Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsia EI SAA laittaa ostoskärryn ostososaan!

Vierailija
10.05.2014 |

Miksihän sitä on niin vaikea ymmärtää? Ajatteleeko ihmiset, että heidän lapsensa kengät on ihan puhtaita, että heidän lapsensa ei ole kävellyt missään likaisessa maastossa? Tai että eihän siellä kärryssä pidetä mitään, minkä likaantuminen haittaisi? 

Ihan varmasti fakta on kuitenkin se, että sinunkin lapsesi kengät ovat kävelleet samalla törkyisellä kadulla, ja sinunkin lapsesi käsissä voi olla räkää ja ties mitä, jota en halua ostoksiini, oli se sitten banaaniterttu tai sukkapaketti.

Kiitos niille, jotka tajuavat.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 16:34"]

Minä olen vastannut näihin ostoskärry juttuihin aiemmminkin kun ahdistaa. Olen 1 v ja  3 v lasten yksinhuoltaja ( mies jätti uuden naisen takia kun pienempi oli vielä vauva)

Elämä ei ole ollut helppoa, lapsilla on pitkät tarhapäivät ja arkeen ei juuri huvituksia minulle itselleni mahdu.

Kun mennään tarhapäivän jälkeen ruokakauppaan voi 3 vuotiaskin olla väsynyt tai vaan kaivata hoivaa ja haluta heittäytyä pieneksi. Ainoaksi mahdollisuudeksi jää silloin laittaa toinen lapsi kärryihin jos kolme v ei halua kävellä. Koskaan kärryssä olevalla ei ole kenkiä jalassa tai kuraisia ulkovaatteita, riisun ne kyllä pois ja jätän rattaisiin.

Näin kaupassa käyniti sujuu meiltä siten että lapset ovat tyytyväisiä mutta kokoajan pelkään jonkun av mamman tulevan huutamaan " likaiset penskat pois kärryistä"

Joo tietysti on vaihtoehtoja, voisin esim laittaa sen 1 vuotiaan johonkin kantoreppuun jne mutta en vaan ymmärrä miten lapsi voi olla niin saastainen että joku menettää yöunensa sen takia etä sellainen on ostoskärryssä.

Onneksi me olemme saaneet vain positiivista huomiota osaksemme.

[/quote]

EIkö teidän kaupassanne ole sellaisia kärryjä, joihin mahtuu kaksi lasta? Joihinkin mahtuu jopa neljä (kahdenistuttava autokärry).

Vierailija
42/64 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 17:16"]

Miksei muksu voi istua siinä ostoskärryn istuinosassa???

[/quote]

Kun niitä muksuja on 4 kpl, 2 jaksaa kävellä sen helvatan ison hypermarketin läpi, 2 ei. Ja ennenkuin joku kerkee urputtaa, että jätä lapset kotiin. Ei se aina ole mahdollista. Joskus lapsetkin tarvitsevat jotakin, kenkiä, vaatteita, leluja. Joskus toinen meistä on töissä ja silloin on vain pakko käydä ostoksilla lasten kanssa, että saa ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 15:45"]

Meidän 3v potkii kengät pois jaloistaan kun istuu siinä istuinosassa. Laitan ne kengät sinne ostososaan.

[/quote] 

Minä laittaisin kengät takaisin lapselle jalkaan ja jollei jaloissa pysyisi, pääsisi tenava kävelemään kärrystä kiinni pitäen.

Vierailija
44/64 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 17:47"]

Huomautin tänään Cittarissa asiasta äidille, jonka lapsi oli kärryissä kengät jalassa. Ei tainnut kuulla, kun odotteli maistiaisia.

[/quote]

Sinulla on liian pieni ääni.

Vierailija
45/64 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Onneksi kukaan ei ollut keksinyt tätä hysteriaa vielä silloin kun itse kävin kolmen pienen pojan kanssa kaupassa. Olis vähän hyllyt kärsineet kun ne raggarit olis olleet irrallaan. Nykyaikana ei kyllä enää kannata tehdä lapsia, sen verran hankalaksi tätä hommaa väännetään.

