köyhä=wt? yh=wt? teiniäiti=wt? määritelkää
Tuntuu että palstan määritelmien mukaan minä olen wt. Sain esikoiseni nuorena (18), en ole tekemisissä lapseni isään, elän tuilla (nyt hoitovapaalla joten tietysti elän tuilla mutta tästä vielä kouluun eli seuraavat ainakin 3 vuotta jatkuu vielä näin)... Hiukseni on punaiset (kai senkin joku määrittelee wt:ksi, ainakin teinimäiseksi :D)
Mutta tarkottaako noi automaattisesti että olen wt? Käytän hyvin vähän alkoholia, pukeudun siististi, en kilju lapselleni kaupungilla (en kotonakaan :D), lapseni on aina puettu siististi ja hänellä on kaikki tarvittava, asun vuokralla mutta en kaupungin asunnossa. Olen itse kotoisin "hyvästä perheestä", tarkoittaen että molemmat vanhempani olivat koulutettuja ja keskipalkkaisessa työssä, asuimme isossa omakotitalossa ja meillä oli kaksi autoa ja koira (eli siis aika ihanteellinen kuva). Urheilin lajini huipputasolla ennen lapsen syntymää ja edelleen liikun niin paljon kun mahdollista, meillä myös syödään terveellisesti eikä ikinä ole eineksiä. Ylioppilaaksi valmistun nyt kuun lopussa.
Kertokaa toki jos edelleen olen mielestänne wt, mutta kirjoitin tämän aloituksen näyttääkseni teille että ihmisestä ei aina kerro kaikkea vain ns. "paperilla näkyvät tiedot".
Kommentit (10)
Minusta luonne ratkaisee. Jos ihminen on uhoava, väkivaltainen, itsekäs, todella alkoholiin menevä, pinnallinen, ilkeä tai ei osaa ottaa vastuuta tekemisistään, niin silloin voisin vähän miettiä etsiväni tasokkaampaa seuraa.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 13:10"]
mamupatja=wt=tyhmä
muslimi=natsi
[/quote]
Suosittelen lukemaan euroopan historiaa tai vaikka Wikipediaa niin voi tuo natsi termikin selvitä:) Jos ei tuon vertaa tiedä....
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 13:48"]
miksi sua kiinnostaa pitääkö ihmiset sua white trashina? ei kannata peilata itseään vauva.fi:n määritelmien perusteella. älä kirjoittele tänne hölmöyksiä ja elä omaa elämääs niin kuin parhaaksi näet. ei ketään kiinnosta.
[/quote]
No kuten tossa sanoin jo alotuksessa: "kirjoitin tämän aloituksen näyttääkseni teille että ihmisestä ei aina kerro kaikkea vain ns. "paperilla näkyvät tiedot"." niin tosta pitäisi selvitä ettei mua kiinnostakkaan pitääkö ihmiset mua wt:nä. Vaikka aloitus olikin muotoiltu noin, niin ei ollut tarkoitus kysyä olenko wt, kyllä mä sen itse tiedän etten ole, koitin vaan tehdä pointtini selväksi
-ap
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 13:48"]
miksi sua kiinnostaa pitääkö ihmiset sua white trashina? ei kannata peilata itseään vauva.fi:n määritelmien perusteella. älä kirjoittele tänne hölmöyksiä ja elä omaa elämääs niin kuin parhaaksi näet. ei ketään kiinnosta.
[/quote]
No kuten tossa sanoin jo alotuksessa: "kirjoitin tämän aloituksen näyttääkseni teille että ihmisestä ei aina kerro kaikkea vain ns. "paperilla näkyvät tiedot"." niin tosta pitäisi selvitä ettei mua kiinnostakkaan pitääkö ihmiset mua wt:nä. Vaikka aloitus olikin muotoiltu noin, niin ei ollut tarkoitus kysyä olenko wt, kyllä mä sen itse tiedän etten ole, koitin vaan tehdä pointtini selväksi
-ap
[/quote]
joo joo. et ole white trash. lepo vaan.
Olen ollut sekä köyhä että köyhä yh mutta en koskaan wt. Olen aina käynyt töissä, hoitanut asiani kunnolla, omistanut asunnon ja muutenkin elänyt perushyvää elämää. Työläistausta tai yksinhuoltajuus ei tee wt:ksi eikä työttömyyskään jos se ei johdu itsestä. Punertavat hiuksetkin löytyy ihan luonnostaan:D Tosin ei kananprs mallia vaan puolipitkät ja hyvin hoidetut.
Sen mitä mä ymmärrän wt:llä on ne jotka vapaaehtoisesti jäävät yhteiskunnan elätettäväksi ja normien ulkopuolelle. Ei kelpaa työ, päivät ja illat notkutaan lähiöbaarissa sen sijaan että huolehdittaisiin lapsista ja kodista jne. Kovaääninen kaahotus ja örvellys ei anna kenestäkään kovin älykästä kuvaa. Elämän "hienoimpia" hetkiä on viinaralli Tallinnaan ja omien eväiden nauttiminen jo paluumatkalla tai Kanarian reissu mistä ei muista mitään kun oli niin kivaa olla kännissä hotellihuoneessa koko viikon. Lapset notkuvat sen aikaa altaalla että vanhemmat saavat "juhlia" rauhassa.
Ap - ei et ole wt kuten en minäkään ollut.
The main difference is that "redneck," "cracker", "Okie", and "hillbilly" emphasize that a person is poor and uneducated and comes from the backwoods with little awareness of the modern world, while "white trash" emphasizes the person's moral failings.
Kaikissa ryhmissä voi olla oma wt-porukkansa.