Viikko jouluun. Ketä jännittää joulunvietto?
Kommentit (14)
Jouluun on kyllä kahdeksan päivää, jos tarkkoja ollaan ja miksi ei oltaisi.
Tulee ihan erilainen joulu. Olen menossa aikuisen poikani luo joulunviettoon ekaa kertaa. t.ap
Lapsena jännitti, kun sai aina pelätä millainen show viinan kanssa syntyy vanhemmilla.
Mua vähän. Oon kuukauden verran seurustellut ja mies tulee vanhemmilleni jouluaterialle, rohkee epeli, itse en uskaltaisi varmaan vielä. Nyt myös sisareni perheineen on siellä ensimmäistä kertaa vuosiin.
Jännittää myös tykkääkö lahjastaan.
Mitä jännittävää voi olla joulussa oman perheen kesken? Olisiko minun aiheellista jännittää, että miten lapset reagoivat vähiin lahjoihin? Ei innosta shoppailla näin korona-aikana ja turhia juttuja en ole koskaan aikaisemminkaan hankkinut. Taidan antaa rahaa.
Jännitänkö, että onnistuuko Saarioisten porkkanalaatikon lämmittäminen, perunoiden keittäminen ja valmiskinkun leikkaaminen? En taida jännittää. Joulu menee valmisruuillakin ja kuinka helppoa se onkaan.
Osaan laittaa hyvää arkiruokaakin, ehkä teen jotain punaisesta kokolihasta, koska syömme sitä harvoin. Täytyykö jännittää, että onnistuuko maustaminen ja tuleeko lihasta mureaa? Ai, niin. laitankin valmista itämaista tulista maustetta lasipurkista ja sipulia, valkosipulia, laakerinlehtiä ja pippuria, sillä näillä sain hyvää viimeksikin, olikohan se pääsiäiseksi, kun söimme punaista lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jännittävää voi olla joulussa oman perheen kesken? Olisiko minun aiheellista jännittää, että miten lapset reagoivat vähiin lahjoihin? Ei innosta shoppailla näin korona-aikana ja turhia juttuja en ole koskaan aikaisemminkaan hankkinut. Taidan antaa rahaa.
Jännitänkö, että onnistuuko Saarioisten porkkanalaatikon lämmittäminen, perunoiden keittäminen ja valmiskinkun leikkaaminen? En taida jännittää. Joulu menee valmisruuillakin ja kuinka helppoa se onkaan.
Osaan laittaa hyvää arkiruokaakin, ehkä teen jotain punaisesta kokolihasta, koska syömme sitä harvoin. Täytyykö jännittää, että onnistuuko maustaminen ja tuleeko lihasta mureaa? Ai, niin. laitankin valmista itämaista tulista maustetta lasipurkista ja sipulia, valkosipulia, laakerinlehtiä ja pippuria, sillä näillä sain hyvää viimeksikin, olikohan se pääsiäiseksi, kun söimme punaista lihaa.
Jotain takakireyttä on kuitenkin havaittavissa...
Jännittää lähinnä se, että missä kunnossa ollaan jouluna. Jos tulee vaikka korona-tartunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain takakireyttä on kuitenkin havaittavissa...
Päivän paras.
Suomalaisen on aina pakko päästä pätemään varsinkin jos aihe ei yhtään kosketa 😂
Minua jännittää eniten ehkä se, että jos flunssa iskee niin viime hetken jouluvalmistelut jäävät puolitiehen.
Muutoin ollaan vain oman perheen kesken, joten sinänsä joulun kulku ei jännitä. Tuttu pukki käy meillä ja parissa muussa perheessä lyhyen visiitin, paikkakunnallamme siis ok tilanne. Toki jos tulee vähänkin oireita, niin tämä peruuntuu.
Ja sekin vähän jännittää, että miten löytää sellaiset ajat kauppakäynneille ettei olisi paha ruuhka.
Itselläni ainakin on jouluun liittyviä odotuksia nimenomaan sen suhteen, että haluan antaa lapsille mukavan yhdessäolon ja jonkinlaista juhlan ja taian tuntua jouluun. Me olemme aina viettäneet oman joulun, joten korona ei siihen tuo muutoksia. On helpompaa järjestää mielekäs joulu, kun viettää sen oman perheen kesken. Sitten kun lapset on isompia niin ehkä eri tavalla ja kokoonpanolla.
Vierailija kirjoitti:
Jännittää. Kauhee esiintymiskammo. t. Joulupukki
Pysy vaan mökissäs siellä Korvatunturilla. Pitäis sunki jo käsittää tuossa iässä, että nyt ei oo asiaa ihmisten porstuaan kopistelemaan!
Ei jännitä, mutta ei innostakaan. Olisipa ohi jo.