- viiden äiti

Vierailija
46/64 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 17:16"]

[/quote]

Kun niitä muksuja on 4 kpl, 2 jaksaa kävellä sen helvatan ison hypermarketin läpi, 2 ei. Ja ennenkuin joku kerkee urputtaa, että jätä lapset kotiin. Ei se aina ole mahdollista. Joskus lapsetkin tarvitsevat jotakin, kenkiä, vaatteita, leluja. Joskus toinen meistä on töissä ja silloin on vain pakko käydä ostoksilla lasten kanssa, että saa ruokaa.

[/quote]

Tarviiko niiden kanssa käydä siellä hypermarketissa ja kävellä siellä maraton, jolleivat kävellä jaksa ja kyllä itselläni 5 lasta. Vauva menee kantokopassa ostoskärryjen istinosan päällä ja muut saavat kävellä. Yleensä käyn kaupassa 3 nuorimmaisen kanssa, kun ei nuo esiteinit enään halua. Kyllä nuo 2 ja 4 vuotiaat jaksavat norm. kauppareissun kävellä ostoskärryjen vierellä ja kasvatuksesta kiinni jos riuhtovat tavarat hyllystä tai juoksentelevat päättömänä ympäri kauppaa. Äitien lasikuutta sanon minä ja korpeaa, ettei voida ajatella muita asiakkaita ja ei en halua minäkään koiranpas...  tai kuraa sinun lapsesi kengistä ruoka/vaateostoksiini!!!

Vierailija
47/64 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 17:16"]

[/quote]

[/quote]

Niissä helv#n hypermarketeissa on kaksos kärryjä

Vierailija
48/64 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 20:11"]Just. Onneksi kukaan ei ollut keksinyt tätä hysteriaa vielä silloin kun itse kävin kolmen pienen pojan kanssa kaupassa. Olis vähän hyllyt kärsineet kun ne raggarit olis olleet irrallaan. Nykyaikana ei kyllä enää kannata tehdä lapsia, sen verran hankalaksi tätä hommaa väännetään.

- viiden äiti

[/quote]

kamalat lapset sulla.

Vierailija
49/64 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 20:11"]Just. Onneksi kukaan ei ollut keksinyt tätä hysteriaa vielä silloin kun itse kävin kolmen pienen pojan kanssa kaupassa. Olis vähän hyllyt kärsineet kun ne raggarit olis olleet irrallaan. Nykyaikana ei kyllä enää kannata tehdä lapsia, sen verran hankalaksi tätä hommaa väännetään.

- viiden äiti

[/quote]

kamalat lapset sulla.

[/quote]

tai huono kasvattaja...

Vierailija
50/64 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 20:11"]

Just. Onneksi kukaan ei ollut keksinyt tätä hysteriaa vielä silloin kun itse kävin kolmen pienen pojan kanssa kaupassa. Olis vähän hyllyt kärsineet kun ne raggarit olis olleet irrallaan. Nykyaikana ei kyllä enää kannata tehdä lapsia, sen verran hankalaksi tätä hommaa väännetään.

- viiden äiti

[/quote]

Ja sun piti tehdä ne 5 raggaria, jotka ei osaa käyttäytyä kaupassa???

Mitä järkeä? Miksi muiden pitäisi sietää näitä jatkuvasti sikiäviä, jotka eivät osaa kasvattaa edes sitä ensimmäistä?

Miksi ihmeessä sun pitää raahata kasvattamattomat raggarit sinne kauppaan ja sulloa ne kärryyn? Miksi?

Vierailija
51/64 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 17:16"]

[/quote]

[/quote]

Joten? Mikset laita sitten niitä kahta kahden istuttavaan autokärryyn/ostoskärryyn? Eihän toi ole mikään syy että mulla nyt on noita lapsia... Joku jo sanoikin että on jopa neljän lapsen autokärryjä, kyllä tätäkin on ajateltu siis.

