Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yh-äitejä on niin paljon?

Vierailija
10.05.2014 |

Puhun nyt sekä yksinhuoltajista että niistä yhteishuoltajaäideistä, joilla lapset ovat suurimman osan ajasta. Miksi näin on? Miksei eron sattuessa lapset ole yhtä paljon sekä isällä että äidillä? Miksi ne lapset ovat aina eniten äidillä, vaikka olisikin yhteishuoltajuus? Miksei isät halua olla lastensa kanssa? Minusta tuntuu, että isät eivät edes eron sattuessa vaadi niitä lapsia paljonkaan itselleen. Halutaan se yhteishuoltajuus, että ollaan näennäisesti niin hyvää isää, mutta oikeasti lapsia ei tavata kuin joku viikonloppu.

Minun vanhempani erosivat minun ollessa nuori ja heillä oli näennäisesti yhteishuoltajuus. Kuitenkin näin isääni vain joskus muutamia kertoja vuodessa. Ei isääni edes kiinnostanut vaatia meitä lapsia hänen luokseen asumaan. Olen tästä ikuisesti katkera, ettei isäni välittänyt sen enempää. Minä olisin oikeasti halunnut muuttaa asumaan isäni luokse eron sattuessa, mutta isäni ei edes kysynyt, missä haluan asua, vaikka olisin siinä iässä voinut jo itse päättää.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 12:35"]

Mua henk.koht järkyttää naiset jotka ylipuhuvat miehet siihen toiseen, kolmanteen lapseen. Sitten pitkin hampain suostutaan toisen mieliksi, ja sitten ihmetellään kun ei se olekaan kivaa. Kyllä se molemminpuolinen kiinnostus ja halu pitäisi olla.

[/quote]

Minua järkyttää miehet, jotka suostuvat tekemään lapsen, vaikka eivät sitä tahdo. Jos tietää, ettei ole kiinnostusta, niin se täytyy tehdä selväksi eikä suostua vain pitääkseen vaimonsa tyytyväisenä. Joskus mietin, minkälaisiä tossukoita jotkut miehet oikein ovat. Vaikka toki ei vaimonkaan saisi "pakottaa" miestä hankkimaan niitä lapsia, jos mies ei halua. Mutta kyllä tällaisessa tilanteessa sen miehen täytyy olla se, joka toteaa kylmästi oman mielipiteensä eikä sitten mene panemaan ilman kondomia.

Vierailija
2/30 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei muutu mihinkään, vaikka lapset olisivat yhtäpaljon molemmilla. Silti käytetään nimitystä yh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 11:28"]Minulle lapsen isä kertoi pokkana että hänelle käy joka toinen viikonloppu, viikkoillat ei käy koska pitää ehtiä harrastuksiin .....

Niin että miksiköhän erottiin alunperinkin..

[/quote]

Niin miksi teit tuon miehen kanssa lapsia? Oma moka

[/quote]

Voi kuule, ei minua harmita yhtään :) Lapsi on ihana ja hän on minun lapseni. En tarvitse miestä mihinkään, itse maksan ruokani, asumiseni ja hoidan uraani ja perhettäni, paljon helpomalla pääsee kun ei ole miestä elätettävänä. Tässä nyt vaan kysyttiin miksi on yh-äitejä paljon ja vastasin siihen. 

[/quote]

No lapsihan tuosta tilanteesta kärsii:) ääliö ämmä

[/quote]

Millä tavalla? Lapseni on erittäin onnellinen ja käy isänsä kuona joka toinen vkl ja puolet koululomista. Mikä tässä yhtälössä tekee lapsesta onnettoman?

Vierailija
4/30 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Miehet eivät viitsi/halua kantaa vastuutaan yhteisten lasten hoidosta ja hyvinvoinnista eikä...

2) ...naisten ole enää pakko katsella pitkään tuollaisia miehiä, koska lasten kanssa on aikaisempaa helpompi pärjätä (vaikka ei se helppoa ole vieläkään).

Tässä varmaan pari syytä?

Vierailija
5/30 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua henk.koht järkyttää naiset jotka ylipuhuvat miehet siihen toiseen, kolmanteen lapseen. Sitten pitkin hampain suostutaan toisen mieliksi, ja sitten ihmetellään kun ei se olekaan kivaa. Kyllä se molemminpuolinen kiinnostus ja halu pitäisi olla.

Vierailija
6/30 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 11:28"]Minulle lapsen isä kertoi pokkana että hänelle käy joka toinen viikonloppu, viikkoillat ei käy koska pitää ehtiä harrastuksiin .....

