Kumpi nimi parempi: Natalie vai Abigail?
Heips. Meillä on pieni tyttö jonka nimi on Natalie Abigail. Häntä kutsutaan melko yhtä paljon molemmilla nimillä, ehkä Abigailiksi vähän useammin. Aluksi ajateltiin kutsua häntä Natalieksi, mutta se nimi alkoi aika pian tuntua vähän vähemmän viehättävältä kun moni sanoi nimen niinkin se kirjoitetaan (joko tietämättömyyttään tai itsepäisyyttään) ja vain harva ymmärsi lausua sen: natalii. Ei tietenkään voi olettaakaan että kaikki tietäisivät miten tahtoisimme nimen lausuttavan, mutta se selittely ja korjaaminen joskus rasittaa tai nolottaa. Vaikka Abigail on muuten erikoinen nimi, niin ääntämisongelmia ei nimen suhteen ole koskaan ollut, kukaan ei ole yrittänyt lausua sitä kuin englanninkieliset. Siksi on tullut käytettyä viimeaikoina enemmän Abigail nimeä. Tyttö tunnistaa molemmat nimensä omakseen, mutta haluaisin silti selkeyden vuoksi alkaa käyttää vaan toista näistä nimistä kutsumanimenä.
Kysyisinkin siis teidän mielipidettä tässä asiassa (vaikka en kyllä tiedä onko järkevää). Mä kun olen kansainvälisessä suvussa, niin en osaa katsoo meidän lasten nimiä tavallisen suomalaisen silmin kun ulkomaalaiset nimetkin on mulle jo niin normaaleja. Tykkään (uskokaa tai älkää) yleisistä nimistä, mutta tykkään sellasista nimistä, jotka on yleisesti maailmalla yleisiä ja joita käytetään mahdollisimman monessa maassa, kielessä ja kulttuurissa, enkä niinkään sellasista nimistä, jotka on Suomessa yleisiä.
Niin eli kumpi nimi teidän mielestänne on parempi/toimivampi/nätimpi?
Kommentit (24)
Voisiko niitä yhdistää, esim Natagail tai Abilie?
Abigail(abby) mun tytär.Minä Se toinen.Pienenä haukuttiin Natalia lehmäksi,sekä luullaan venäläiseksi nimen takia.Valitsisin Abigail käyttönimeksi
Miten sinä haluat nuo nimet äännettävän?