Vierailija
52/64 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 19:43"]

En tosiaan käsitä, miten joillekin ihmisille voi olla niin outoa, ettei halua niitä lasten kengänpohjista tulevaa kuraa ja muuta ihanaa elintarvikkeilleen.

Kaikki ruoka kun ei ole vakuumipakattua, esim. vihannekset ja hedelmät. Ei ihan oikeasti olisi kiva saada niihin bakteereja, joita tulee kun lapsonen on ensin pihalla astunut esim. koiranpaskaläjään ja sen jälkeen hyppää kärryn kyytiin.

[/quote]

Vihannekset ja hedelmät tulisi joka tapauksessa pestä ennen syömistä.

[/quote]

Silti. Minäkään en halua lasten pomppovan kurakengillään ostoskärryissä. Se on epäkohteliasta ja välinpitämätöntä toisia kohtaan eikä niin vaan kuulu käyttäytyä. Ei voi olla niin vaikea asia ymmärtää.

Vierailija
53/64 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 17:47"]

Huomautin tänään Cittarissa asiasta äidille, jonka lapsi oli kärryissä kengät jalassa. Ei tainnut kuulla, kun odotteli maistiaisia.

[/quote]

Ei kun sen lisäksi ettei se osannut lukea, se oli muutenkin vajaa.

Vierailija
54/64 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka on saanut koiranpaskaa ostoksiinsa ostoskärryistä huutakoon HEP!

Vierailija
55/64 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 17:47"]

[/quote]

Ei kun sen lisäksi ettei se osannut lukea, se oli muutenkin vajaa.

[/quote]

Amen.

Vierailija
56/64 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla o kultanennoutaja.

Aina joskus sekin tarvii jotain lelua yms. vaikka mies ois toisen kanssa kotona. Miten voisi olla laittamatta sitä ostoskärryyn pitkän hoitopäivän jälkeen?

Ketään siis voi harmittaa, jos meidän Jysky on siinä ostoskärryssä? Kuka nyt oikeesti ei ota sitä kinkkupakettia, jonka Jysky on nuollut sen muovinläpi, hei camoon!

Sehän on vaan tosi suloista. Sitäpaitsi mammat muutenkin punnnitsee vaan 3 banaania vaikka nappaa sinne kärryyn oikesti 4 kpl.

Vierailija
57/64 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttykää: minä olen laittanut koirani ostoskärryyn kaupassa, jossa myydään myös elintarvikkeita. Mutta minä en asukaan Suomessa eikä täällä olla niin hysteerisiä. Ihan tavallista täällä pistää koira ostoskärryyn. :)

Vierailija
58/64 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä aina laitan koska se on mukava,pysyy korkealla ja hänet ei satutetaan kaupassa,tuntuu että pieni lapsi aina tiella kaupassa. Mene sinä ap nukkumaan ominen fasistinen sääntöinen, lapsen on parempi olla kauppakärryssä kun juostaa kauppahallissa ja tulla satutettuna. Meidän lapset tykkävät istua siinä ja pysyvät kiltisti ja onnellisina kärryssä.

Vierailija
59/64 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jotenkin aina ajatellut, että nää ihmiset, jotka panikoi lapsia ostoskärryissä on vähän yksinkertaisia. En silti laita omiani sinne, koska tästä kehittyi silloin lintu-sika-mikälie-nuhan aikana niin yleinen paniikki ja joukossa tunnetusti tyhmyys tiivistyy.

Mutta ne on varmaan niitä samoja, jotka kaupassa solmivat pussin vasta punnituksen jälkeen, koska solmu painaa enemmän jne.

Tai tokihan sitä voi uskoa, että jos ottaa sen kärryn sieltä sisältä, niin se ei koskaan ole siellä "puhtaassa ulkoilmassa" ollutkaan

Vierailija
60/64 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että näin monen mielestä on ok laittaa lapsi kärryyn sisälle! Yök!