[/quote]

[/quote]

Voi kuule, ei minua harmita yhtään :) Lapsi on ihana ja hän on minun lapseni. En tarvitse miestä mihinkään, itse maksan ruokani, asumiseni ja hoidan uraani ja perhettäni, paljon helpomalla pääsee kun ei ole miestä elätettävänä. Tässä nyt vaan kysyttiin miksi on yh-äitejä paljon ja vastasin siihen. 

Vierailija
7/30 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mies ilmotti ihan alunperin ettei halua nähdä lasta ollenkaan (olin silloin vasta raskaana), niinpä minä olen sitten yksinhuoltaja. Näitä tapauksia on jonkun verran mutta vähän. Joissain tapauksissa tosiaan miehet ei vaadi lapsiaan tarpeeksi mutta onhan se fakta että oikeuslaitos suosii äitejä näissä tilanteissa. Varsinkin jos vanhemmat asuu suht kaukana toisistaan (vaikka samassa kaupungissakin), on kätevää että lapset majailevat viikot saman vanhemman (äidin) luona, syynä koulun käynti yms. Kyllä mä uskon että monet miehet haluaisivat nähdä lapsiaan enemmän kun siihen on nyt mahdollisuus, mutta osassa tapauksista miehet on juuri tämmöisiä omaan napaan tuijottajia kun mun lapsen isä. 

Vierailija
8/30 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa sitten oikeasti olla ihana ja välittävä isä. Aina oli valmis ottamaan minut luokseen, usein myös pyysi saisinko ihan viikkoja olla hänen luonaan. Kaikki lapsuuden kesät oltiin yhdessä isän ja mummin kanssa mökillä.

Myöhemmin isä sai lapsia uuden naisen kanssa. Tuo "äitipuoli" teki elämästämme yhtä helvettiä vuosien ajan. Pahoinpiteli ja petti ja mm. Puukotti isäämme, jätti lapsensa usein öiksi yksin, kun itse lähti ryyppäämään ja isä oli työmatkalla.

Teini-iässä ollessani kysyin isältä miksei vain lähde? "Koska pelkää että nainen saisi lapset ja ei kestäisi miten lasten kävisi." Yritin pitkään puhua isälle järkeä, mutta mitään ei tapahtunut ennenkuin yhden illan seurauksena itselläni naksahti ja kävin äitipuoleni kimppuun. Sanoin myös isälle että nyt on aika tehdä päätös, joko minä ja lapset, tai se ämmä.

Isä valitsi meidät. Olin puhumassa isän puolesta että saisi lapset, kerroin miten kamalalla tavalla äitipuoleni oli kohdellut meitä kaikkia ja että olomme on turvallinen ainoastaan isän läsnäollessa.

Siskoni on jo muuttanut omilleen ja saanut omia lapsia, veljeni asuu yhä isämme kanssa. Äitinsä on ilmoittanut että lapsien tulevaisuus ei kiinnosta, koska hän ei ole enää kasvatusvelvollinen. Mukamas muuttanut elämäntapojaan ja vain esittää välittävää viemällä lapset kerran vuodessa ulkomaille, missä itse vetää sammumisöverikännit ja lapset saa mennä miten haluaa.

Pointtina mulla siis että perheitä, isejä ja äitejä on niin paljon erilaisia, ettei voi sanoa että "aina" isät vain esittää tms. Kun äideissäkin on vikaa.

Vierailija
9/30 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 11:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No lapsihan tuosta tilanteesta kärsii:) ääliö ämmä

Vierailija
10/30 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti vastaus kysymykseen, mutta meille lapsena kävi niin, että olimme 2, 5 ja 6v kun vanhemmat erosivat, 6v isosisko jäi omasta halustaan isälle ja me kaksi pienempää menimme äitin mukana. Joka viikonloppu kyllä oltiin isän luona. Sisko oli harvemmin äitin luona, koska haluttiin että me lapset tapaamme sitten viikonloppuisin että sisaruussuhde pysyisi edes jonkunnäköisenä. Äiti-lapsi suhde kyllä isosiskolla kärsi kovasti eivätkä nykyäänkään oikein tule toimeen. Ja sitten taas isosiskon suhde isään on poikkeuksellinen verrattuna meihin muihin lapsiin. En tiedä sitten olisiko ollut parempi jos kaikki lapset olisivat olleet samassa paikassa, ehkä, mutta toisaalta olen iloinen että edes joku jäi isälle. Isälleni ei ole naista sen jälkeen ollut (tästä nyt 20v) (siis ainakaan kunnon suhdetta, kai sillä jotain baaripanoja on voinut olla) joten ois hän aika yksin ollut ilman yhtä lasta.

Vierailija
11/30 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä naisiakaan, jotka tekee lapsia kaiken maailman häntäheikkien kanssa. Tuntuu vähän itsekkäältä, että kun kauhea vauvakuume iskee ei mietitä ollenkaan, minkälaisen isän se lapsi saa, vaan pääasia on, että itse saa vauvan.

