, että ymmärtävät kuinka paniikissa olen. Ja olevat sitten vittuilematta!"
(2min kuluu..)
Kaikki viestit, joissa ehdotetaan jotain muuta ratkaisua, ovat vittuilua.
Kaikki viestit, joissa ehdotetaan jotain ratkaisua, ovat käyttökelvottomia (mm.asun sellaisessa paikassa, että ainut yhteys ulkomaailmaan lauantaisin on netti)
Voi töttöröö!
Ap, rauhoitu. Tässä on muutama jo epäillyt fisteliä, ja sama tuli itselleni mieleen. Menet käymään lääkärissä, tilanne selviää ja sen jälkeen se hoidetaan. Et todellakaan ole ainoa, jolla on tuon tyyppinen vaiva. Ehkä jonakin päivänä joku näistä ilkkujista täällä kokee samaa tai vielä pahempaa.
Ap tsemppiä.
Se voi olla fisteli eli sellainen onkalo, joka on vaaraton, mutta pitää hoitaa kiinni. itselläni sellainen oli ja se ilmestyy itsekseen ja leikataan auki, jotta paranee.
Kolmonen on uusi kakkonen ja kakkonen on ykkönen.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 17:52"]
Hyi saatana! Reikäpylly
[/quote]
niin, yleensä ei ole reikää.
[/quote]
Haha! mielikuva...
Juuri näin! Toki, jos nyt ollaan niin perinpohjaisesti järkyttyneitä niin soittakoon tai sitten tosiaan maksakoon sen yksityisen. Nythän ollaan jo niin paniikissa, että kaikki vaan vittuilee, eikä kukaan ymmärrä hänen hätäänsä...