Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi muutit Helsingistä tai muualta pääkaupunkiseudulta pois?

Vierailija
17.12.2020 |

Kerro.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sairasti jatkuvasti. Astmalääkitys pystyttiin lopettamaan kun muutettiin tänne pikkukaupunkiin.

Vierailija
22/33 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Tampere on niin kiva kaupunki. Tää on vähän kuin Helsinki ennen. Just sopivan kokoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palattiin kotiin eli Pohjanmaalle heti kun vaan saatiin täältä töitä.

Vierailija
24/33 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan kyllä, etten vie sika-kallista keskustakaksiota (vuokra 1100€) keneltäkään paremmalta väeltä (olen jäänyt työttömäksi ja saan asuntoon asumistukea).

Jätän Helsingin ilomielin!

Vierailija
25/33 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoakseni Kokoomus ja Perussuomalaiset lakkauttavat yleisen asumistuen, eikä ilman sitä oo varaa asua. Muutan suosiolla pois jaloista. Turha tänne jäädä muiden ovimatoksi.

Vierailija
26/33 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttamassa. Liikaa se koilevaa porukka. Kaikki yrittävät elää jossain kulisseissa, olen umpikyllästynyt siihen että katukuvassa on vain samanäköisiä pissiksiä pitkissä takeissa ja ponnareissa. Muuten vain meininki on todella tumma nykyään, ihmiset ovat ittuuntuneita, ei ole sosiaalisuutta.

Helsinki on ihan pilattu 10 vuodessa : (

Suurin syy on pyöräilijät! Ei voi enää missään kävellä. Vihamielinen ilmapiiri.

Vierailija
27/33 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli varmaan aika harvinainen syy. Eli pääkaupunkiseudulta ei yksinkertaisesti löytynyt (yliopisto)koulutustani vastaavaa työtä. 6000 asukkaan pikkupaikkakunnalta monen sadan kilometrin päästä löytyi. Olen syntyisin Helsingistä, kuten myös vanhempani, joten mikään paluumuutto ei ollut kyseessä. En tuntenut muuttaessani täältä ketään. 

Ihan hyvin olen viihtynyt nyt muutamia vuosia, mutta katselen kyllä edelleen uudeltamaalta työtarjontaa. Olisi mukava päästä lähemmäs perhettä ja sukua.  

Vierailija
28/33 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk-seutu "kansainvälistynyt" liikaa, enkä tarkoita hyvässä mielessä...

Vierailija
29/33 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin kerran pois kun ajattelin, että kyllä siellä muuallakin voi varmaan elää ja tehdä töitä. Mutta ei löytynyt työpaikkaa, eikä kavereita ja niin päätin muuttaa Stadiin takaisin.

Helsingissä yksinäisyyskin on helpompaa kun on paljon menopaikkoja ja monet muutkin on yksin.

Vierailija
30/33 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en rikastunut , mutta kulttuuri ympärilläni  rikastui ja rutkasti

Vierailija
31/33 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoakseni Kokoomus ja Perussuomalaiset lakkauttavat yleisen asumistuen, eikä ilman sitä oo varaa asua. Muutan suosiolla pois jaloista. Turha tänne jäädä muiden ovimatoksi.

Toivotaan että näin käy, laskisi asuntojen hinnat ja me itse rahamme ansaitsevat pystyisimme muuttamaan Helsinkiin. Nythän keskituloinen työssäkäyvä ei pysty asumaan Helsingissä koska liian kallista eikä keskituloinen sa tukia.

Vierailija
32/33 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona vei minut pois PKS:lta; töitä pystyn tekemään muuallakin halvemmassa asuinpaikassa.

Onhan PKS sellainen pissiksien ja vittunaamojen keskittymä, jossa kuvitellaan sen alueen olevan joku napa, jonne kaikkien järkevien pitää muuttaa. Mielestäni päinvastoin, mutta pitäähän noiden pirun kalliiden betonikoppien arvoa jotenkin itselleen perustella.

Tulee luultavasti pian aika, jolloin yritykset miettivät myös kuluja. Miksi jotkin vientifirmat pitävät konttoreitaan tuollaisessa paikassa? Ei oikein ole enää järkeä.

Vierailija
33/33 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin helisingissä

mutta tulin raskaaksi ja Forssassa voin asua samalla hinnalla kolmiossa kun Helsingissä yksiössä.

Lisäksi sain työpaikan