Omalle isällenikin kaverit, viina ja auto on aina ollut tärkeämpiä kuin minä ja siskoni, ja vaikka äitini todella ihana onkin, olen saanut koko ikäni painia huonon itsetunnon ja arvottomuuden tunteen kanssa juuri sen vuoksi, että isälle on sama olenko elossa vai en.

Vierailija
12/30 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 13:01"]

En kyllä ymmärrä naisiakaan, jotka tekee lapsia kaiken maailman häntäheikkien kanssa. Tuntuu vähän itsekkäältä, että kun kauhea vauvakuume iskee ei mietitä ollenkaan, minkälaisen isän se lapsi saa, vaan pääasia on, että itse saa vauvan.

Omalle isällenikin kaverit, viina ja auto on aina ollut tärkeämpiä kuin minä ja siskoni, ja vaikka äitini todella ihana onkin, olen saanut koko ikäni painia huonon itsetunnon ja arvottomuuden tunteen kanssa juuri sen vuoksi, että isälle on sama olenko elossa vai en.

[/quote]

Voi kuule kun olisikin aina noin yksinkertaista. Mulla on eräs ystävä jonka vanhemmat tekivät suunnitellusti kaksi lasta ja kun lapset olivat 3 ja 1 vuotiaita, isä lähti toisen naisen perään eikä lapsistaan enää välittänyt, ystäväni näki isänsä ensimmäisen kerran tämän jälkeen vasta 20 vuotiaana. Tässä tapauksessa siis molemmat vanhemmat halusivat lasta eikä nainen tehnyt itsekkyyttään niitä muksuja. 

Sitten on toinen ystäväni. Hän oli ollut naimisissa miehensä kanssa 5 vuotta kun alkoivat yrittää lasta. Lapsen saanti oli hankalaa, mutta päättivät yhdessä yrittää niin kauan että onnistuisi, sillä molemmat halusivat lasta. Kesti 2 vuotta ennen kun nainen jäi raskaaksi. Kun lapsi sitten syntyi, miehestä ei ollutkaan mitään apua. Hän halusi ennemmin olla kavereiden kanssa, tehdä remonttia tai korjata autoa kun pitää sylissä lastaan. Vasta kun lapsi oli 4 vuotias, mies alkoi ensimmäisen kerran ottaa tosissaan kontaktia. 

Tällaista se on. Ihmisille lapsen saanti voi olla isompi juttu kun olivat kuvitelleet ja haluttukin lapsi voi nostaa pintaan pakokauhun tai muuttaa tunteita ihan täysin. Ei nainen voi etukäteen tietää miten isä tulee reakoimaan lapsen tuloon joten naisia on mielestäni ihan turhaa tässä syyttää

Vierailija
13/30 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sen takia että miehellä on tärkeämpi työ, tekee ehkä vuorotyötä ja pitkiä työvuoroja, ja miehet ei muutenkaan ole aina niin näppäriä hoitamaan kotia. lapsia ja ruokahuoltoa ym. Miehet varmasti kokevat lasten pitämisen itsellään yksin aika vaivalloisena kun ovat tottuneet siihen että vaimo hoitaa kaiken sälän, kun itse on saanut rusinat pullasta lasten suhteen.

Vierailija
14/30 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrä korreloi suhteessa siihen että on niin paljon selkärangattomia miehiä. Surku lasten kannalta, mutta pääasia että miehillä on kivaa, tarpeeksi aikaa itselle ja rahaa huvituksiin, eikös niin :)

Vierailija
15/30 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lapsen isä kertoi pokkana että hänelle käy joka toinen viikonloppu, viikkoillat ei käy koska pitää ehtiä harrastuksiin .....

Vierailija
16/30 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavapiirissä on kyllä enemmänkin niitä isiä jotka ovat lastensa kanssa esim. viikko/viikko systeemillä. Näin myös meillä exän kanssa, tai siis asutaan niin lähekkäin, että lapsi luontevasti liikkuu miten se kaikkien arkeen parhaiten passaa.

Vierailija
17/30 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato kun isällä on nyt uusi elämä ja te saatte elää äidin kanssa uutta elämää. Näin selitti minun isäni. Jälkeenpäin tajusin, että uudesta elämästä syntynyt sisar syntyi 2kk isän lähdön jälkeen. Hänkin jäi ilman isää 3-vuotiaana.

Vierailija
18/30 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset eroavat niin herkästi nykyään.

Vierailija
19/30 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset eroavat niin herkästi nykyään.

Vierailija
20/30 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, hyvä kysymys, yhdyn ed. niinhän se menee eläimmilläki naaras huolehtii pesueesta ja uroot jatkaa matkaansa kohti uusia seikkailuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi